اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 17:18
  • بازدید : 259
  • تعداد بازدیدکننده : 231
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با حضور رییس دانشگاه

پایگاه سلامت شهری شمشک دربندسر به بهره‌برداری رسید

امروز شنبه با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ساختمان جدید پایگاه سلامت شهری شمشک دربندسر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امروز شنبه 26 خرداد با حضور دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه و جمعی از مسئولان شهرستان شمیرانات ساختمان جدید پایگاه سلامت شهری شمشک دربندسر به بهره‌برداری رسید.

 

این پایگاه که ساخت آن از اردیبهشت‌ماه سال 1400 کلید خورد، در چهار طبقه و مساحت 2هزار متر مربع شامل اورژانس، درمانگاه، مرکز بهداشت و داروخانه خدمات بهداشتی و درمانی اولیه را به جمعیت منطقه ارایه می‌کند.

 

 

در حال حاضر بخش‌های اورژانس، مرکز بهداشت و داروخانه این پایگاه به مدار خدمت پیوسته و در ماه‌های آتی بخش درمانگاه نیز فعال خواهد شد.

 

این پایگاه سلامت 2105  نفر را در قالب 606 خانوار، سه مدرسه دخترانه و سه مدرسه پسرانه تحت پوشش دارد.

 

پس از افتتاح رسمی این پایگاه با حضور دکتر محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه، دکتر بهرخ محمودزاده رییس شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، حجت‌الاسلام نیشابوری امام جمعه شمشک دربندسر، دکتر مهدی ساوه شمشمی شهردار شمشک دربندسر و جمعی از اعضای شورای شهر و مسئولان فرمانداری شمیرانات، از فردین عالی‌زاد به عنوان خیر سلامت که ساخت و تجهیز این پروژه به همت وی به سرانجام رسید نیز تقدیر شد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پایگاه سلامت یک پایگاه بهداشتی است که در راستای اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به عنوان زیر مجموعه مرکز خدمات جامع سلامت شهری خدمات و مراقبت‌های بهداشتی را توسط مراقب سلامت به جمعیت تحت پوشش خود ارایه می‌کند.

 

سرشماری سالانه، تشکیل پرونده سلامت خانوار، اجرای برنامه خودمراقبتی، آموزش بهداشت عمومی، تشکیل شوراهای محلی بهداشت، مراقبت از زنان باردار و سلامت باروری، بهداشت مدارس، مدیریت خطر بلایا و مواردی از این قبیل از جمله خدمات بهداشتی است که در پایگاه‌های سلامت ارایه می‌شود.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7703م.ر

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 143552
کلمات کلیدی