اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/12/05 - 09:12
  • بازدید : 138
  • تعداد بازدیدکننده : 132
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید نماینده وزارت سلامت تاجیکستان از دانشگاه

دکتر حلیمه سعیدآوا رییس اداره مراقبت زنان و سلامت باروری وزارت تندرستی تاجیکستان از مرکز خدمات جامع سلامت چیذر و بخش زایمان بیمارستان آیت الله طالقانی بازدید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت بهداشت، در این بازدید که به منظور آشنایی دکتر سعیدآوا با روند مراقبت بهداشتی و درمانی از زنان باردار و پیگیری تا بعد از زایمان انجام شد، دکتر سهرابی معاون بهداشت دانشگاه ضمن بیان سخنانی به تببین ساختار ارایه خدمت در نظام شبکه در روستا و شهر به عنوان یکی از ارکان مهم خدمات بهداشتی پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد که در قالب این نظام شبکه ای، مراقبت‌های مناسب به زنان در دوران پیش از بارداری، بارداری و پس از زایمان توسط تیم سلامت در واحدهای بهداشتی ارایه می‌شود.

 

دکتر سهرابی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه جدید وزارت بهداشت با عنوان برنامه سلامت خانواده برای ارایه خدمات فعال به جمعیت شهری پرداخت.

 

معاون بهداشت دانشگاه هدف این مراقبت‌ها را ارایه خدمات کارآمد و موثر به بانوان مراجعه کننده به واحدهای ارایه دهنده خدمت در هر سطحی از نیاز اقتصادی و اجتماعی برشمرد.

 

دکتر سهرابی با اشاره به تهیه پرونده الکترونیک سلامت برای ایرانیان گفت:  تمام خدمات ارایه شده به مادران پیش از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در سامانه الکترونیک سلامت(سیب) ثبت می‌شود.

 

به گفته وی مادران نیازمند مراقبت های ویژه و زوج های نابارور در سامانه سیب نشاندار می شوند و خدمات ویژه با همکاری سازمان های حمایتی و بیمه سلامت به صورت رایگان به آنها ارایه می‌شود.

 

دکتر حلیمه سعیداوا در این بازدید ضمن تقدیر از نظام مراقبت مادران در جمهوری اسلامی ایران به تبیین نحوه انجام مراقبت‌های بارداری در کشور تاجیکستان پرداخت.

 

سپس دکتر سعیدآوا و تیم همراه از مرکز خدمات جامع سلامت چیذر بازدید کرد.

 

وی ضمن بازدید از بخشهای مختلف آن نظیر سلامت روان، سلامت محیط و کار، سلامت دهان و دندان، واکسیناسیون، مامایی، و ارایه خدمات توسط مراقبان سلامت و پزشک از تنوع خدمات ارایه شده در مراکز خدمات جامع سلامت ابراز شگفتی کرد.  

 

دکتر سعیداوا در بخش دیگری از این بازدید در بلوک زایمان بیمارستان آیت‌الله طالقانی حضور یافت و از نزدیک با نحوه ارایه خدمات بیمارستانی و مراقبتهای  درمانی به مادران باردار در جمهوری اسلامی ایران آشنا شد.

 

براساس این گزارش در این بازدید دکتر محمد رضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه، دکتر ابوالقاسم رضوانی کارشناس امور بین‌الملل در زمینه تاجیکستان و هادی پورکارشناس مسئول بهداشت مادران وزارت بهداشت نیز دکتر حلیمه سعیدآوا را همراهی می کردند.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 139323
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.