اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/06/15 - 11:20
  • بازدید : 331
  • تعداد بازدید : 327
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کارگاه آموزش مهارت برقراری ارتباط موثر در مراکز درمانی و بهداشتی برگزار شد

کارگاه آموزش مهارت برقراری ارتباط موثر در مراکز درمانی و بهداشتی توسط روابط عمومی دانشگاه با حضور دکتر حمید شکری خانقاه استاد پیشکسوت ارتباطات برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در ابتدای این  کارگاه که به صورت حضوری و مجازی  با حضور مسئولان روابط عمومی و جمعی از  کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی تابعه دانشگاه برگزار شد مژگان جزی زاده کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه بر حضور همکاران روابط عمومی در کمیته‌های بهره‌وری مراکز درمانی تاکید کرد.
 
وی با اشاره به فعالیت مرکز افکارسنجی روابط عمومی دانشگاه یادآور شد که این مرکز ماهانه از ۱۰ درصد بیماران نرخیصی بیمارستانهای تابعه دانشگاه نظرسنجی انجام داده  و نتایج ان را به صورت محرمانه برای روسای مراکز ارسال می‌کند تا اقدامات موثر در راستای افزایش رضایتمندی بیماران انجام شود.


به گفته وی براساس این نظرسنجی‌ها  رضایتمندی بیماران در یکسال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.


دکتر دهنوی عضو کمیته بهره‌وری دانشگاه نیز ضمن تشریح تاریخچه اجرای برنامه بهره وری در دانشگاه گفت:  در حوزه سلامت به اذعان برخی صاحبنظران درخصوص اقداماتی که در  زمینه بهره وری انجام دادیم در کشور پیشرو بودیم و امیدواریم همچنان در این زمینه موفق باشیم.

 وی آموزش و توانمندسازی را از بحثهای مهم در حوزه بهره‌وری برشمرد و به برگزاری چهار دوره اموزشی در زمینه ارتباط موثر با بیمار در سال جاری در دانشگاه اشاره کرد.

 

وی باشاره به کاربردی بودن این دوره های آموزشی ابراز امیدواری کرد که با تقویت مهارتهای عمومی و اختصاصی بتوانیم گامهای موثری در راستای ارتقای کیفیت خدمت رسانی به بیماران برداریم.

 

در ادامه این کارگاه آموزشی دکتر حمید شکری خانقاه استاد پیشکسوت علم ارتباط و روابط عمومی به تدریس مباحث مربوط به نحوه برقراری ارتباط موثر با بیماران در مراکز درمانی پرداخت.

 

وی روابط عمومی را مدیریت پیشرفته افکار عمومی برشمرد و شاخص مدیریت هوشمند را حل مسایل سازمان عنوان کرد .

 

وی ارتباطات را تحصص و مهارتی برشمرد که تمام افراد جهان به ان نیاز دار ند.

 

دکتر شکری در ادامه سخنان خودجان مایه دنیای ارتباطات را مدیریت بیان کلمات و ابراز احساسات عنوان کرد.



وی با اشاره به نتایج مطالعات صورت گرفته در حوزه ارتباطات یاداور شد که مردم ۸۳درصد  اطلاعات خود را از طریق چشمها دریافت می کنند و بر اهمیت بصری کردن اطلاع رسانی‌ها اشاره کرد.



شبکه سازی ارتباطی، زبان بدن، نشانه های ارتباطی، رفتار‌های موثر در بهبود ارتباط، مهارتهای جذب دیگران، ویژگی‌های ارتباط موثرو ... از جمله مباحث  مطرح شده توسط دکتر شکری در این دوره آموزشی بود.

انتهای پیام/
کدخبرنگار: ۷۷۰۰س.ع

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 131240
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.