رونمایی از سه محصول نوآورانه در مرکز رشد فناوریهای بالینی دانشگاه
همزمان با افتتاح مرکز رشد فناوریهای بالینی و مرکز نوآوری گوارش و کبد، از سه محصول فناورانه تولید داخل رونمایی شد.
دکتر امیر صادقی معاون مرکز رشد فناوریهای بالینی در گفتوگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از تجاری سازی سه محصول نوآورانه که با مشارکت پژوهشکده گوارش و کبد و شرکتهای دانش بنیان تولید شده است، خبر داد.
وی افزود: نرم افزار کلینآپ به عنوان ابزار تشخیصی، یکی محصولات نوآورانه پژوهشکده گوارش و کبد است که نمونه خارجی ندارد. این محصول با هدف غربالگری و تشخیص زودهنگام 6 نوع سرطان و بیماریهای غیرواگیر قلبی و عروقی، کبد چرب و سلامت روان به بهرهبرداری رسیده است.
به گفته وی، خطر ابتلا به سرطانهای روده بزرگ که قابل پیشگیریترین نوع سرطان است، سرطان معده، سینه، دهانه رحم، ریه و پروستات توسط این نرم افزار قابل ارزیابی است.
نرمافزار کلینآپ با بهکارگیری از ظرفیت هوش مصنوعی، ابتلا به این بیماریها را خطرسنجی میکند.
دکتر صادقی اظهار کرد: کیت تشخیص همزمان آنتی ژن هیلکوباکتر پیلوری و خون مخفی در مدفوع نیز تنها محصولی است که به طور همزمان غربالگری معده و روده بزرگ را انجام میدهد.
وی ادامه داد: این کیت نمونه خارجی ندارد و کاربری آسان، صرفه جویی در زمان، امکان استفاده خانگی، پایین بودن قیمت و تفسیر آسان از مزایای آن است.
معاون مرکز رشد فناوریهای بالینی تصریح کرد: افراد پس از استفاده از نرم افزار کلینآپ، در صورت دریافت هشدار و خطرسنجی ابتلا به بیماریهای معده و روده بزرگ، میتوانند برای بررسی دقیقتر از کیت کومبو استفاده کنند. این کیت در داروخانهها موجود است.
دکتر صادقی در خصوص سومین محصول رونمایی شده، تصریح کرد: فورسپس بیوپسی و سایر تجهیزت مربوط به آندوسکوپی نیز با تکیه بر توان داخلی در پژوهشکده گوارش و کبد تولید شده که دارای استاندارد ISO است.
انتهای پیام/
کد خبرنگار: 7702 ی.ق