اخبار

  • تاریخ انتشار : 1396/02/24 - 17:16
  • بازدید : 664
  • تعداد بازدید : 114
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

نبض هماهنگ بهداشت در شمیرانات/ جدیدترین اخبار این مرکز بهداشتی را بخوانید

در روزهای گذشته، تلاشگران بهداشتی حوزه شمیرانات با حضور در میان مردم باز هم برنامه های خود در مسیر سلامت را اجرا کردند. در این گزارش گوشه ای از این فعالیت ها را می خوانید.

در روزهای گذشته، تلاشگران بهداشتی حوزه شمیرانات با حضور در میان مردم باز هم برنامه های خود در مسیر سلامت را اجرا کردند. در این گزارش گوشه ای از این فعالیت ها را می خوانید. 
بازدید نماینده مردم تهران از مراکز و خانه های بهداشت تابعه شمیرانات
17 اردیبهشت ماه دکتر سروش نماینده مردم تهران و عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از مراکز خدمات جامع سلامت فشم و لواسان و خانه بهداشت افجه بازدید کرد. 
در این بازدید که دکتر ناصری نیا رئیس شبکه بهداشت شمیرانات و مهندس رنجبر وی را همراهی می کردند،  دکتر سروش ضمن دیدار با پزشکان و پرسنل شاغل در این واحدها در جریان فعالیت های بهداشتی قرار گرفته و پیشنهاداتی برای ارتقای کیفی فعالیت ها ارائه کرد. 
برپایی غرفه سلامت جوان در ایستگاه های مترو قیطریه و تجریش
واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، 19-18 اردیبهشت ماه اقدام به برپایی دو غرفه آموزش و سلامت در ایستگاه های غرفه قیطریه و تجریش کرد. 
واحد سلامت نوجوانان،  جوانان و مدارس شبکه با همکاری واحد آموزش بهداشت و هماهنگی شهرداری منطقه یک اقدام به برپایی غرفه سلامت جوان در متروهای قیطریه و تجریش نمود. در این غرفه کارشناسان مبارزه با بیماریها و سلامت روان ضمن انجام غربالگری ایدز توسط RAPID TEST HIV مشاوره ازدواج نیز انجام دادند. 
برگزاری جشن میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت، مهدی موعود (عج) 
همزمان با میلاد مسعود حضرت مهدی (عج) مراسم جشنی با حضور مسئولان و کارشناسان واحدهای تابعه شبکه بهداشت شمیرانات، روز چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه برگزار شد. 
این برنامه با سخنرانی دکتر ناصری نیا رئیس شبکه،  حاج آقا موسوی امام جماعت شبکه و مولودی خوانی حاج حسن بخشی و مداحی خاندان اهل بیت (ع) همراه بود. گفتنی است در حاشیه این مراسم و به علت تقارن زمانی؛  روزهای مناسبتی بهداشتی اردیبهشت ماه ( روز جهانی ماما، روز جهانی بهداشت روان و بهداشت) نیز جشن گرفته شد و از فعالان هفته سلامت و پرسنل نمونه تقدیر به عمل آمد. 
فعالیت های تغذیه ای مراکز تحت پوشش شبکه بهداشت شمیرانات در هفته سلامت
واحد تغذیه شبکه بهداشت شمیرانات در هفته سلامت به مراجعان خدمات بهداشتی و تغذیه ای ارایه کرد. 
فعالیت های واحد تغذیه مرکز چیذر و امام زاده قاسم:  تست فشارخون و مشاوره دیابت و فشارخون بالا در غرفه سلامت پارک قیطریه، صبحانه سالم و آموزش راهکارهای کاهش نمک و روغن مصرفی برای رابطین مرکز چیذر در پارک قیطریه،  برگزاری جلسه هماهنگی برون بخشی با مشاور مدرسه ابوطالب با حضورکارشناس واحد بیماری ها و واحد روان، جلسه آموزشی تغذیه سالم و نقش چاقی نوجوانی در ابتلا به دیابت برای دانش آموزان پایه چهارم دبستان دخترانه کاشفی50 نفر، آموزش میان وعده سالم و بدون قند و چربی بالا و تغذیه مطلوب برای پیشگیری از افسردگی سر صف برای دانش آموزان دبستان دخترانه امیر معتضدی220 نفر. 
