اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/12/16 - 11:06
  • بازدید : 146
  • تعداد بازدیدکننده : 141
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مطرح کرد؛

دستیابی به مرجعیت علمی؛ هدف فعالیت‌های مراکز تحقیقاتی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای علوم پزشکی کشور پس از انقلاب اسلامی، هدف از پژوهش در مراکز تحقیقاتی را دستیابی به مرجعیت علمی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از مرکز تحقیقات سرطان، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در افتتاحیه هفدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان که با حضور جمعی از اساتید و صاحب‌نظران این حوزه در سالن همایش‌های غدیر مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش برگزار شد، ضمن تقدیر از دستاوردهای مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه، تاکید کرد: مراکز تحقیقاتی باید هم علمی و هم عملیاتی شوند.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع اقتصاد دانش بنیان در مراکز تحقیقاتی گفت: مراکز تحقیقاتی با استفاده از تحقیقات باید ثروت‌آفرینی کنند و اقتصاد دانش بنیان داشته باشند؛ امروزه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به سمت ثروت‌آفرینی گام برمی‌دارند.

 

دکتر پناهی با بیان این که مرجعیت علمی باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد به تبیین نقشه راه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی در برنامه توسعه هفتم پرداخت.

 

دکتر محمد اسماعیل اکبری رییس کنگره و رییس مرکز تحقیقات سرطان نیز در افتتاحیه این کنگره با توجه به شیوع بالای سرطان پستان در بین زن و مرد ایرانی به برخی از اقدامات و دستاوردهای این مرکز در زمینه درمان این بیماری اشاره کرد.

 

وی با اشاره به  چاپ 40 مقاله در مجلات بین‌المللی در زمینه سرطان پستان توسط مرکز تحقیقات سرطان در سال گذشته گفت: مطالعه 10 ساله‌ای که توسط این مرکز در خصوص سرطان پستان در سراسر کشور انجام شد، حاکی از این است که وضعیت درمان سرطان پستان نسبت به 10 سال گذشته بسیار بهتر شده است.

 

به گفته وی بقای بیماران مبتلا به سرطان پستان در ایران با کشورهای شمال اروپا و آمریکا برابری می‌کند و حتی گاهی از آن کشورها نیز بهتر است که این امر یک افتخار بزرگ برای حوزه پزشکی ایران به شمار می‌رود.

 

دکتر اکبری با بیان این که برخی روش‌های درمانی برای اولین بار توسط مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه وارد کشور شده است، افزود: به همت دانشمندان داخلی و مرکز تحقیقات سرطان برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای درمان و تشخیص سرطان پستان در کشور بومی سازی شده است که از نمونه‌های خارجی نیز بهتر هستند.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه در زمینه هوش مصنوعی خاطرنشان کرد که مقاله‌‌ای نیز در این رابطه از سوی این مرکز در مجلات معتبر بین‌المللی به چاپ رسیده است.

 

دکتر اکبری کسب رتبه اول در ارزشیابی سالیانه پژوهشی در بین مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را از دیگر دستاوردهای مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه عنوان کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه در عرصه بین‌المللی در رابطه با بیماری سرطان حرف برای گفتن دارد.

 

دکتر حمید رضا میرزایی دبیر علمی کنگره نیز درباره هدف برگزاری این کنگره سه روز گفت: سرطان پستان شایع ترین سرطان در بین زن و مرد ایرانی است؛ بنابر این مرکز تحقیقات سرطان به عنوان یک قطب علمی در درمان سرطان و تربیت فلوشیپ‌های فوق تخصصی این رشته برای هفدهمین سال متوالی اقدام به برگزاری کنگره سرطان پستان کرد.

 

وی با اشاره به محورهای مورد بحث در کنگره و پنل های تخصصی خاطرنشان کرد که در سه روز برگزاری کنگره آخرین یافته‌های علمی درخصوص پیشگیری، غربالگری ژنتیک، بایولوژی و مسائل مرتبط با ریسک فاکتورهای سرطان پستان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 

براساس این گزارش هفدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان به همت مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه و با حضور اساتید و متخصصان داخلی و خارجی و صاحب‌نظران این حوزه در سالن همایش‌های غدیر مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش برگزار شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 139776
کلمات کلیدی