اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/09/15 - 17:20
  • بازدید : 540
  • تعداد بازدیدکننده : 509
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در مراسم روز دانشجو عنوان شد:

کاهش مهاجرت نخبگان نیازمند عزم جدی است

رییس دانشگاه ضمن تبریک روز دانشجو تاکید کرد: امروز برای کند کردن فرایند مهاجرت نخبگان نیازمند تلاش جمعی وعزم جدی هستیم.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، اعضای هیئت رییسه دانشگاه، اساتید و مسئولان و جمع کثیری از دانشجویان عصر چهارشنبه 15 آذرماه 1402 در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه برگزار شد.

 

دکتر زالی رییس دانشگاه در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه(1348) و دست اندرکاران برگزاری این مراسم تقدیر کرد و یادآور شد : این مراسم ماحصل تلاش دانشجویان است و تجربه نشان داده است  هرجا کار و فرایندی به دست دانشجویان سپرده شود نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود.

 

وی ضمن استقبال از مطالبات دانشجویان که در سطوح ملی، وزارت بهداشت و دانشگاه عنوان شد، گفت: زبان  دانشجو از صراحت و شفافیت برخورداراست و همیشه یکی از تریبونهای خوب کشور بوده است.

 

دکتر زالی با اشاره به نشاط و طراوت و ظرفیت مطالبه گری دانشجویان گقت:  امیدوارم  همگام با هم بتوانیم آینده ای درخشانتر را برای نظام آموزش عالی پزشکی، دانشگاه و وزارت بهداشت رقم بزنیم.

 

رییس دانشگاه کیفیت آموزش در دانشگاهها را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: امروز مهاجرت نخبگان را نمی توان کتمان کرد اما بدون تردید بسیاری از این افراد را  با شرایط مناسبتر می توانستیم در کشور نگه داریم.

 

وی ایجاد شرایط مناسب وامنیت شغلی، رفع نیازهای معیشتی، ارتقای شرایط حرفه ای، ایجاد فرصتهای شغلی، گردش نخبگی و ایجاد صندلی های مدیریتی را بخشی از راهکارهای میان مدت و کوتاه مدت در این خصوص عنوان کرد.

 

دکتر زالی با اشاره به مشکلات زیست در کلانشهر تهران یکی از مشکلات معیشتی اساتید را تامین مسکن عنوان کرد که سالها پیش در این راستا پیشنهاد ساخت خانه های سازمانی برای اساتید مطرح شده بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته با نهادهای اقتصادی و اجرایی کشور درخصوص واگذاری محلی برای خوابگاههای متاهلی دانشجویی و عدم توجه به این مکاتبات و  قانون جوانی جمعیت اشاره کرد.

 

رییس دانشگاه تاکید کرد: امروز تلاش جمعی برای کند کردن فرایند مهاجرت نخبگان نیازمند عزم جدی است.

 

وی هجمه های وارد شده به کادر خدوم درمان که هنوز آثار زخم کرونا بر جسم رنجور آنان مشهود است را نامهربانانه برشمرد و خدمات کادر درمان که به صورت شبانه روزی و فداکارانه ارایه می شود را یادآور شد.

 

دکتر زالی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی اساتید علوم پایه و پزشکان شهرستانها تاکید کرد که نگاه فنی و منطقی به تعرفه ها الزامی است.

 

رییس دانشگاه با تاکید بر ضرورت ساماندهی حقوق دستیاران و انترنها به تدابیر صورت گرفته در این دانشگاه  اشاره کرد.

 

دکتر زالی با اشاره به همگامی و مطالبه جویی دانشجویان گفت: آینده کشور در اختیار شما دانشجویان است امیدوارم شرایط زیستی شغلی و صنفی به گونه ای برای شما فراهم شود که محیطهای دانشجویی به فضایی آکنده از نشاط تبدیل شود.


وی تاکید کرد: برای رسیدن به مرجعیت علمی باید هزینه کرد و امروز اگر در حوزه دانشجو و اساتید در دانشگاهها هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری کرده ایم.

 

رییس دانشگاه ضمن تقدیر از مشارکت دانشجویان در برگزاری این مراسم فرهنگی گفت: بی تردید دانشجویان نخبه و باهوش این دانشگاه توانایی حل مشکلات کشور را در آینده خواهند داشت . انشالله شاهد مشارکتهای سازنده دانشجویان در حوزه های آموزشی، پژوهشی و ... باشیم.

 

وی در ادامه سخنان خود به بیان توضیحاتی درخصوص مشارکت دانشجویان در حوزه های مختلف آموزشی ، درمانی، پژوهشی، فرهنگی و بین الملل و بهداشت پرداخت و خاطرنشان کرد که در شرف تاسیس پارک علم و فناوری هستیم که دانشجویان علاقمند می توانند با آن همکاری داشته باشند.

 

به گفته رییس دانشگاه هم اکنون تعداد کثیری از دانشجویان پی اچ دی زیر 30 سال دانشگاه در شرکتهای دانش بنیان فعالیت دارند .

 

پیوستن به انجمن اسلامی دانشجویان 1348، فعالیت و همکاری دانشجویان با حوزه بهداشت، مشارکت دانشجویان با حوزه فناوری و پژوهش در شرکت های دانش بنیان و اتاقهای بین المللی از دیگر توصیه های رییس دانشگاه به دانشجویان در این نشست بود.

 

دکتر زالی در خاتمه سخنان خود دانشجو را مهمترین عنصر دانشگاه برشمرد و ضمن تبریک مجدد روز دانشجو برای آنان سلامتی و توفیق روزافزون را آرزو کرد.

 

این مراسم شامل بخشهای متنوعی بود که از آن جمله می توان به بیان دغدغه ها و مطالبات دانشجویان توسط نمایندگان تشکل های دانشجویی، اجرای تاتر با محوریت دانشجو، اجرای موسیقی زنده توسط دانشجویان و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 136000
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.