اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/07/29 - 14:39
  • بازدید : 243
  • تعداد بازدیدکننده : 241
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام رییس دانشگاه به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با انتشار پیامی ۲۶ مهرماه، آغاز هفته تربیت بدنی و روز ورزش را به خانواده بزرگ بهشتی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، متن پیام دکتر علیرضا زالی به شرح زیر است:

 

بر همه ما واجب است که ورزش را در تمام زمینه ها جدی بگیریم. (مقام معظم رهبری)

 

انسان برای رسیدن به کمال انسانیت در مسیر الهی نیاز به تقویت و پرورش روح و هستی انسانی خود دارد و این امر میسر نمی‌شود مگر با تربیت بدن با ورزش، که یکی از مکمل‌های غذایی بدن است

 

تربیت بدنی واژه‌ای است به وسعت رشد، تربیت، کمال انسان و مسیر الهی که با تقویت و تربیت تمامی ابعاد وجودی انسان شامل: جسمانی، روحانی، تعقلی، اجتماعی و اعتقادی انسان را به کمال می‌رساند.

 

ورزش به عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی، نقش اساسی و بنیادی در زندگی امروزه دارد.

 

ورزش رمز سلامت، تندرستی و پویایی است و توسعه آن، ارتقای سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

 

ابن سینا و ابن خلدون درباره اهمیت و مزایای ورزش در زندگی انسان می‌گویند: ورزش، حرکتی است تابع اراده. در ورزش تنفس عمیق و پی در پی می‌آید و هر کس بتواند با شیوه صحیح و متناسب با تعادل مزاج خود و در زمان و وقت مناسب ورزش کند، از چاره اندیشی و مداوای بیماری‌های مزاجی که در ادامه آن می‌آید، بی نیاز می‌گردد. ورزش در نشاط روح، تأثیر دارد و اینکه این نشاط در بین مردم شهرنشین کمتر است به این دلیل می‌باشد که آنان اغلب در حالت سکون و آرامش هستند و از ثمرات ورزش بهره مند نمی‌گردند. به این دلیل، بیماری‌های بسیاری در شهر‌ها به وجود می‌آید.

 

ورزش هیچگاه محدود به زمان، مکان، جنس و سن نبوده است و در علم پزشکی نیز نقش درمانی ایفا می کند و از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری و سلامت جسمی و روحی انسان را تضمین می کند. البته ناگفته نماند که ورزش کردن اصول خاص خود را دارد و چنانچه این اصول رعایت نگردد و با حرکات نادرست انجام شود بدون شک عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. بنابراین باید به این نکته توجه ویژه ای داشت.

 

بدین ترتیب ضمن برنامه‌ریزی های منسجم مدیریت تربیت بدنی دانشگاه از ظرفیت‌ها و استفاده‌ی حداکثری از زیرساخت‌های ورزشی موجود در دانشگاه برای دسترسی آسان خانواده بزرگ بهشتی و عموم مردم به امکانات ورزشی، می‌توان با ترغیب این عزیزان به ورزش، نشاط، شادابی و ارتقا سلامتی به خانواده بزرگ بهشتی هدیه کرد که این مهم به عنوان یک اصل در برنامه‌های این دانشگاه همواره مورد تأکید بوده است.

 

در پایان با ضمن عرض تبریک فرارسیدن هفته تربیت‌بدنی و روز ورزش به خانواده بزرگ بهشتی، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان، باور داریم توفیق خدمت به ورزش دانشگاهیان، فرصتی گرانبها و پرافتخار است که علاوه بر ارتقا سطح سلامتی، رضایت پروردگار متعال را در پی خواهد داشت و به یقین در این راستا کسانی موفق و سربلند خواهند بود که بتوانند به خوبی از امکان خدمت‌رسانی صادقانه به مردم در حوزه ورزش و تربیت بدن نهایت بهره را ببرند.

 

 

انتهای پیام/

کد خبرنگار: 7702 ی.ق

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 133352
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.