اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/07/17 - 15:03
  • بازدید : 122
  • تعداد بازدید : 114
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
دکتر زالی:

هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک جراحی پلاستیک را تحول می‎بخشد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ورود تکنولوژی‌های نوین در درمان، تشخیص و آموزش پزشکی، گفت: در آینده‌ای نزدیک جراحان پلاستیک می‌توانند قبل از جراحی از هوش مصنوعی برای طرح درمان استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مراسم تقدیر از دانش آموختگان گروه جراحی پلاستیک دانشگاه با حضور دکتر زالی رییس دانشگاه، دکتر محمد رییس زاده رییس سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر مسعود یاوری رییس بیمارستان 15 خرداد و جمعی از اساتید و پیشکسوتان این حوزه برگزار شد.

 

دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه در همایش تجلیل از دانش آموختگان گروه جراحی پلاستیک دانشگاه گفت: امروز بیمارستان 15 خرداد بر تارک پزشکی کشور می درخشد و جایگاهی ممتاز به عنوان یک مرکز عالی تمام عیار در عرصه جراحی پلاستیک دارد.

 

وی این دستاوردهای سترگ را مرهون همت بلند و اهتمام ستودنی اعضای گروه جراحی پلاستیک دانشگاه برشمرد و از تلاش آنان تقدیر کرد.

 

رییس دانشگاه در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اساتیدی که در شالوده ریزی و شکل گیری این رشته نقش آفرینی کردند، گفت: استاد دکتر سید جمال سادات گوشه حقی ویژه بر گردن نظام سلامت دارد و در دوران جنگ تحمیلی خدمات بی‌نظیری را به مجروحان ارایه کرد و جمع کثیری از مجروحان با دستان توانمند و متبحر وی در داخل کشور شفا یافتند.

 

دکتر زالی با اشاره به تاریخچه بیمارستان 15 خرداد گفت: سال 73 این بیمارستان از بهداری استان به این دانشگاه منتقل شد و با تصویب هیئت رییسه مقرر شد که این مرکز بیمارستان تک‌تخصصی جراحی پلاستیک و درمان سوختگی شود و استاد دکتر گوشه و دکتر پرویز مافی به عنوان پیشتازان این عرصه وارد عمل شده و این مجموعه را با تلاش خردمندانه همکاران و تمشیت مدبرانه راه اندازی کردند.

 

وی ضمن تقدیر از تلاش اساتید و همکاران این مرکز افزود: بیمارستان 15 خرداد امروز کارنامه مشعشعی در ارایه خدمات دارد و رضایت 91.2 درصدی بیماران براساس افکارسنجی انجام شده از پزشکان این مرکز  یکی از دستاوردها و نشان دهنده حفظ کرامت بیماران در این مرکز است.

 

رییس دانشگاه ضمن تبریک به دانش آموختگان حاضر در این مراسم گفت: شما  امروز در کسوت یک فوق تخصص عالی‌مقام جراحی پلاستیک به مدار خدمت وارد شدید.

 

دکتر زالی درهم تنیدگی پزشکی بازساختی با جراحی پلاستیک را موضوعی مهم عنوان کرد و گفت: شاید در آینده هیچ رشته‌ای به اندازه جراحی پلاستیک و پروسیجرهای بازسازی کننده با مهندسی بافت، درمان با سلولهای بنیادین، ژن درمانی، اگزوزوم درمانی و مجموعه پزشکی بازساختی، سیناپس نداشته باشد.

 

وی با اشاره به ورود تکنولوژی‌های نوین در درمان و تشخیص و آموزش افزود: بدون تردید پرینترهای سه بعدی یک دروازه و مدخل جدیدی در طراحی های قبل از عمل جراحی پلاستیک  خواهد بود و ما را با تحولات متفاوتی روبه‌رو خواهد کرد.

 

رییس دانشگاه از ورود پرینترهای چهاربعدی در آینده نه چندان دور خبر داد و  واقعیت افزوده در تشخیص، درمان و برنامه ریزی را یکی از مصادیق بسیار مهم جراحی پلاستیک دانست.

