اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/06/04 - 10:51
  • بازدید : 194
  • تعداد بازدیدکننده : 193
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بورد/دسترسی به مرجعیت علمی طی فرآیند بورد تسهیل می شود

عضو هیئت ممتحنه بورد بیهوشی کشور گفت: آزمون‌های بورد به عنوان تخصصی‌ترین مارتن علمی کشور، نقطه عطفی در زندگی علمی متخصصان و فوق‌تخصصان علوم پزشکی کشور تلقی می‌شود.

عضو هیئت ممتحنه بورد بیهوشی کشور گفت: آزمون‌های بورد به عنوان تخصصی‌ترین مارتن علمی کشور، نقطه عطفی در زندگی علمی متخصصان و فوق‌تخصصان علوم پزشکی کشور تلقی می‌شود. 


 

دکتر علی دباغ عضو هیئت ممتحنه بورد بیهوشی کشور در گفت‌و گو با خبرنگار دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، کیفیت اجرا و نحوه طراحی سوالات فرایند آزمون‌های بورد را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: آزمون بورد اثرات مثبتی در ارتقا سلامت جامعه دارد.

 

 

وی ادامه داد: دانش‌موختگان علوم پزشکی علاوه بر انجام فعالیت‌های عملی، چندین ماه است در حال مطالعه منابع مختلفی از علوم پزشکی هستند، این افراد حداکثر توان و ظرفیت علمی خود را برای موفقیت در این امتحانات به‌کار گرفته‌اند.

 

به گفته دکتر دباغ یقینا آزمون‌های بورد در ارتقای سطح علمی اساتید به عنوان طراحان سوال و همچنین دانش‌آموختگان و  شرکت کنندگان اثر بخش است.

 

وی با اشاره به این‌که آزمون‌های بورد به عنوان تخصصی‌ترین مارتن علمی کشور، نقطه عطفی در زندگی علمی متخصصان و فوق‌تخصصان علوم پزشکی کشور تلقی می‌شود خاطرنشان کرد، بدیهی است این فرایند می تواند ظرفیت علمی کشور را بهبود ببخشد.

 

دکتر دباغ ابعاد ملی و بین‌المللی سلامت در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: در طراحی سوالات آزمون‎ نیازهای سلامت بومی کشور و همچنین موضوعات سلامت محوری که در دنیا دربرگیری دارد مد نظر است، این رویکرد منجر به تعالی جایگاه حوزه سلامت کشور و دسترسی به مرجعیت علمی می شود.

 

دکتر دباغ با اشاره به اهمیت آزمون‌های اسکی خاطرنشان کرد که ارزیابی های علمی و آنالیز مهارت افرادی‌که در نظام سلامت فعالیت دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین بررسی دانش‌آموختگان طی آزمون‌های اسکی یا شفاهی با روش‌های استاندارد ضرورت دارد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7701س.ق

 

 

 

        

      

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 119936
کلمات کلیدی