اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/12/17 - 19:11
  • بازدید : 423
  • تعداد بازدیدکننده : 369
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید وزیر بهداشت تونس از شبکه بهداشت و درمان شمیرانات

دکتر علی مرات وزیر بهداشت کشور تونس از خانه بهداشت افجه و مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی پیام اکبر (ص) لواسان شبکه بهداشت و درمان شمیرانات بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امروز دکتر علی مرات وزیر بهداشت کشور تونس و همراهان از خانه بهداشت افجه که به نام دکتر کامل شادپور از بنیانگذاران بهداشت در ایران نامگذاری شده است و مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی پیامبراکرم(ص) لواسان بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور دکتر حسین فرشیدی و دکتر محمدرضا سهرابی انجام شد، نظام سلامت ایران و اصول اجرای خدمات اولیه سلامت (PHC)مورد بررسی قرار گرفت.

 از سوی کارکنان خانه بهداشت افجه در مورد اطلاعات جمعیتی، نوع خدمات ارایه شده برای هر گروه سنی، چگونگی ویزیت پزشک و ماما، ارایه خدمات در روستاهای قمر، واکسیناسیون گروههای سنی اطلاعاتی مطرح شد و تسلط همکاران بهورز به اطلاعات سلامت جمعیت تحت پوشش و وسعت خدمات ارایه شده مورد توجه وزیر تونس قرار گرفت.

در مرکز پیامبر اکرم (ص)در ابتدا اطلاعات کلی و نوع خدمات بهداشتی و نظام ارجاع در سطح یک و دو توسط دکتر همدانی (متخصص پزشکی خانواده) بیان شد سپس از تمامی واحدهای مرکز بازدید و در هر بخش مراقبین سلامت، ماماها و پزشکان،کارشناسان سلامت محیط و کار، کارشناسان تغذیه و بهداشت روان به بیان شرح وظایف خود پرداختند.

همچنین از جلسه خانه مشارکت مردمی این مرکز نیز بازدید شده و روند کار خیرین توسط اعضا و نیکوکاران ارایه شد. در پایان وزیر بهداشت تونس خدمات ارایه شده را بسیار ارزشمند توصیف کرد و پیشرفت بهداشتی ایران را الگویی مناسب برای کشورهای دیگر دانست.

 

همچنین روز شانزدهم اسفندماه نیز دکتر منتظر و دکتر ایهاب متخصصان پزشکی خانواده کشور عراق و هیئت همراه از بخش‌های مختلف مرکز خدمات جامع سلامت چیذر بازدید کردند.

 

در حین بازدید از واحدهای مختلف کارشناسان مربوطه در خصوص خدمات ارایه شده در هر واحد توضیحات لازم را ارایه کردند و مسئولان عراقی از نزدیک با اصول برنامه مراقبتهای اولیه بهداشتی یا PHC، نحوه اجرای نظام ارجاع، نحوه ارایه خدمات انجام شده در بخش‌های مختلف آشنا شدند و نحوه ارایه خدمات را مطلوب و ستودنی برشمردند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7703م.ر

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 139823
کلمات کلیدی