اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/05/31 - 16:07
  • بازدید : 154
  • تعداد بازدید : 135
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام تبریک رییس دانشگاه به مناسبت روز پزشک

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن گرامیداشت روز پزشک، ارتقای شاخص‌های سلامت و حرکت مستمر در لبه‌های دانش پزشکی را مرهون همت والای پزشکان دغدغه‌مند کشور دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پیام دکتر علیرضا زالی به مناسبت فرا رسیدن یکم شهریور ماه و  روز پزشک به شرح زیر است:

 

"یکم شهریور ماه، زاد روز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته و نامدار ایرانی، شیخ‌الرییس ابوعلی سینا فرصتی است برای قدردانی از طبیبان درد آشنای این مرز و بوم که در مسیر پرفراز و نشیب صیانت از سلامت همواره خالصانه گام برداشته‌اند.

حضور پرافتخار جامعه پزشکی برای دفاع از مرزهای غیرت و شرف ایرانی در دوران دفاع مقدس و همچنین پیوند عنوان پرافتخار شهید مدافع سلامت با نام بسیاری از پزشکان خدوم و برجسته کشور در دوران همه‌گیری کرونا، تابلوی درخشانی از حضور پزشکان و نظام پرافتخار سلامت در برهه‌های حساس تاریخی این سرزمین به جای گذاشته است.

امروز بسیاری از دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر کشور در ارتقای شاخص‌های سلامت و حرکت مستمر در لبه‌های دانش پزشکی مرهون همت والای طبیبان شریف و دغدغه‌مندی است که با تاسی از آیه شریفه ومنْ احْیاها فکانّما احْیاالنّاس جمیعًا، دانش و اخلاق را برای خدمت به هم‌نوعان در هم آمیخته‌اند تا بتوانیم با افتخار از بی‌نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور برای دریافت پیچیده‌ترین و تخصصی‌ترین خدمات پزشکی سخن بگوییم.

اکنون که در گستره جهان، بیش از گذشته رقابت در عرصه‌های نوین تکنولوژی مورد توجه قرار گرفته است، برای حفظ جایگاه ممتاز نظام سلامت کشور، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین نظیر هوش مصنوعی در حوزه پزشکی نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در دستیابی به افتخارات برجسته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز، اگرچه تلاش همه فعالان عرصه بهداشت و درمان ستودنی است، اما نقش بی‌نظیر پزشکان دانشگاه که بدون اغراق می‌توان آن‌ها را ستاره‌های درخشان سپهر علمی کشور نامید، در کسب دستاوردهای ارزنده و پیشتازی در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی، فراموش نشدنی است.

اینجانب ضمن تقدیر از تلاش های شبانه‌روزی یکایک پزشکان، این روز خجسته را به جامعه پزشکی به ویژه اعضای خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعم از اساتید، پزشکان و دانشجویان تبریک و تهنیت عرض کرده و از خداوند منان سلامت و توفیق روزافزون آنان را خواستارم.

دکتر علیرضا زالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی"

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7703م.ر

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 145526
کلید واژه