در آخرین نشست شورای آموزشی دانشگاه
شیوهنامه اجرایی جدید کمیتههای ارزشیابی و ارتقای اعضای هیئت علمی تصویب شد
در جلسه شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شیوهنامه اجرایی جدید کمیتههای ارزشیابی و ارتقای اعضای هیئت علمی با هدف ارزیابی مستمر عملکرد، ارایه بازخورد سازنده و تسهیل فرآیندهای ارتقای علمی تصویب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت آموزشی، جلسه شورای آموزشی دانشگاه با حضور دکتر محمد رحمتی معاون آموزشی دانشگاه، دکتر علیرضا مرتضوی معاون امور بینالملل دانشگاه، معاونان دانشکدهها و مدیران حوزه آموزش برگزار شد.
در این نشست دکتر رحمتی معاون آموزشی دانشگاه ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند دکتر شمس، دکتر وحیدشاهی را به عنوان مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه معرفی کرد.
براساس این گزارش در این نشست شورای آموزشی دانشگاه که یکشنبه نهم آذر ماه برگزار شد، شیوهنامه اجرایی جدید کمیتههای ارزشیابی و ارتقای اعضای هیئت علمی تصویب شد. این نظام جدید با هدف ارزیابی مستمر عملکرد، ارایه بازخورد سازنده و تسهیل فرآیندهای ارتقای علمی است.
در ادامه این نشست که با هدف هماهنگی و بهبود مستمر کیفیت آموزش و ارزیابی در دانشگاه برگزار شد، دکتر عبدالصمد طباطبایینژاد مدیر امور آموزشی دانشگاه به تبیین فرآیند جدید تغییر و ثبت نمرات در دانشکدهها پرداخت و بر لزوم توجه به این موضوع در دانشکدهها تاکید کرد.
وی تصریح کرد: ثبت بهموقع و دقیق نمرات، نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات تحصیلی و شفافسازی فرآیند ارزیابی دارد.
در ادامه موضوعاتی نظیر نقل و انتقال دانشجویان، تاسیس رشتههای جدید، اجرای آییننامه آموزشی تلفیقی، توسعه و پشتیبانی از آموزش مجازی توسط مدیر امور آموزشی و معاون امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
دکتر نادر ممتازمنش مدیر امور هیئت علمی دانشگاه نیز در این نشست از تصویب و ابلاغ «شیوهنامه اجرایی تشکیل و فعالیت کمیتههای منتخب ارزشیابی و ارتقای اعضای هیئت علمی» خبر داد.
وی هدف از تدوین این شیوهنامه را ارزیابی مستمر عملکرد اعضای هیئت علمی در تمامی حیطههای وظیفهای، ارایه بازخورد سازنده، تسهیل فرآیندهای تبدیل وضعیت، ترفیع سالانه و ارتقای مرتبه علمی،شناسایی و تقدیر از اعضای هیئت علمی برتر عنوان کرد.
دکتر ممتازمنش خاطرنشان کرد: کمیتههای منتخب در هر دانشکده یا بیمارستان با ترکیبی از اعضای ثابت و متغیر تشکیل میشوند و به صورت ماهانه فعالیت میکنند.
وی ماموریت این کمیتهها را در دو محور اصلی «ارزشیابی عملکرد» و «بررسی پروندههای ارتقای مرتبه علمی» متمرکز دانست.
در جلسه مذکور دکتر کتایون پورولی معاون آموزشی دانشکده تغذیه نیز ضمن ارایه گزارشی گفت: دانشکده تغذیه با بیش از شش دهه سابقه، همواره نقش محوری در ارتقای علوم تغذیه کشور ایفا کرده است.
وی مهمترین دستاوردهای اخیر این دانشکده را راهاندازی رشتههای جدید برشمرد و گفت: دانشکده تغذیه دارای چهار گروه آموزشی فعال است و ۴۱ عضو هیئت علمی در ردههای مختلف در دانشکده مشغول به فعالیت هستند و حدود ۵۷۷ دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشکده تحصیل میکنند.
انتهای پیام /
کدخبرنگار: 7700 س.ع