بازدید معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت از پژوهشکده بیماریهای گوارش و کبد
دکتر ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، یکشنبه دوم اردیبهشت ماه در پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه حضور یافت و از آزمایشگاهها، واحدهای درمانی و آموزشی این مرکز بازدید به عمل آورد.
دکتر ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، یکشنبه دوم اردیبهشت ماه در پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه حضور یافت و از آزمایشگاهها، واحدهای درمانی و آموزشی این مرکز بازدید به عمل آورد.
در این دیدار که با حضور دکتر جمالی مدیرکل سازمانهای مردم نهاد سلامت، دکتر نصیری مدیر کل خیرین و مؤسسات خیریه سلامت و یونسی رئیس اداره خیرین نیز معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت برگزار شد، ابتدا از بخش بازسازی شده آندوسکوپی گوارش بیمارستان که در مهرماه سال گذشته اتمام یافت، بازدید شد و دکتر ایازی بر راهاندازی و تجهیز بخش 12 تخته پانکراتوبیلیاری، تاکید کرد.
در نشستی که به همین منظور با حضور دکتر ایازی و تیم همراه، دکتر زالی و اساتید بخش گوارش در دفتر ریاست پژوهشکده برگزار شد، دکتر صادقی سرپرست آموزش درخصوص فعالیتهای آموزشی و درمانی پژوهشکده بخصوص در حوزه آموزش سلامت در عرصه جامعه، طرح غربالگری سرطان روده بزرگ، راهاندازی مراکز جامع غربالگری با همکاری معاونت بهداشت و طرحهای آموزشی سفیران سلامت دانشجویی و سراهای محله، مطالبی را عنوان کرد.
دکتر زالی رئیس پژوهشکده بیماریهای گوارش و کبد نیز با اشاره به تعامل در جهت ارتقاء سلامت جامعه گفت: پژوهشکده یکی از آزمایشگاههای معتبر رفرانس و وزارتخانه را دارد و هر اتفاقی در سطح جامعه از نظر بیماری در آب و غذا بیفتد، آزمایشگاه پژوهشکده در اختیار دکتر پویا جهت بررسی قرار میگیرد.
دکتر زالی با تاکید بر توسعه دانش افزود: نقش مراکز تحقیقاتی در جامعه میتواند آموزش به بیماران باشد. همچنین این پژوهشکده میتواند به عنوان مرکز ارجاع برای بیماران، خدمات لازم را به آنها ارائه دهد که این یکی از اهداف نظام سلامت در جامعه است.
در ادامه دکتر زالی با تأکید به نقش خیرین در توسعه پژوهش و آموزش؛ خواستار توسعه گسترش فعالیتهای خیرخواهانه در مسائل اجتماعی سلامت و توسعه پژوهش شد.
در ادامه دکتر ایازی در زمینه ارتباط با شهرداری ها و همچنین خیرین بخصوص در حوزه پژوهش قول همکاری داد.
در پایان این نشست نیز معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت و هیات همراه از آزمایشگاهها، واحدهای درمانی و آموزشی بازدید بعمل آوردند.