 

دکتر زالی یادآور شد: با استفاده از هوش مصنوعی قبل از جراحی می‌توان برای طرح درمان بیمار برنامه‌ریزی کرد و براساس آن به درمان پرداخت.

 

رییس دانشگاه خطاب به دانش آموختگان حاضر در این نشست گفت: شما فارغ التحصیلان جوان حتما باید با مصادیق هوش مصنوعی در جراحی پلاستیک آشنا شوید و توجه ویژه به این موضوع داشته باشید.

 

وی ضمن تقدیر از زحمات اساتید و همکاران بیمارستان 15 خرداد ، آمار خدمات ارایه شده در این مرکز را درخشان و غرورانگیز و یک رکوردزنی در تشخیص و درمان و ویزیت سرپایی و درمانی عنوان کرد.

 

به گفته دکتر زالی گروه جراحی پلاستیک دانشگاه امروز به حدی از استغنا رسیده است که می تواند در سیاستگذاری کلی کشور در این حوزه نیز تاثیرگذار باشد.

 

وی با اشاره به حجم بیماران و دیتای ارزشمند موجود در این مرکز بر ضرورت تهیه یک رفرنس دو زبانه جامع برای امتحانات دستیاری و فلوشیپ و فوق تخصص جراحی پلاستیک با اتکا به دیتاهای داخلی توسط بیمارستان 15 خرداد تاکید کرد.

 

دکتر زالی درخاتمه سخنان خود کامیابی و شادکامی و توفیقات روزافزون را برای دانش آموختگان و اعضای گروه جراحی پلاستیک دانشگاه آرزو کرد.

 

دکتر محمد رییس زاده رییس سازمان نظام پزشکی نیز در این مراسم ضمن تبریک به دانش آموختگان این جلسه را یکی از مهمترین محافل در جامعه پزشکی کشور عنوان کرد.

 

وی با اشاره به گذشته و آینده بسیار جذاب جراحی پلاستیک در ایران به ذکر خاطراتی از اساتید خود پرداخت و نکوداشت و بزرگداشت یاد بزرگان را بسیار مهم برشمرد .

 

دکتر رییس زاده مطالعه زندگینامه اساتید و بزرگان و الگوبرداری از اخلاق، رفتار، منش، گفتار و مهارت و دانش و تعهد حرفه ای آنان را به دانش آموختگان توصیه کرد و افزود: امروزه تاسی و یادگیری از اخلاق و رفتار بزرگان جامعه پزشکی بسیار ضروری است.

 

رییس سازمان نظام پزشکی کشور مشی اصلی این سازمان را حفظ تمامیت ارضی رشته‌های دانشگاهی برشمرد.

 

وی ضمن تبریک به دانش آموختگان جراحی پلاستیک برای آنان در راستای خدمت رسانی به مردم آرزوی توفیق کرد .

 

دکتر مسعود یاوری رییس بیمارستان 15 خرداد نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  پروفسور گوشه بنیانگذار جراحی پلاستیک و جراحی دست ایران گفت: این بیمارستان یکی از بزرگترین مراکز جراحی پلاستیک کشور است که دارای 10 عضو هیئت علمی و 22 دستیار است و تاکنون 127 جراح پلاستیک و 27 جراح دست را تربیت کرده است.

 

وی این دستاوردها را مرهون تلاش اساتید این مرکز برشمرد و به تلاش‌های صادقانه و شبانه روزی همکاران این مرکز در راستای خدمت رسانی به مردم اشاره کرد.

 

دکتر یاوری بیمارستان 15 خرداد را یکی از بزرگترین مراکز آموزشی درمانی برشمرد که به طور متوسط ماهانه 1700 عمل جراحی انجام می دهد و در مردادماه امسال  این آمار به  1988 جراحی رسید.

 

وی افزود: با افتخار همواره در خدمت مردم کشور هستیم و این نشات گرفته از تلاش صادقانه و متعهدانه اساتید و پرسنل  صدیق و کوشا در این مرکز است.

