اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/07/11 - 08:17
  • بازدید : 195
  • تعداد بازدید : 171
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر زالی:

اولویت دانشگاه آموزش کیفی با بالاترین استانداردهاست

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی آشنایی و تسلط کافی روسای دانشکده‌های دانشگاه به امور مدیریتی را نقطه قوتی برای اجرای برنامه‌های کاربردی آموزشی عنوان کرد و گفت: اولویت دانشگاه آموزش کیفی با بالاترین سطح استانداردهاست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در نشستی که با حضور روسای دانشکده‌های دانشگاه برگزار شد، دستاوردهای آموزشی دانشگاه درسال گذشته را مرور کرد و ضمن بررسی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی حوزه آموزش راهکارهای لازم را ارایه داد.

 

وی با ارایه توضیحاتی در خصوص نحوه تخصیص بودجه به آموزش، خواستار بازنگری تشکیلاتی در توزیع نیروی انسانی دانشکده‌ها شد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اندک بودن سهم دانشگاه‌های بزرگ در فراخوان جذب نیروی انسانی، خاطرنشان کرد: این مهم باید در نشست شورای دانشگاه به عنوان بالاترین نهاد رسمی دانشگاهی مطرح و برای آن چاره‌اندیشی شود.

 

دکتر زالی آشنایی و تسلط کافی روسای دانشکده‌های دانشگاه را به امور مدیریتی نقطه قوتی برای اجرای برنامه‌های کاربردی آموزشی عنوان کرد و بر ضرورت تعامل، همکاری و همفکری بیشتر آنان با هدف ارتقای سطح آموزش به دانشجویان تاکید کرد.

 

وی خطاب به روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: باید علاوه بر تمرکز بر آموزش، اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دستور کار باشد.

 

رییس دانشگاه با تاکید بر اینکه دانشگاه با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی مجرب و متخصص، دست برتری در تعلیم دانش پزشکی به دانشجویان دارد اضافه کرد: اولویت دانشگاه آموزش کیفی با بالاترین استانداردهاست.

 

در ادامه این نشست دکتر محمد رحمتی رودسری معاون آموزشی دانشگاه نیز هدف از برگزاری این نشست را بررسی چالش‌های حوزه آموزش عنوان کرد و گفت: طرح موضوع و ارایه برنامه راهبردی مناسب از سوی روسای دانشکده‌ها راه‌حل مناسبی برای افزایش کیفیت آموزش است.

 

دکتر محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز اهمیت آموزش را مورد توجه قرار داد و گفت: دانشگاه با آموزش موثر و حضور دانشجویان اعتبار دارد.

 

وی درباره موضوع ادغام، ارتقای ارایه خدمات آموزشی به دانشجویان و بودجه‌ریزی مناسب با درنظرگرفتن سرانه دانشجویی نکاتی را مطرح کرد.    

 

در ادامه این نشست روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به گفت و گو و تبادل نظر درباره مسائل آموزشی دانشگاه پرداختند.

 

در این جلسه مواردی نظیرتامین نیروی انسانی، اهمیت بررسی وضعیت جذب دانشجویان، بازتوزیع مناسب نیروی انسانی، تامین بودجه، افزایش زیرساخت‌های آموزشی،نظارت کافی بر ارتقای کیفی تدریس، مجازی‌سازی برخی آموزش‌ها و فرآیندهای آن، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دردانشکده‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7701س.ق

 

     

 

 

   

 

   

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 146888
کلید واژه