کارگاه اخلاق در پژوهش به همت معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی برگزار شد
کارگاه اخلاق در پژوهش با حضور دکتر علی ضیایی معاون پژوهشی دانشکده پزشکی و دکتر احسان کوشکی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول بخش اخلاق در پژوهش وزارت متبوع روز سه شنبه 25 تیرماه در سالن شورای دانشکده برگزار شد.
کارگاه اخلاق در پژوهش با حضور دکتر علی ضیایی معاون پژوهشی دانشکده پزشکی و دکتر احسان کوشکی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول بخش اخلاق در پژوهش وزارت متبوع روز سه شنبه 25 تیرماه در سالن شورای دانشکده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به نقل از روابط عمومی دانشکده پزشکی؛ در کارگاه اخلاق در پژوهش که جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی حضور داشتند ، دکتر ضیایی هدف از تشکیل کارگاه مذکور را رعایت اخلاق در فعالیت های پژوهشی با نگرش بالینی عنوان کرد و اظهار داشت:فعالیت کمیته اخلاق در پژوهش از سال 1394 در دانشکده پزشکی آغاز شد و کلیه فعالیت های پژوهشی پس از آن در این کمیته مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در ادامه لزوم بررسی طرح های پژوهشی را جلوگیری از تکرار و بیهودگی طرح ها عنوان کرد تا از انجام طرح هایی که مشکلاتی برای بیماران ایجاد می کنند، آسیبی در بالین بیمار می رسانند و یا منابع و سرمایه زیادی اتلاف می کنند جلوگیری شود.
دکتر کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز درخصوص موضوعات اخلاق به خصوص اخلاق در انتشار آثار پژوهشی، تسهیل بررسی طرح ها و پایان نامه ها در کمیته اخلاق، مراحل انجام پژوهش های استاندارد و ... سخنانی ارائه داد.
انتهای پیام/