اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/07/04 - 13:50
  • بازدید : 372
  • تعداد بازدید : 322
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه

ارتقای رتبه علمی 12 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه

رتبه علمی 12 تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارتقا یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در سیصد و سی و چهارمین جلسه هیئت ممیزه که با حضور دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه و سایر اعضا برگزار شد، با ارتقا به استادی دکتر زهره کشاورز، دکتر افشین امینی، دکتر فرخنده پور اسماعیلی و ارتقا به دانشیاری دکتر فاطمه ملا اسداله، دکتر سعید صدر، دکتر راضیه غفوری، دکتر مریم ورزش‌نژاد، دکتر محسن عابدی، دکتر سید محسن قطبی جوکندان، دکتر زهرا شمس مفرحه، دکتر محبوبه کریمی و دکتر سارا بشارت موافقت شد.

گزیده‌ای از سوابق اساتید ارتقا یافته را در ادامه می‌خوانید:

 

دکتر فرخنده‌پور اسماعیلی که در این جلسه به رتبه استادی دانشکده پزشکی ارتقا یافت، مدرک کارشناسی، ارشد و دکترای تخصصی خود را به ترتیب از دانشگاه تهران، تربیت مدرس و کانادا دریافت کرده است.

 

از جمله سوابق علمی وی می‌توان به تحقیقاتی در زمینه ژن، روش‌های مختلف درمان پرستات و سایر بیماری‌ها اشاره کرد.

 

دکترپوراسماعیلی فعالیت در معاونت آموزشی، پژوهشی، مرکز تحقیقات باروری و ناباروری، همکاری با مرکز تحقیقات روان و عضویت شواری پژوهشی و دبیر علمی کنگره‌های مختلف را در کارنامه اجرایی خود دارد.

 

دکتر زهره کشاورز که در این جلسه به استادی دانشکده پرستاری و مامایی ارتقا یافت، مدرک دکترای حرفه‌ای خود را از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکترای تخصصی بهداشت و باروری را از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دریافت کرده است.

 

از مهمترین سوابق علمی دکتر کشاورز می‌توان فعالیت به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری مامایی، عضو شورای پژوهشی مرکز تخقیقات سلامت مردان، دبیر علمی همایش‌های انجمن علمی پزشکان، دبیر علمی و مدرس کارگاه‌های اختلالات جنسی و سلامت جنسی در کشور و انجام پژوهش‌هایی در حوزه سلامت جنسی و سرطان اشاره کرد.

 

دکتر زهرا شمس مفرحه که در این جلسه به دانشیاری دانشکده پزشکی ارتقا یافت،مدرک دکترای تخصصی بیولوژی تولید مثل را از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دریافت کرده است.

 

عضویت به عنوان هیئت علمی گروه بیولوژی علوم تشریح، فعالیت به عنوان استاد راهنمای بیش از 50 پایان‌نامه دکترای حرفه‌ای، راه‌اندازی تکنیک انجماد بافت تخمدان استان در مرکز ناباروری بیمارستان آیت‌الله طالقانی، راه‌اندازی تکنیک انجماد بافت تخمدان در مرکز ناباروری بیمارستان مهدیه و اداره و راه‌اندازی جلسات ژورنال کلاب دانشجویان بیولوژی تولید مثل در بیمارستان طالقانی از جمله سوابق علمی وی است.

 

از سوابق اجرایی دکتر شمس‌مفروحه نیز می‌توان به مسئولیت فنی بخش ناباوری بیمارستان مهدیه، فعالیت به عنوان مسئول آزمایشگاه گروه بیولوژی و علوم تشریح، عضویت در کمیته EDO دانشکده پزشکی، عضویت در کمیته حفظ باروری بیمارستان مهدیه، فعالیت به عنوان مسئول جلسات ژورنال کلاب دانشجویان بیولوژی تولید مثل در بیمارستان طالقانی و عضویت در کمیته پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت مردان درسال‌جاری اشاره کرد.

 

دکتر مریم ورزش‌نژاد که در این جلسه به دانشیاری دانشکده پرستاری و مامایی ارتقا یافت، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، کارشناس ارشد پرستاری مراقبت ویژه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دکترای تخصصی آموزش پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

 

از مهمترین سوابق علمی وی می‌توان کسب عنوان رتبه استعداد درخشان و عضویت به عنوان هیئت علمی در گروه پرستاری کودکان اشاره کرد.

 

دکتر ورزش‌نژاد معاونت آموزشی گروه پرستاری کودکان دانشکده پرستاری و مامایی، فعالیت به عنوان مسئول واحد آموزش مداوم و بازآموزی، فعالیت به عنوان مسئول واحد EDO و اعتبار بخشی آموزش در مرکز آموزشی درمانی مهدیه، عضویت در شورای بازنگری کوریکولوم کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری و مراقبت ویژه نوزادان در وزارت بهداشت، عضویت در کارگروه استاندارد‌سازی و ثبت الکترونیک مراقبت‌های پرستاری و نماینده و عضویت در کمیته رتبه‌بندی دانشکده پرستاری و مامایی را در سوابق اجرایی خود دارد.

 

دکتر سارا بشارت که در این جلسه به دانشیاری دانشکده پزشکی ارتقا یافت، مدرک پزشکی عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران و تخصص رادیولوژی را دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دریافت کرده است.

