اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/01/05 - 09:47
  • بازدید : 274
  • تعداد بازدیدکننده : 218
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر زالی مطرح کرد؛

ارایه مطلوب خدمات بهداشتی و درمانی مراکز دانشگاه در ایام نوروز

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه در ایام نوروز، روند ارایه خدمت در این مراکز را مطلوب ارزیابی کرد.

دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره بازدیدهای نوروزی از مراکز بهداشتی و درمانی اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته، امسال نیز توفیق پیدا کردیم از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه دانشگاه به منظور عرض خسته نباشید و خداقوت به همکاران پرتلاش که در ایام تعطیل نیز به مردم خدمت ارایه می‌دهند، بازدید کنیم.

 
 
 
 
 
وی ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده تاکنون، همکاران در بخش‌های مختلف درمانی، مراکز بهداشتی و جامع سلامت که مشغول به ارایه خدمت شبانه روزی هستند، نهایت تلاش خود را به کار گرفتند.
 
 
 
 
 
به گفته رییس دانشگاه، همکاران علی رغم تمام سختی‌های موجود، به دلیل وجدان ارزنده کاری و شان بالای حرفه‌ای با هدف زدودن آلام بیماران و مراجعان در مراکز حضور دارند.
 
 
 
 
 
وی افزود: بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل ماهیت ارجاعی در ایام تعطیل شلوغ‌تر هستند و حجم بالاتری از بیماران را پذیرش می‌کنند، به همین دلیل عمده بخش‌های اورژانس بیمارستانی تاکنون بسیار پرتراکم بوده‌اند.
 
 
 
 
 
دکتر زالی با اشاره به پیچیدگی‌های خاص درمانی بسیاری از بیمارانی که به اورژانس مراجعه می‌کنند، گفت: البته تمامی همکاران تلاش می‌کنند خدمات با استاندارد و کیفیت مناسب را ارایه دهند.
 
 
 
 
 
رییس دانشگاه درباره نوع مراجعات به اورژانس اظهار کرد: بخش بسیار مهمی از بخش‌های اورژانس را علاوه بر بیماران تصادفی، بیماران با عوارض قلبی، مشکلات مغزی و سکته‌های قلبی و مغزی تشکیل می‌دهند.
 
 
 
وی درباره کودکانی که به اورژانس اطفال مراجعه کرده‌اند، توضیح داد: در بخش اورژانس اطفال، عمده مراجعین با مشکلات تنفسی‌ با بیماری‌های زمینه‌ای هستند.
 
 
 
 
 
وی ادامه داد: مراکز بهداشتی جامع سلامت نیز میزبان شهروندان به صورت شبانه روزی هستند. در کنار این خدمات، فعالیت‌های معمول بهداشتی از قبیل واکسیناسیون، خدمات به مادران باردار و خدمات اساسی و ضروری در مراکز بهداشتی در حال انجام است.
 
 
 
 
 
به گفته دکتر زالی، در بررسی‌های اخیر در شهرستان ورامین، تلاش همکاران در حوزه غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان قابل توجه و در خور تقدیر بود.
 
 
 
 
 
رییس دانشگاه گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشه خدماتی نیز به افراد دچار حیوان گزیدگی در مراکز ارایه شد و به دلیل شبانه‌روزی بودن مراکز، حجم قابل توجهی مراجعه به ویژه در مرکز بهداشت شمیرانات صورت گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه مسمومیت‌های غذایی نیز به دلیل مصرف جمعی و عدم رعایت استاندارد در طبخ و نگهداشت مواد غذایی در این ایام بیشتر رخ می‌دهد، افزود: در بازدیدهای شهرستان‌های اطراف تهران شاهد فعالیت چشمگیر همکاران در بخش بهداشت حرفه‌ای و بهداشت محیط بودیم که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشغول بازدید از مراکز هستند. این دو حوزه  از تیم‌های فعال در حوزه بهداشت دانشگاه هستند و امسال نیز از لحظات آغازین سال برنامه فشرده‌ای داشتند.
 
 
 
 
 
دکتر زالی تصریح کرد: بازدیدها در مراکز درمانی و بهداشتی در طول شبانه روز ادامه پیدا خواهد کرد و تلاش داریم ضمن حضور در مراکز، به همکاران سختکوش خود خداقوت عرض کنیم. همچنین هدف اصلی این بازدیدها افزایش کیفیت ارایه خدمات خواهد بود.
 
 
 
 
 
وی در پایان گفت: علاوه بر بازدیدهای رییس دانشگاه، اعضای هیئت رییسه دانشگاه نیز طبق برنامه بازدیدهای ادواری خود را انجام خواهند داد.

 

 

 

 

کد خبرنگار: 7702 ی.ق

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 140347
کلمات کلیدی