اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/07/14 - 09:29
  • بازدید : 27
  • تعداد بازدید : 26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پنجم آبان؛ آخرین مهلت ارسال مقالات به همایش کشوری بروسلوز

دبیر علمی نهمین همایش کشوری بروسلوز با بیان اینکه این همایش 24 آبان‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود، آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش را پنجم آبان‌ماه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقل از مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری، دکتر مسعود مردانی استاد گروه عفونی دانشگاه ضمن بیان این خبر گفت: نهمین همایش کشوری بروسلوز از تاریخ  24 الی 25 آبان ماه 1403 در سالن امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می‌شود.

 

دبیر علمی برنامه خاطرنشان کرد: این همایش کشوری با شعار "بروسلوز معضل بهداشتی درخور توجه در ایران برگزار می‌شود و برای مشمولان آموزش مداوم پزشکی از امتیاز بازآموزی برخوردار است.

 

دکتر مردانی از محورهای مورد بحث در همایش مذکور به بررسی تازه‌های درمان، پیشگیری و روش‌های تشخیص بروسلوز ، آشنایی با تازه های ایمونوپاتوژنز بروسلوز و نقش مهم سیستم ایمنی در کنترل بیماری، آشنایی با کاربرد روش‌های مولکولی در تشخیص بروسلوز، امیدهای آینده در درمان بروسلوز و راهکارهای برخورد با بیماری بروسلوز در ایران اشاره کرد.

 

دبیر علمی همایش بررسی علل افزایش موارد بروسلوز در ایران، بررسی راهکارهای پیشگیری بیماری در دام و انسان، معرفی موارد غیرمعمول بروسلوز در سال‌‎های گذشته در کشور و مقاومت‌های دارویی در بروسلوز و آینده درمان بیماری را از دیگر محورهای مورد بحث در این همایش برشمرد.

 

به گفته وی این همایش ملی توسط مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه با همکاری مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، معاونت‌های تحقیقات و فناوری، درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، سازمان دامپزشکی، انجمن صنفی میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی ایران(ISCMID)، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، انستیتو پاستور ایران و دانشگاه‌­های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

دکتر مردانی آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش را پنجم آبان 1403 برشمرد و یادآور شد: چکیده مقالات پذیرفته شده به دو زبان فارسی و انگلیسی، در نشریه پژوهش در پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت رایگان چاپ خواهد شد.

 

براساس این گزارش علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه به آدرس idtmrc.sbmu.ac.ir مراجعه کرده یا با شماره های 8-22439963-021 تماس بگیرند.

 

انتهای پیام /

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 146971
کلید واژه