اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/10/06 - 11:21
  • بازدید : 217
  • تعداد بازدیدکننده : 214
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
درانستیتو تحقیقات تغدیه‌ای و صنایع غذایی کشور

ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری برگزار شد

معاون درمان وزارت بهداشت از حضور جامعه پرستاری در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره‌ها و شورایعالی سازمان نظام پرستاری که در درانستیتو تحقیقات تغدیه ای و صنایع غذایی کشور قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و به نقل از وبدا، دکتر سعید کریمی در مراسم ششمین دوره انتخابات «شورای عالی سازمان نظام پرستاری» در انستیتو تحقیقات تغدیه ای و صنایع غذایی کشور ضمن قدردانی از جامعه پرستاری برای شرکت گسترده در ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری و همچنین اعضای مجمع این سازمان در انتخابات شورای عالی این سازمان، این مشارکت را به مثابه عمل به آیه قرآن «فاستبقوا الخیرات» دانست و گفت: از این که امروز در این مسابقه خیر شرکت کردید سپاسگزاریم. زیرا هدف همه نهادهای موجود در نظام سلامت اعم از سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری خدمت به مردم است.

 

وی افزود: از ابتدای امسال فرآیند برگزاری ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری آغاز شد و در مهرماه اقدامات در زمینه این انتخابات به اوج خود رسید.

 

وی با قدردانی از در صحنه بودن پرستاران و تصمیم گیری برای سرنوشت شان، ادامه داد: خوشبختانه پرستاران در این انتخابات به خوبی حضور یافته و 49 هزار و 235 نفر از آنان در این دوره، پای صندوق های رای آمدند و نشان دادند علیرغم برخی تبلیغات منفی، بسیار به نظام سلامت و کشور امیدوارند.

 

رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری بیان داشت: خدمات جامعه پرستاری، کادر درمان و پزشکی بر کسی پوشیده نیست. برخی ها دفاع مقدس را ندیدند ولی همه گیری کرونا را همه به خاطر داریم و شاهد بودیم در شرایطی که درمان قطعی کرونا در ابتدای همه گیری وجود نداشت و کسی از زنده بودنش خبر نداشت، این پرستاران و کادر پزشکی و درمان بودند که  فداکارانه بر بالین بیماران حضور می یافتند و به آنان امید و خدمت ارائه می کردند.

 

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری که در ۷ مهر ماه برگزارشد 1431 نفر به عنوان اعضای هیات مدیره در 159 هیات مدیره انتخاب شدند. در داخل خود هیات مدیره ها نیز انتخابات برگزار شد و نمایندگانی را به ستاد اجرایی معرفی کردند و  امروز 197 نفر می توانند برای انتخاب اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری رای دهند تا از بین 251 کاندیدا 25 عضو شورای عالی سازمان نظام پرستار انتخاب شوند.

 

وی افزود: از این 25 عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری، 18 نفر پرستار، 5 نفر بهیار، یک نفر کاردان اتاق عمل و یک نفر کاردان بیهوشی خواهد بود و 5 نفر هم بعد از آن به عنوان عضو علی البدل انتخاب می شوند.

 

دکتر کریمی افزود: امروز انتخابات شورای عالی نظام پرستاری با تایید صلاحیت شدن و به روز بودن کارت 251 کاندیدا و با مشارکت 197 نفر  از نمایندگان مجمع نظام پرستاری برگزار می‌شود.

 

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: قطعا حضور فعال و موثر پرستاران در فعالیت هایی که منجر به سلامتی جامعه و ارائه خدمت به مردم می شود ستودنی است و امیدواریم افراد منتخب بتوانند با همکاری هم مسائل و مشکلات جامعه پرستاری را حل کنند.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7701س.ق

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 136925
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.