پیام تبریک معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت روز بهداشت محیط
معاون بهداشت دانشگاه در پیامی چهارم مهرماه روز جهانی بهداشت محیط را به تمامی فعالان این عرصه تبریک گفت و از خدمات ارزنده مهندسان بهداشت محیط شاغل در دانشگاه قدردانی کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت بهداشت، متن پیام دکتر سید سعید هاشمی نظری معاون بهداشت دانشگاه به شرح ذیل است:
چهارم مهرماه مصادف با روز جهانی بهداشت محیط، فرصتی ارزشمند برای تجلیل از تلاشهای بیوقفه مهندسان بهداشت محیط است که با تخصص، تعهد و دغدغهمندی، در مسیر صیانت از سلامت جامعه گام برمیدارند.
در شرایطی که چالشهای زیستمحیطی هر روز پیچیدهتر میشوند، نقش کارشناسان بهداشت محیط در کنترل طیف وسیعی از عوامل موثر بر سلامت از پایش منابع آب و ایمنی غذا تا کنترل آلایندهها و نظارت بر بهداشت محیط بسیار کلیدی و از ارکان بنیادین نظام سلامت کشور بهشمار میآید.
در مواجهه با موقعیتهای دشوار و بحرانی نیز تلاشهای همکاران ارجمند فراتر از وظیفه نمادی از مسئولیتپذیری در مسیر ارتقای سلامت عمومی و تضمینکننده امنیت روانی شهروندان و پایداری اجتماعی است.
شعار «هوای پاک، مردم سالم»، امسال بهدرستی بهعنوان محور برنامههای این حوزه انتخاب شده و بیانگر این حقیقت است که همچون سایر اهداف عالی سلامت تحقق این هدف نیز نیازمند عزم ملی، حمایت مسئولان و مشارکت همگانی است.
امید است این روز، آغازی برای انجام مداخلات موثرتر در رفع یکی از مهمهترین تهدیدهای زیستمحیطی باشد و بستری برای ارتقای آگاهی عمومی و تشویق به مشارکت فعال در حفاظت از محیط زیست فراهم آورد .
بیتردید، با تداوم تلاشها و گسترش مشارکت بین بخشی و همافزایی ظرفیتهای مردمی و مدیریتی افقهای روشنتری برای آینده سلامت در همه ابعاد بهویژه در زمینه مقابله با آلودگی هوا گشوده خواهد.
اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی فعالان عرصه بهداشت محیط، بهویژه همکاران پرتلاش در واحدهای محیطی و ستادی معاونت بهداشت دانشگاه، از تلاشهای مسئولانه و ارزشمند شما صمیمانه قدردانی کرده, سلامتی و موفقیت روزافزونتان را از خداوند متعال خواستارم .
دکتر سید سعید هاشمی نظری
معاون بهداشت دانشگاه
انتهای پیام/
کدخبرنگار: 7700 س.ع