اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/08/23 - 21:14
  • بازدید : 677
  • تعداد بازدیدکننده : 583
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دومین نشست هیئت امنا دانشگاه در سال 1402

دومین نشست هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال1402 با حضور دکتر محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت با محوریت بررسی مباحث بودجه سال آینده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در جلسه هیئت امنای دانشگاه که با حضور دکتر محمد مخبر دزفولی معاون اول رییس جمهور، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، دکتر علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و رییس بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، دکتر علی القاصی‌مهر رییس کل دادگستری استان تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران، دکتر ایرج فاضل استاد پیشکسوت دانشگاه، اعضای هیئت امنای و هیئت رییسه دانشگاه، مدیران و مسئولان وزارت بهداشت و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، برگزارشد، ضمن مرور خلاصه‌ای از فاجعه حاکم در غزه، تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 11 هزار و 700 نفر، شامل چهار هزار و 600 کودک به شهادت رسیدند و 29 هزار نفر مجروح شدند که از حداقل امکانات بهداشتی، امدادی و پزشکی نیز محروم هستند.

 

 

رییس دانشگاه با اشاره به اینکه غزه یکی از پرتراکم‌ترین شهرهاست، افزود: متوسط سنی جمعیت غزه 24 سال است، بنابراین خیل عظیمی از شهدا جوانانی هستند که آینده را از دست خواهند داد. همچنین از 35 مرکز بیمارستانی و شبه بیمارستانی غزه، 25 مرکز و از 75 مرکز بهداشتی و درمانی این شهر، 63 مرکز از مدار ارایه خدمت خارج شده‌اند.

 

 

وی در ادامه با بحرانی خواندن وضعیت بهداشتی و درمانی غزه، عنوان کرد: در این راستا ابراز همدردی و حضور پررنگ جامعه پزشکی، کارکنان مراکز درمانی و اساتید دانشگاهی در جریان غزه را با حمایت و راهبری وزیر بهداشت شاهد بودیم. همچنین دکتر عین‌اللهی تدابیر دیپلماسی وسیعی را در سطح سازمان بهداشت جهانی پیش بردند.

 

 

دکتر زالی گفت: تاکنون 220 نفر از پزشکان و پرستاران غزه به شهادت رسیدند، وزارت بهداشت از همان ابتدا آمادگی خود را برای اعزام نیروی بهداشتی و درمانی و میزبانی مجروحین غزه با حمایت ریاست جمهور اعلام کرد.

 

 

رییس دانشگاه در ادامه ضمن ارایه گزارشی از حوزه درآمدی دانشگاه و مسائل موجود اعتباری، مرور مباحث بودجه سال آینده، درخواست بررسی و بازنگری مجدد در نظام بودجه‌ریزی به ویژه بودجه مربوط به تخت های بیمارستان اعم از فعال و هزینه بر به ویژه بیمارستان‌های تازه تاسیس را مطرح کرد.

 

 

 

دکتر زالی بر ضرورت اصلاح تعرفه‌ها، پیگیری مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر و تامین اعتبار متناسب با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو به منظور تقویت کیفیت ارایه خدمات تاکید کرد.

 

 

رییس دانشگاه در ادامه به طرح پیشنهادهای اعضای هیئت امنای دانشگاه در حوزه تامین اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های فیزیکی بهداشتی و درمانی و پژوهشی، اجرای برنامه‌های پژوهشی و آموزشی، حمایت از داوطلبان سلامت، برنامه‌ریزی برای تحقق عدالت در سلامت از جمله غربالگری رایگان نوزادان کم برخوردار، تقویت بستر دسترسی خانواده دانشگاه به تولیدات علمی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی در قالب راه‌اندازی مراکز آموزشی و درمانی و تعریف جایگاه رایزن سلامت در سفارت‌خانه‌ها پرداخت و برخی دستاوردهای اخیر دانشگاه از جمله افزایش تعداد دانشجویان بین‌الملل  را مرور کرد.

 

 

انتهای پیام/

کد خبرنگار: 7702 ی.ق

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 134861

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.

اخبار مهم دیگر:

اولین نشست هیئت امنای سال 1402 دانشگاه برگزار شد
اولین نشست هیئت امنای سال 1402 دانشگاه برگزار شد
اولین نشست هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال1402 با حضور دکتر محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، دکتر ابراهیم گلمکانی دبیر هیئت‌های امنا، مجامع و شوراهای وزارت بهداشت، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه و اعضای هیئت امنا در تالار شهیدبهشتی برگزار شد.
دومین نشست هیئت امنای سال  ۱۴۰۱ دانشگاه برگزار شد
دومین نشست هیئت امنای سال ۱۴۰۱ دانشگاه برگزار شد
دومین نشست هیئت امنای دانشگاه در سال ۱۴۰۱ با حضور دکتر ابراهیم گلمکانی دبیر هیئت‌های امنا، مجامع و شوراهای وزارت بهداشت، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه و اعضای هیات امنا، ۱۳ شهریور ماه در تالار شهیدبهشتی برگزار شد.