دکتر زالی مطرح کرد
اعتباربخشی؛ فرصتی برای اصلاح فرایندهای آموزشی
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه اعتباربخشی فرآیندی داینامیک است، گفت: پایان ارزیابی کارشناسان اعتباربخشی، فرصت و آغازی برای اصلاح فرآیندهای آموزشی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در نشست آیین اختتامیه اعتباربخشی بیمارستانهای آموزشی دانشگاه که امروز در تالار شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به اینکه کارشناسان با تجربه و آشنا به ضوابط آموزشی، فعالیت و عملکرد آموزشی دانشگاه را مورد بررسی قرار دادند اظهار کرد: گزارش پنج روزه تیم نظارتی بر فعالیتهای آموزشی فرصت مناسبی برای بررسی مسائل آموزشی دانشگاه است.
دکتر زالی تاکید کرد: بعد از ممیزی دریچه و فصل جدیدی در آموزش ایجاد میشود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ارزیابان و مراکز بیمارستانی مشترکا، دغدغه آموزش را دارند خاطرنشان کرد: باید چالشهای حوزه آموزش نظیر پیشگیری از کاهش انگیزه دستیاران و عدم امنیت شغلی در حوزه آموزش بیش از پیش مورد توجه باشد.
دکتر زالی با بیان اینکه دغدغه پیشگیری از افول آموزش در دستور کار وزارت بهداشت و دانشگاه است، تاکید کرد: باید با نگاهی ملی چالشهای آموزشی آسیبشناسی شود.
رییس دانشگاه پرهیز از ایجاد افقهای مبهم در مسیر فراگیران را در دستور کار قرار داد.
وی با بیان اینکه نظام آموزش عالی کشور باید در مسیر مطلوب آموزشی حرکت کند، گفت: این وظیفه ملی، بهداشتی و دانشگاهی است.
به گفته دکتر زالی فصل مشترک ارتقای آموزش در بیمارستانهای آموزشی، حضور معاونان آموزشی توانمند، علاقهمند و دلسوز است.
وی بر لزوم طراحی سیاستی مطابق بر نظر تیم ارزیاب اعتباربخشی تاکید کرد و گفت: راه حل کارساز، بررسی و حل نقاط ضعف توسط پرسنل و اعضای هیئت علمی دانشگاه است.
وی با تاکید بر لزوم پررنگ شدن میزان مشارکت اعضای هیئت علمی ادامه داد: وجود ۱۷ کمیته در هر بیمارستان، فرصت مناسبی برای تعریف فعالیتهای پژوهشی و فرهنگی و وظیفه اجرایی برای این اعضاست.
دکتر زالی با بیان اینکه معاونت آموزشی دانشگاه نیز باید در این راستا امتیازاتی برای اعضای فعال در نظر بگیرد، گفت: باید برای حضور عملکردمحور اعضای هیئت علمی برنامهریزی شود.
رییس دانشگاه با اشاره به اینکه امکانات رفاهی در بیمارستانها باید تقویت شود، گفت: محیط کتر همکاران در بیمارستان باید بهسازی شود و فراگیران مورد احترام قرار گیرند.
دکتر زالی طراحی و اجرای طرح منتورشیپی را اقدامی سنجیده دانست و گفت: این طرح در حال گسترش در تمام گروههای بالینی است.
به گفته دکتر زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تنها دانشگاهی است که سهم دستیاران را از ۲ درصد به ۵ درصد افزایش داده است.
رییس دانشگاه در پایان ، تقویت همکاری آموزشی با بخش خصوصی با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی را در ارتقای این حوزه در نظام سلامت موثر دانست.
اعتباربخشی بیمارستانهای آموزشی دانشگاه در ۹ حوزه
دکتر محمد رحمتی معاون آموزشی دانشگاه در این جلسه از پایان دوره چهارم اعتباربخشی بیمارستانهای آموزشی دانشگاه با محوریت ۸۴۰ سنجه در ۹ حوزه خبر داد.
وی همچنین عنوان کرد: تیم مدیریت آموزشی و درمانی، اعضای هیئت علمی، فراگیران، مدیریت امکانات و تجهیزات، برنامههای آموزشی، آموزش فراگیران، رعایت حقوق بیمار، عملکرد سیستم آموزشی و فعالیت در عرصه پژوهشی محورهای ارزیابی این دوره از اعتباربخشی آموزشی بود.
وی در پایان از تلاشهای تیم ارزیاب اعتباربخشی آموزشی تقدیر کرد و گفت: گزارشهای تیم ارزیاب در سایه نگاهی عمیق و دلسوزانه بوده و باید آن را مغتنم شمرد.
دکتر رحمتی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشکده آموزش پزشکی، گفت: همچنین باید از حضور مدیران ارزشمند در حوزه آموزشی ستادی وزارت بهداشت و دانشگاه بهره برد
انتهای پیام/
کدخبرنگار:
7701س.ق
7702ی.ق