 

از مهمترین سوابق علمی وی می‌توان کسب رتبه پنج درصد برتر آزمون‌های بورد تخصصی، سخنرانی در کنگره‌های بین‌المللی و داخلی، انتشار مقالات معتبر بین‌المللی و تالیف کتاب اشاره کرد.

 

معاون آموزشی بخش رادیولوژی، مسئول مرکز تحقیقات بالینی بیمارستان مدرس و مسئول لاگ بوک گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از سوابق اجرایی وی است.

 

دکتر محسن عابدی که در این جلسه به دانشیاری دانشکده توانبخشی ارتقا یافت، دارای مدرک دکترای تخصصی فیزیوتراپی است.

 

 

از جمله سوابق علمی دکتر عابدی، انتشار دوکتاب تالیفی، انتشار 26 مقاله تخصصی، HINDEX 8 و 20 طرح تحقیقاتی است.

 

فعالیت به عنوان مدیر پژوهشی دانشکده توانبخشی، مسئول فنی بخش فیزیوتراپی و بازتوانی بیمارستان مسیح دانشوری، دبیر شاخه ریه انجمن فیزیوتراپی ایران، عضویت در مرکز تحقیقات فیزیوتراپی و عضو هیئت موسس مرکز تحقیقات بازتوانی ریه در کارنامه اجرایی وی دیده می‌شود.

 

دکتر سعید صدر که در این جلسه به دانشیاری دانشکده پزشکی ارتقا یافت، مدرک پزشکی عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تخصص کودکان را از دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد و فوق تخصص ریه کودکان را از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دریافت کرده است.

 

تالیف سه کتاب و ترجمه دو کتاب، انتشار مقالات متعدد در زمینه طب ایرانی و طب رایج، بررسی مشکلات و موارد نادر در ارتباط با ریه کودکان از جمله سوابق علمی وی است.

 

فعالیت به عنوان معاون آموزشی گروه کودکان، عضو یت درشورای مرکزی گروه کودکان، پرسپتوری گروه کودکان، منتوری گروه کودکان و عضویت در کمیته‌های مختلف بیمارستانی از سوابق اجرایی وی است.

 

دکتر محبوبه کریمی گلوگاهی که در این جلسه به دانشیاری دانشکده پزشکی ارتقا یافت، دارای مدرک پزشکی عمومی و فلوشیپ رینولوژی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و تخصص گوش و حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

 

در سوابق علمی وی عضویت در شورای پژوهشی مرکز تحقیقات اختلالات شنوایی و عضویت به عنوان هیئت علمی شورای پژوهشی مرکز تحقیقات اختلالات شنوایی دیده می‌شود.

 

عضویت در کمیته مدیریت کیفی دارو و درمان، مورتالیتی، خطا و ایمنی، بهبود کیفیت و اعبار سنجی از جمله سوابق اجرایی است.

 

دکتر سیدمحسن قطبی جوکندان که در این جلسه به دانشیاری دانشکده پزشکی ارتقا یافت، دارای مدرک بورد تخصصی پزشکی هسته‌ای از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است.

 

از مهمترین سوابق علمی وی می‌توان به کسب رتبه اول آزمون بورد تخصصی پزشکی هسته‌ای و انتشار بیش از 50 مقاله در ژورنال‌های علمی پزشکی هسته‌ای اشاره کرد.

 

فعالیت به عنوان معاون آموزشی گروه پزشکی هسته‌ای در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و معاون آموزشی بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان طالقانی از سوابق اجرایی وی است.

 

دکتر فاطمه ملا‌اسداله که در این جلسه به دانشیاری دانشکده دندانپزشکی ارتقا یافت، مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکترای تخصصی دندانپزشکی کودکان را از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دریافت کرده است.

 

عضویت در هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی شهیدبهشتی، شرکت در کنگره‌ها و سمینارهای داخلی و خارجی، عضویت در هیئت ممتحنه آزمون دانشنامه تخصصی و عضویت در هیئت ممتحنه آزمون ورودی دستیاری و آزمون ملی از سوابق علمی وی است.

 

فعالیت به عنوان سرپرست تخصصی گروه دندانپزشکی کودکان و معاون آموزشی گروه دندانپزشکی کودکان در کارنامه اجرایی وی دیده می‌شود.

 

در سوابق علمی دکتر افشین امینی که در این جلسه به استادی دانشکده پزشکی ارتقا یافت عضویت در هسته اولیه طب اورژانس دیده می‌شود.

 

دکتر امینی ریاست دپارتمان طب اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، دپارتمان طب اورژانس بیمارستان هفتم تیر، مسئول فنی بیمارستان امام حسین(ع) وعضو ستادی سازمان پزشکی قانونی کشور را در کارنامه دارد.

 

دکتر راضیه غفوری که در این جلسه به دانشیاری دانشکده پرستاری و مامایی ارتقا یافت، مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را به ترتیب از دانشگاه علوم پزشکی قزوین، شهیدبهشتی و ایران دریافت کرده است.

 

فعالیت به عنوان دبیر علمی 9 برنامه آموزش مداوم، مدیر دفتر توسعه آموزش، ناظر آموزشی بیمارستان آیت‌الله طالقانی و سرپرستار و سوپروایزر آموزشی و بالینی مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان شهیدرجایی قزوین در سوابق علمی و اجرایی وی دیده می‌شود.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7701س.ق

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 146535
کلید واژه