اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/09/12 - 15:31
  • بازدید : 177
  • تعداد بازدیدکننده : 171
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر زالی مطرح کرد؛

بررسی راهکارهای افزایش بهره‌وری در مراکز درمانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیدار با روسای بیمارستان‌های تابعه، با اشاره به مسائل اعتباری موجود در دانشگاه، به بررسی برخی راهکارهای رفع کمبود نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در جلسه با روسا، مترون‌ها و مسئولان حراست بیمارستان‌های تابعه دانشگاه که صبح امروز با حضور دکتر رضا زندی معاون درمان، دکتر محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر حسن پیری مشاور اجرایی رییس و مدیر حوزه ریاست، دکتر اسماعیل توحیدلو معاون اجرایی معاونت بین الملل، دکتر ناصر خرمی مدیر حراست و مژگان کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم ارتباط مستمر مسئولان و مدیران بیمارستان‌ها با پرسنل، بر ضرورت توجه به حقوق بیماران در کنار توجه به مطالبات کادر درمان تاکید کرد.

 

وی تضییع حق بیمار را خط قرمز اخلاقی و حرفه‌ای کادر درمان عنوان کرد و گفت: نظام سلامت در زمان همه گیری کرونا، سرمایه اجتماعی عمیقی کسب کرده که در هر صورت باید از این پشتوانه مردمی محافظت کرد.

 

 

رییس دانشگاه اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های ستاد و همت و تلاش روسا و مدیران و طرح و بررسی برنامه‌هایی نظیر افزایش ضریب ریالی تعرفه پرستاری و افزایش تعداد خدمات مشمول تعرفه گذاری موانع مربوط به کمبود اعتبارات برطرف شود.

 

 

دکتر زالی در این جلسه به راهکارهایی برای رفع کمبود نیروی انسانی، کاهش هزینه‌ها، بهبود نظام پرداخت و تحقق مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر نیز اشاره کرد.

 

 

رییس دانشگاه همچنین تمدید پروانه مراکز درمانی را امری ضروری به منظور پیشبرد اهداف نظام سلامت و ارتقا کمی و کیفی خدمات دانست و بهره‌گیری از ظرفیت پذیرش بیماران بین‌الملل (IPD) را یکی از مسیرهای افزایش درآمد بیمارستان‌ها اعلام کرد.

 

 

دکتر رضا زندی معاون درمان دانشگاه نیز در این جلسه بر لزوم پیگیری تمدید پروانه توسط روسای بیمارستان‌ها به منظور تجهیز و ارتقای متناسب مراکز تاکید کرد.

 

 

معاون درمان دانشگاه به ظرفیت ایجاد شده برای افزایش درآمد بیمارستان‌ها با اخذ مجوز IPD، اشاره کرد و گفت: افزایش درآمد بیمارستان‌ها در نهایت منجر به رضایت پرسنل و خدمت رسانی مطلوب به بیماران خواهد شد.

 

 

معاون درمان دانشگاه اظهار کرد: روسای بیمارستان‌ها باید بیش از پیش به ارتقای بهره‌وری توجه کنند. ظرفیت‌های موجود در مراکز درمانی باید حفظ شوند و اگر نیاز بود ارتقا یابند.

 

 

دکتر محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این جلسه رسیدگی به تاسیسات، بازسازی بنا، زیرساخت شبکه و نیروی انسانی را مهم‌تر از توسعه فضای فیزیکی دانست.

 

 

انتهای پیام/

کد خبرنگار: 7702 ی.ق

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 135759
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.