فعالیت های پایگاه سلامت نیاوران: آموزش تغذیه سالم ( ارزش غذایی حبوبات در مقایسه با گوشت، راهکارهایی برای افزایش مصرف میوه و سبزی) دبیرستان دخترانه خان سفید، برگزاری زنگ سلامت و آموزش تغذیه ( مصرف میان وعده سالم) دبستان پسرانه حکیم. 
فعالیت های کارشناس تغذیه مرکز طالقانی و درکه:  24/1/96 برای 4 نفر از نانوایان در زمینه کاهش مصرف نمک در تهیه نان آموزش داده شد. جلسه آموزش تغذیه در سنین دانش آموزی ( آشنایی با گروه های غذایی و هرم غذایی، راه های پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، توصیه های لازم در زمینه انجام فعالیت بدنی و. . .  )؛  26/1/96 برای60 نفر از دانش آموزان مدرسه پسرانه شهید فرهنگیان برگزار شد. جلسه آموزش تغذیه ویژه کودکان زیر 2 سال ( نحوه تغذیه با شیر مادر، نحوه شروع تغذیه تکمیلی، روش های بهبود رشد وزنی و قدی کودک و. . .  )؛  در تاریخ 26/1/96 برای 10نفر از مادران در مرکز طالقانی برگزار شد؛  شرکت در غرفه سلامت پارک قیطریه در تاریخ 2/2/96 ( اندازه گیری وزن و قد مراجعین و انجام مشاوره فردی در زمینه اضافه وزن و چاقی و بیماری های فشارخون، چربی خون، دیابت و. . .  )؛  جلسه آموزش تغذیه به مناسبت هفته سلامت ( توصیه های لازم در زمینه انجام فعالیت بدنی،  انواع فعالیت بدنی و. . .  )؛  در تاریخ 3/2/96 برای 5 نفر از سفیران سلامت مرکز طالقانی برگزار شد. جلسه آموزش تغذیه در سنین دانش آموزی به مناسبت هفته سلامت ( آشنایی با گروه های غذایی و هرم غذایی، راه های پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، توصیه های لازم در زمینه انجام فعالیت بدنی و. . .  )؛  در تاریخ 3/2/96 برای60 نفر از دانش آموزان مدرسه پسرانه بعثت برگزار شد؛  جلسه آموزش تغذیه در سنین دانش آموزی ( آشنایی با گروه های غذایی و هرم غذایی، راه های پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، توصیه های لازم در زمینه انجام فعالیت بدنی و. . .  )؛  درتاریخ 4/2/96 برای70 نفر از دانش آموزان مدرسه دخترانه روشنگر برگزار شد؛  جشنواره میان وعده سالم به مناسبت هفته سلامت در تاریخ 4/2/96در مرکز بهداشت طالقانی برگزار شد؛  جلسه آموزش تغذیه در سنین دانش آموزی (آشنایی با گروه های غذایی و هرم غذایی، راههای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، توصیه های لازم در زمینه انجام فعالیت بدنی و. . .  ) در تاریخ 6/2/96 برای 65 نفر از دانش آموزان مدرسه دخترانه شهید ضیائیان برگزار شد. جلسه آموزش تغذیه در سنین سالمندی( نیازهای تغذیه ای ویژه دوران سالمندی، کنترل بیماری های شایع دوران سالمندی و. . .  ) در تاریخ 7/2/96 برای 12 نفر از سالمندان در مرکز طالقانی برگزارشد. جلسه آموزش تغذیه در سنین دانش آموزی( آشنایی با گروه های غذایی و هرم غذایی، راه های پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، توصیه های لازم در زمینه انجام فعالیت بدنی و. . .  ) در تاریخ 9/2/96برای70 نفر از دانش آموزان مدرسه پسرانه شهید فهمیده برگزار شد. جلسه آموزش تغذیه ویژه کودکان زیر 2 سال ( نحوه تغذیه با شیر مادر، نحوه شروع تغذیه تکمیلی، روش های بهبود رشد وزنی و قدی کودک و. . .  ) نیز در تاریخ 10/2/96 برای 10نفر از مادران در مرکز طالقانی برگزار شد. 
 
  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 46339
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.