 

دکتر یاوری دستیاران این مرکز را از ساعی ترین و کوشاترین دستیاران دانشگاه برشمرد و از چاپ دو کتاب و 12 مقاله انگلیسی و هفت مقاله فارسی در سال گذشته توسط اساتید این مرکز خبر داد.

 

برگزاری کلاس‌های آموزشی، راندهای عمومی، گراند راندها، ژورنال کلاب‌ها، طراحی برنامه‌های سالیانه و اجرا و رصد آنها به نحو احسن، گذراندن سطح یک آتش نشانی و کسب رتبه برتر در هفت محور در جشنواره بهره وری برخی دیگر از دستاوردهای این مرکز به گفته دکتر یاوری بود.

 

دکتر یاوری در خاتمه سخنان خود ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای دانش آموختگان خاطرنشان کرد: این مرکز همواره در جهت آموزش و درمان یکه تاز است.

 

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی مدیرگروه جراحی پلاستیک دانشگاه نیز در این همایش با اشاره به تاریخچه بنیانگذاری جراحی پلاستیک در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی آن را مرهون زحمات استاد گوشه و استاد مافی برشمرد.

 

به گفته دکتر کلانتر هرمزی از 450 جراح پلاستیک کشور، 120 نفر آنان در این دانشگاه پرورش یافتند که این دستاورد از سال 1368 تاکنون حاصل شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به انجام اولین عمل کرانیوفاشیال دانشگاه در بیمارستان 15 خرداد توسط دکتر زالی و دکتر مافی گفت: از سال 1375 تاکنون بیش از 1500 عمل جراحی جمجمه در این مرکز انجام شده است. شاخه کرانیوفاشیال یکی از بال‌های قوی جراحی پلاستیک در این مرکز است و در کنار جراحی دست توانسته در کشور و منطقه منحصر به فرد و مایه افتخار باشد.

 

وی با اشاره به حمایتهای دکتر زالی از رشته کرانیوفاشیال و تصویب آن در این مرکز گفت: دستاوردهای این گروه از 100 عمل جراحی در سال 74 شروع شد و اکنون به حدود 2000 عمل در ماه رسیده که در واقع حاصل تلاش و یاری اساتید و همکاران است.

 

وی در خاتمه سخنان خود ضمن آرزوی توفیق برای دانش آموختگان از تلاش تمام اعضای گروه در راستای خدمت رسانی تقدیر کرد.

 

دکتر  اسماعیل حسن پور معاون آموزشی بیمارستان 15 خرداد نیز با اشاره به تاریخچه راه اندازی گروه جراحی پلاستیک در دانشگاه خاطرنشان کرد: این مرکز هم اکنون به عنوان یک مرکز ریفرال جراحی پلاستیک و جراحی دست در کشور فعالیت می‌کند.

 

وی با اشاره به رشد این مرکز از نظر کارهای تحقیقاتی، تعداد اعمال جراحی، علمی و تجهیزاتی یادآور شد: این مرکز در تمام زمینه‌های جراحی پلاستیک و سوختگی و تومورهای پیشرفته و ... فعالیت می‌کند و از تمام نقاط کشور بیمار برای درمان به آن ارجاع می شود.

 

دکتر اسماعیل حسن پور در سخنان خود به مواردی نظیر ضرورت تقویت رشته جراحی پلاستیک، ایجاد انگیزه در دستیاران این رشته تخصصی، ارایه راهکارهای لازم برای ارتقای کیفی خدمت رسانی به بیماران، عوارض انجام اعمال جراحی پلاستیک توسط غیرمتخصص اشاره کرد.

 

معاون آموزشی بیمارستان در خاتمه سخنان خود ضمن تبریک به فارغ التحصیلان برای آنان در تمامی مراحل زندگی و حرفه ای آرزوی توفیق روزافزون کرد.

 

در خاتمه مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از چهره های ماندگار و اساتید پیشکسوت و دانش آموختگان گروه جراحی پلاستیک دانشگاه تقدیر شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار 7700 س.ع

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 147176
کلید واژه