اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/04/02 - 08:00
  • بازدید : 110
  • تعداد بازدیدکننده : 91
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آغاز ثبت نام هشتمین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام آزمون صلاحیت حرفه‌ای گروه پرستاری در سه شغل پرستاری، هوشبری و اتاق عمل که 11 مرداد 1403 برگزار می‌شود، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت درمان، براساس اطلاعیه مذکور ثبت نام آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران (سه شغل پرستاری، هوشبری و اتاق عمل ) تا سوم تیرماه 1403 طبق قوانین و مقررات موجود و مطابق مندرجات دفترچه راهنما انجام می شود.

 

این آزمون 11 مرداد 1403 در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، سمنان، ارومیه، کردستان، اردبیل، شیراز، شهرکرد، اهواز، قزوین، ایلام، قم، هرمزگان، البرز، خراسان جنوبی، کرمان، خراسان شمالی، کرمانشاه، بوشهر، گلستان، تبریز، لرستان، تهران، شهید بهشتی، ایران، مشهد، گیلان، همدان، زاهدان، یاسوج، زنجان، یزد و مازندران برگزار می‌شود.

 

ثبت نام و اعلام نتایج آزمون مذکور به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانیwww.sanjeshp.ir انجام می‌گیرد.

 

داوطلبانی که دارای دانشنامه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری و یا دانشنامه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری هوشبری هستند یا گواهی فراغت از تحصیل در رشته‌های مذکور از دانشگاه محل تحصیل خود دارند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

 

مدارک تحصیلی داوطلبان خارج از کشور باید به تایید وزارت بهداشت یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد.

 

داوطلبان صرف‌نظر از دانشگاه محل فراغت از تحصیل یا محل خدمت خود می‌توانند هر یک از حوزه‌های ذکر شده را به عنوان حوزه امتحانی انتخاب کنند.

 

برخورداری از سلامت و توانایی جسمی، اعتیاد نداشتن به مواد مخدر، برخورداری از تمام شرایط عمومی متداول در آزمون‌های مختلف کشور، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی، پذیرفتن قانون اساسی، عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه‌های محارب و ملحد و هواداری از آنها، نداشتن سوء پیشینه کیفری و عدم اشتهار به فساد اخلاقی از جمله شرایط عمومی لازم برای شرکت در این آزمون است.

 

متقاضیان درصورت دارا بودن شرایط جسمی و روانی خاص از جمله «دوربینی اصلاح نشده، نارسایی تنفسی متوسط و شدید، قطع یا فقدان اندام فوقانی و تحتانی، اختلال دو قطبی، افسردگی شدید، مصرف دارو‌های محرک یا مخدر سیستم عصبی مرکزی، اعتیاد به مواد مخدر، VFیا VT ناپایدار و اختلال شنوایی» مجاز به شرکت در آزمون صلاحیت حرفه‌ای گروه پرستاری نیستند.

 

افرادی که به دلیل تعهد، دانشنامه فراغت از تحصیل را در اختیار ندارند، می‌توانند تصویر حکم کارگزینی که در آن مدرک تحصیلی قید شده یا گواهینامه موقت پایان تحصیلات و یا پایان طرح خود را ارایه دهند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 143740
کلمات کلیدی