اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/07/16 - 11:39
  • بازدید : 287
  • تعداد بازدید : 233
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر زالی تاکید کرد؛

لزوم توجه ویژه به بهره‌وری و انضباط مالی در حوزه بهداشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن قدردانی از اقدامات معاونت بهداشت در راستای بهره وری و انضباط مالی، گفت: انضباط مالی در حوزه بهداشت که امکان نوسانات هزینه‌ای به دلیل تعدد برنامه‌ها و مراکز و وسعت منطقه تحت پوشش وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی با تاکید بر اهمیت بهره وری در دانشگاه، دستاوردهای معاونت بهداشت را در راستای مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی‌های بودجه‌ای، مصداق عینی اتکا به ظرفیت بهره‌وری در دانشگاه برشمرد.

 

رییس دانشگاه افزود: این اقدامات علاوه بر این که شفاف‌سازی، انضباط مالی و کاهش آسیب پذیری را در زمینه فساد اقتصادی فراهم می‌کند، باعث منظم‌تر شدن گردش مالی و بروکراسی‌زدایی  در عرصه مالی می‌شود. همچنین بودجه‌ها بهینه‌تر و در تطابق با برنامه‌های معاونت بهداشت هزینه خواهند شد.

 

وی هر اقدامی را که باعث پیشبرد فرایند بهره وری در دانشگاه شود اقدامی پسندیده و مورد حمایت مسئولان دانشگاه عنوان کرد.

 

دکتر زالی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در خصوص بهره وری و انضباط مالی گفت: انضباط مالی موضوع بسیار مهمی است و در حوزه بهداشت که امکان نوسانات هزینه‌ای به دلیل تعدد برنامه‌ها و مراکز و وسعت منطقه تحت پوشش وجود دارد، این امر اهمیت زیادی دارد.

 

به گفته رییس دانشگاه در واحدهای دارای پراکندگی، تنوع برنامه وسرفصل‌های هزینه‌ای نیز، با رعایت انضباط مالی، بهره وری و دقت نظر می‌توان به دستاوردهای مطلوبی دست یافت.

 

وی با بیان این که ترجمان این کار مدیریت هزینه است خاطرنشان کرد: سعی داریم این فرهنگ را در دانشگاه راه اندازی کرده و به سوی مدیریت هزینه‌ها برویم.

 

دکتر زالی در خاتمه سخنان خود ضمن تلاش از زحمات حوزه بهداشت در راستای بهره وری و انضباط مالی پیشنهاد کرد که  اقدامات صورت گرفته به عنوان یک تجربه موفق در جشنواره انضباط مالی دانشگاه ارایه شود.

 

براساس این گزارش دکتر محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه در این نشست ضمن ارایه گزارشی به تشریح اقدامات موثر این حوزه در راستای بهره وری و انضباط مالی و صرفه جویی‌های بودجه‌ای پرداخت.

 

در خاتمه این نشست دکتر زالی با اهدای لوح تقدیر از زحمات دکتر سهرابی معاون بهداشت دانشگاه، دکتر فرزانه متین راد رییس امور اداری  و مصطفی شهاب کارپرداز این معاونت تقدیر کرد.

 انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 147112
کلید واژه