اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/01/26 - 10:32
  • بازدید : 128
  • تعداد بازدیدکننده : 124
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه مطرح شد:

ضرورت بهره‌گیری از مشارکت مردمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی

در نخستین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال جدید، بر ضرورت بهره‌گیری از مشارکت مردمی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه ضمن تاکید بر توجه به اجرای مصوبات و برگزاری برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، با پیشنهادهای انجمن اسلامی دانشجویان 1348 موافقت کرد و اظهار کرد: نحوه برگزاری جشن شاخه نبات با جزییات بیشتر و در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی خدیوی سرپرست دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه بررسی شود.

 

 

وی در خصوص جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت که سال گذشته با موضوع جوانی جمعیت برگزار شد نیز بیان کرد: اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حضور پررنگی در این جشنواره داشتند که برای تقدیر از آنان باید برنامه‌ریزی شود.

 

 

دکتر زالی از اجرای برنامه‌های مفصلی در خصوص مبارزه با دخانیات با همکاری دکتر محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات و عضو هیئت علمی دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: از این فرصت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای مبارزه با دخانیات در بین دانشجویان و بررسی ابعاد اجتماعی و روانشناختی آن باید استفاده کنیم.

 

 

به گفته وی، مکاتباتی با سازمان صدا و سیما در راستای برخورد با ترویج مصرف دخانیات از طریق برنامه‌های تلویزیونی و سینمای خانگی صورت گرفته است.

 

 

دکتر زالی اظهار کرد: بهترین جمع برای هم‌اندیشی در خصوص کنترل مصرف دخانیات، همین شورای فرهنگی دانشگاه است.

 

 

توجه به برنامه عملیاتی وزارت بهداشت ضروری است

 

 

دکتر محمود خدادوست نیز در این جلسه با تاکید بر توجه به برنامه عملیاتی (HOP) فرهنگی دانشگاه و برنامه‌ریزی در راستای برنامه‌های وزارت بهداشت، گفت: باید فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه طوری تنظیم شود تا در قالب این برنامه بگنجد.

 

 

وی با بیان اینکه باید در دانشگاه متخلق به رفتار اسلامی باشیم، افزود: برنامه‌های شش ماهه و یکساله فرهنگی باید از پیش آماده شود و ممیزی کارشناسی بر اساس منابع موجود صورت گیرد تا بهترین بازدهی عملکردی را داشته باشیم.

 

 

دکتر خدادوست در پایان اولویت بندی، تعیین شاخص و ضریب تاثیر برنامه‌ها و رصد وضعیت دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها را ضروری دانست.

 

 

بررسی کلان برنامه‌‎های فرهنگی دانشکده‌ها

 

 

دکتر سمیه اسماعیلی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در این جلسه گزارش مختصری از دستور جلسات و مصوبات جلسه‌های قبل و اقدامات انجام شده در ماه مبارک رمضان ارایه داد و در خصوص برنامه‌های پیشنهادی حوزه فرهنگی دانشگاه از جمله اردو و جشن شاخه نبات انجمن اسلامی دانشجویان 1348 توضیحاتی ارایه داد.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: کلان برنامه‌های فرهنگی در دانشکده‌ها و چالش‌های آن‌ها در کمیته تخصصی با جزییات بیشتری بررسی خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به دیدار نوروزی معاون درمان وزارت بهداشت و تاکید وی به اجرای برنامه شورای فرهنگی در بیمارستان‌ها، اظهار کرد: در جلسات پیش‌رو شورای فرهنگی روسا و دبیران شورای فرهنگی بیمارستان‌ها حضور پیدا خواهند کرد تا رویکردهای فرهنگی در بیمارستان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

امیر کریمخانی معاون اجرایی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز گزارشی از کلان برنامه‌های فرهنگی در دانشکده‌ها ارایه داد.

 

به گفته وی، کلان برنامه‌های فرهنگی دانشکده‌ها در فصل بهار سال جاری به معاونت اعلام شده است.

 

 

معاون اجرایی معاونت عنوان کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های امسال برگزاری هرچه بیشتر برنامه‌های قرآنی و بهره‌گیری از مشارکت مردمی در برگزاری برنامه‌هاست.

 

 

کریمخانی تصریح کرد: همچنین از دانشکده‌ها درخواست شد کارشناس مستقیم به منظور غنای بیشتر برنامه‌ها معرفی کنند که تاکنون هفت دانشکده معرفی کرده‌اند، البته اجرای برنامه بر عهده تشکل‌های دانشجویی و فرهنگی در دانشکده‌هاست.

 

 

دکتر مطهره عابدینی مدیر فرهنگی دانشگاه نیز در این جلسه علاوه بر توضیح در خصوص وضعیت اجرای مصوبات فرهنگی در دانشگاه، دو پیشنهاد انجمن اسلامی دانشجویان 1348 مبنی بر برگزاری اردو و جشن شاخه نبات را مطرح کرد.

 

 

وی افزود: جدول برنامه‌های مناسبتی آماده شده است که برای تمام اعضای شورای فرهنگی ارسال خواهد شد تا بعد از تصویب برای اجرای آن برنامه‌ریزی شود.

 

 

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان 1348 نیز در ادامه توضیحاتی در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی به ویژه برگزاری اردو و جشن شاخه نبات مواردی را مطرح کرد.

 

 

انتهای پیام/

کد خبرنگار: 7702 ی.ق

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 140821
کلمات کلیدی

اخبار مهم دیگر:

بیست و هفتمین نشست شورای فرهنگی دانشکده پزشکی برگزار شد
بیست و هفتمین نشست شورای فرهنگی دانشکده پزشکی برگزار شد
بیست و هفتمین نشست شورای فرهنگی دانشکده پزشکی دانشگاه باحضور دکتر طبیبی رئیس دانشکده پزشکی، 13 تیرماه دراین دانشکده برگزار شد.
طراحی سامانه تلفن گویای ترک دخانیات در دانشگاه برای اولین بار در کشور
طراحی سامانه تلفن گویای ترک دخانیات در دانشگاه برای اولین بار در کشور
رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با ارایه آمار مصرف سیگار و سایر دخانیات در جامعه و دانشگاه، برنامه های آموزشی و درمانی این مرکز در راستای پیشگیری و کنترل دخانیات را تشریح کرد.
شورای فرهنگی دانشگاه تشکیل شد/ تأکید بر اهمیت جشنواره فرهنگی سیمرغ در دانشگاه
شورای فرهنگی دانشگاه تشکیل شد/ تأکید بر اهمیت جشنواره فرهنگی سیمرغ در دانشگاه
پنجمین جلسه شورای تخصصی، فرهنگی، اجتماعی دانشگاه در سال 96 و نخستین جلسه این شورا به ریاست دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه، باحضور دکتر مهدی کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و سایر اعضای این جلسه، روز شنبه 18 آذرماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.