اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/01/28 - 12:00
  • بازدید : 111
  • تعداد بازدیدکننده : 107
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

همکاری مرکز بهداشت شرق با آموزش و پرورش برای ارتقای سلامت دانش آموزان

مرکز بهداشت شرق تهران همگام با واحد سلامت و پیشگیری اداره آموزش و پرورش در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان مناطق شرق تهران همکاری می کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از مرکز بهداشت شرق تهران، در نشستی که به منظور هماهنگی درون بخشی و برون بخشی در راستای این همکاری دو جانبه برگزار شد، دکتر امیرعلی فریدونفر رییس مرکز بهداشت شرق تهران به بیان توضیحاتی درخصوص اهمیت نقش آموزش در سلامت دانش‌آموزان پرداخت.

 

وی تاکید کرد که در این راستا باید کارشناسان سلامت در مدارس مختلف به ارایه آموزش‌های لازم و اولویت‌دار به دانش‌آموزان بپردازند.

 

دکتر فریدونفر با اشاره به اهمیت ارزیابی نحوه آموزش‌های ارایه شده در مدارس و محلات، حضور مدیران سراهای محلات در جلسات تصمیم گیری و ارزیابی را ضروری برشمرد.

 

در ادامه نشست فاطمه ولی نژاد مدیر گروه سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه به سرفصل‌های آموزشی مورد نیاز در مدارس اشاره کرد.

 

وی با توجه به کاهش سن مصرف مواد دخانی به خصوص سیگار در بین دانش آموزان، آموزش پیشگیری از مصرف مواد دخانی و اعتیاد را اولویت آموزشی نخست و ایمنی در حوادث و سوانح را اولویت بعدی آموزشی در مدارس عنوان کرد.

 

جمیله قرائی کارشناس مسئول واحد مدارس مرکز بهداشت نیز به ارایه توضیحاتی درخصوص معاینات پزشکی نوآموزان و پیش دبستانی‌ها و نحوه ثبت اطلاعات لازم پرداخت.

 

نظارت بر بوفه مدارس و مواد غذایی آنها، نظافت سرویس‌های بهداشتی و آب خوری‌ها، ایمنی در مدارس به خصوص پله‌های مدارس، کنترل بیماری‌ها در مدارس از جمله آنفلوانزا با رعایت تهویه مناسب هوا در کلاس‌ها و نحوه نگهداری و توزیع شیر در مدارس از دیگر موضوعات مطرح شده توسط وی بود.

 

در این نشست مسئولان سلامت و پیشگیری اداره‌های آموزش وپرورش نیز به بیان چالشهای موجود پرداخت .

 

براساس این گزارش در خاتمه نشست مذکور فاطمه ولی نژاد ضمن حضور در واحد ستادی بهداشت مدارس مرکز بهداشت شرق به ارزیابی و بررسی عملکرد  این واحد پرداخت.

 

در این نشست واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت شرق تهران، دکتر امیر علی فریدونفر رییس مرکز بهداشت، دکتر مجید طاهری معاون بهداشتی مرکز، فاطمه ولی نژاد مدیر گروه واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه، کارشناس مسئول و کارشناسان واحد مدارس شرق تهران و مسئولان  سلامت و پیشگیری مناطق 12،13،14و15 آموزش و پرورش حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

کدخبر: 7700 س ع

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 140902
کلمات کلیدی