نشست تخصصی کمیته فنی ارتقای سلامت هشت محصول کشاورزی
نشست تخصصی کمیته فنی ارتقای سلامت هشت محصول کشاورزی استان تهران در دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
نشست تخصصی کمیته فنی ارتقای سلامت هشت محصول کشاورزی استان تهران در دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، در نشست تخصصی کمیته فنی ارتقای سلامت هشت محصول کشاورزی استان تهران که در دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه برگزار شد، دکتر علی رمضانخانی مشاور رییس دانشگاه در امور اجتماعی سلامت محور، درباره لزوم اجرای مصوبات شورایعالی سلامت و امنیت غذایی کشور، ضرورت پایش مستمر محصولات کشاورزی به عنوان یکی از مولفه های استقرار امنیت و سلامت غذای عموم و فاکتورهای تاثیرگذار در سلامت هر محصول از جمله آب مصرفی و خاک و مدیریت صحیح کود و سموم مردم توضیحاتی ارایه کرد.

در ادامه دکتر گوهرمحمدی رییس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، به معرفی برنامه ارتقای سلامت هشت محصول کشاورزی اشاره کرد و گفت: برابر بند ششم مصوبه پانزدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، وزارت جهاد کشاورزی موظف شده است با همکاری وزارت بهداشت برنامه ارتقای سلامت هشت محصول کشاورزی را تهیه و اجرا کند.
وی افزود: این برنامه به منظور کاهش میزان آلاینده ها و باقی مانده سموم و آفت کش ها در محصولات کشاورزی اجرا خواهد شد.
دکتر شیدا ملک افضلی رییس گروه سیاست حکمرانی برای سلامت وزارت بهداشت به ارایه مبسوط برنامه ملی ارتقای هشت محصول کشاورزی در کل کشور پرداخت و نحوه استقرار طرح با مشارکت کلیه سازمان های همکار را ارایه کرد.
در ادامه سازمان ها و نمایندگان کلیه دستگاههای مدعو به ارائه نظرات و پیشنهادها در اجرای طرح مذکور پرداختند و مقرر شد اعضای کمیته ی استانی نسبت به ارسال پیشنهادها و راهکارهای علمی و عملیاتی تا پایان هفته اقدام نمایند.
در پایان مهندس نیتی کارشناس کارگروه ساغ دانشگاه ضمن تاکید بر اهمیت بومی سازی برنامه در استان با هماهنگی وزارت بهداشت و توجه به قابلیت ها و فرصت های موجود از جمله وجود آزمایشگاه های تخصصی در سازمان های مختلف و لزوم دستیابی به زبان مشترک در انجام هر چه مطلوب برنامه در استان تهران به ارایه مقدمه ای از طرح پیشنهادی در خصوص چگونگی تشکیل کمیته های اجرایی و نهایی شدن شرح وظایف و حدود همکاری دستگاه ها پرداخت و مقرر شد هفته آتی جلسه تکمیلی به منظور تجمیع نظرات اعضا و نهایی شدن تقسیم کارکردهای اجرایی برگزار شود.
کمیته فنی ارتقای سلامت هشت محصول کشاورزی با حضور رییس و اعضای دبیرخانه ساغ دانشگاه، نمایندگان دستگاه های مسئول و نماینده گروه سیاست حکمرانی سلامت وزارت، به منظور ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های مرتبط و تقسیم کار فعالیت های لازم در استقرار برنامه در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام/
کدخبرنگار: 7703م.ر