اهم فعالیت های ورزشی دانشگاه اعلام شد/دانشجویان رایگان اسکن کف پا و آنالیز بدنی میشوند
لیلا سادات ضیایی معاون مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی؛ گسترش ورزش همگانی بین دانشجویان را از مهم ترین اهداف اداره کل دانشجویی تربیت بدنی دانشگاه دانست.
لیلا سادات ضیایی معاون مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گسترش ورزش همگانی بین دانشجویان را از مهم ترین اهداف اداره کل دانشجویی تربیت بدنی دانشگاه دانست.
ضیایی با اشاره به برنامه های این واحد در راستای آشنایی دانشجویان جدیدالورد با واحد تربیت بدنی و رشته های متنوع ورزشی خاطرنشان کرد: بیشترین توجه اداره کل دانشجویی، آشنایی حدود 800 دانشجوی جدیدالورود با فضای تربیت بدنی دانشگاه است و به منظور دستیابی به این هدف ضمن اطلاع رسانی، در هفته آخر مهرماه برای تمامی دانشکده های دانشگاه این فضای آشنایی و خوش آمدگویی همه روزه از ساعت 14 تا18 با حضورمتخصصان ورزشی مهیا خواهد شد.
وی یکی ازدستاوردهای آشنایی دانشجویان ورودی جدید در فضای تربیت بدنی را؛ آشنایی با توانمندی های دانشجویان سنوات گذشته در حوزه های تخصصی و مختلف ورزشی دانست.
درخشش دانشجویان دانشگاه در المپیادهای ورزشی کشوری
ضیایی با بیان این مهم که همه ساله المپیاد قهرمانی دانشجویان علوم پزشکی با استقبال دانشجویان برگزار می شود گفت: خوشبختانه المپیاد ورزشی دانشجویان طبق آمار هر ساله با مشارکت دانشجویان رونق و اهمیت زیادی پیدا کرده و روند رو به رشدی دارد. این المپیاد جدا از توسعه ورزش همگانی در دانشگاهها باعث رشد و توسعه ورزش قهرمانی دانشگاهی در میادین بینالمللی شده است وما هر چه بتوانیم در بخش ورزش همگانی و همچنین ورزش قهرمانی دانشجویان سرمایهگذاری کنیم، به سود جامعه دانشگاهی کشور خواهد بود.
معاون مدیریت تربیت بدنی دانشگاه در ادامه سخنان خود از ثبت نام و شروع تمرینات جمع کثیری از دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه دررشته های شنا و بدنسازی با حضور متخصصین در این رشته ها خبرداد.
وی ادامه داد: این واحد علاوه بر برنامهها در نظر گرفته شده، تهیه بروشورخوش آمدگویی و آشنایی با فضاها و کادر ورزشی، ارزیابی بدنی وهمچنین انجام فعالیت متناسب با نامگذاری هر کدام از روزهای هفته تربیت بدنی را تدارک دیده است.
اسکن کف پا و آنالیز بدن رایگان ویژه دانشجویان
ضیایی با بیان این مطلب که کلینیک ارزیابی بدن براساس استانداردهای بین المللی در این مرکز راه اندازی شده است گفت: با همت مدیریت تربیت بدنی دستگاههای ارزیابی و آنالیز بدن و فوت اسکن پا را در اختیار داریم و این ارزیابی برای تمامی دانشجویان پیش از انجام فعالیت های ورزشی بصورت رایگان توسط کارشناسان ارزیابی متخصصان رشته های تربیت بدنی انجام خواهد شد.
آموزش واحد یک و دو تربیت بدنی به دانشجویان از دیگر مواردی بود که ضیایی به آن اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های این معاونت، در دانشگاه موضوعی به نام معافیت ورزشی وجود ندارد به این معنی که معاونت تمامی مسایل و محدودیت های دانشجویان را بررسی و مطابق با آن برنامه های ورزشی را ارائه می دهد.
ارزیابی بدنی خانم ها به صورت نیم بها در هفته ملی سلامت بانوان
معاون مدیریت تربیت بدنی دانشگاه در ادامه توضیحاتی در خصوص هفته سلامت بانوان ارائه داد و گفت: پیرو برنامه تربیت بدنی روز اول هفته تربیت بدنی به ورزش بانوان اختصاص داده شد ه است. دراولین روز، ارزیابی بدنی بصورت نیم بها برای خانم ها خصوصا بانوان دانشگاه انجام خواهد شد، همچنین ورزشهای آبی و جشن آب که تفریحی در آب داشته باشیم نیز در برنامه ها گنجانده شده است که همزمان با هفته تربیت بدنی آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: هفته تربیتبدنی از بیست و ششم مهر تا دوم آبانماه در تقویم ورزشی کشور در نظر گرفته شده و در مدیریت تربیت بدنی دانشگاه نیز برنامههای ویژهای در این هفته پیشبینی شده است که اجرایی میشود.