اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/02/18 - 10:57
  • بازدید : 608
  • تعداد بازدید : 585
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
:دکتر زالی تاکید کرد

ضرورت عمق بخشیدن به فعالیت‌های خلاقانه در کمیته‌های بهره‌ور

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعالی، توسعه، ایده‌پردازی و تعمیق فعالیت‌های خلاقانه را با هدف افزایش بهره‌وری در دانشگاه مورد تاکید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی امروز دوشنبه، در مراسمی که با حضور اعضای هیئت رییسه و به منظور تقدیر از کمیته‌ها و اعضای کارگروه‌های بهره‌ور دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: افزایش بهره‌وری دستاورد مداخله‌ای دانشگاه است که به تکامل واقعی در آینده‌ای بسیار نزدیک خواهد رسید.

 

وی با اشاره به اینکه بهروری در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از بیمارستان‌ها شکل گرفت، افزود: امروز شاهد نهادینه شدن فرهنگ بهروری در بخش‌های خرد، کلان، محیطی و ستادی دانشگاه هستیم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در توضیح این که مدل هوش تجاری به عنوان تجربه‌ای موفق در دانشگاه هدف‌گذاری و اجرا شده، بیان کرد: معیارهای افزایش بهره‌وری با دیجیتالی شدن سلامت خصوصا در حوزه HIM  کاملا منطبق است.

 

دکتر زالی تلاش برای به رسمیت شناختن اقدامات واحدهای محیطی را از دیگر برنامه بهره‌وری در دانشگاه عنوان کرد و گفت: ایجاد سازوکاری بر مبنای تمرکز بر تقویت ارتباط مستقیم بین کمیته‌های ستادی و محیطی بهره‌وری از ضروریات است.

 

استفاده از ابزارهای تکنولوژی به عنوان خاستگاه موفقیت برنامه بهره‌وری از دیگر مواردی بود که رییس دانشگاه به آن اشاره و تصریح کرد: تامین، تخصیص، ارتقا و استفاده بهینه و متوازن از تکنولوژی در دستور کار کمیته‌های بهره‌ور دانشگاه است.

 

وی معرفی شاخص‌های اثرگذاربهره‌ور را راهکار موثری برای ارتقای بهره‌وری در دانشگاه عنوان کرد و افزود: تدوین و معرفی 21 شاخص در این حوزه و مشارکت اجزای مختلف دانشگاه از مولفه‌‌های موثر در شفافیت فعالیت‌ کمیته‌های بهره‌ور است.

 

دکتر زالی استفاده از فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و سیستمی و استفاده حداکثری از داده‌های بیمارستانی و دانشگاهی را با هدف افزایش بهره‌وری مورد تاکید قرار داد.

 

رییس دانشگاه با تاکید بر این‌که اساس ارتقای بهره‌وری بر مشتری مداری است، از فعالیت موثر کمیته افکار سنجی مستقر در روابط عمومی دانشگاه خبر داد و گفت: بخش افکار سنجی دانشگاه با سازوکاری مشابه صدای مشتریان با هدف افزایش رضایتمندی خدمت گیرندگان سلامت فعالیت می‌کند، کارشناسان این بخش ضمن تحلیل فعالیت‌ها، نقاط ضعف و قوت خدمات سلامت محور را به گوش مسئولان دانشگاهی می‌رسانند.   

 

وی در خاتمه ضمن قدردانی از تلاش‌های کمیته‌ها و اعضای کارگروه‌های بهره‌ور دانشگاه، تعالی، توسعه، ایده‌پردازی و تعمیق فعالیت‌های خلاقانه در این حوزه را خواستار شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7701س.ق

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 126129
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.