اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/05/06 - 15:48
  • بازدید : 63
  • تعداد بازدیدکننده : 56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون علمی رییس‌جمهور تاکید کرد؛

لزوم حمایت از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد پژوهشکده گوارش

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور ضمن بازدید از پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه، بر لزوم حمایت از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد این پژوهشکده برای ورود به زیست‌بوم دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه، دکتر دهقانی فیروزآبادیمعاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور به همراه رضا محمودی لموکی معاون حقوقی و امور مجلس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از بخش‌های مختلف پژوهشکده گوارش از جمله مرکز رشد فناوری‌های بالینی بازدید کرد.

 

دکتر دهقانی فیروزآبادی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از افتتاح مرکز رشد فناوری‌های بالینی در این پژوهشکده گفت: شرکت‌های نوپایی که در عرصه پزشکی و تجهیزات پزشکی در کنار هم شکل می‌گیرند، با همزیستی دانشمندان و متخصصان حوزه‌های پزشکی و مهندسی اتفاقات درخشانی را رقم خواهند زد.

 

وی یادآور شد: 24 شرکتی که در این مرکز رشد مستقر هستند و فعالیت‌ می‌کنند، تا یکی دو سال آینده یا حتی زودتر محصولات خود را به بازار عرضه خواهند کرد.

 

دکتر دهقانی با اشاره به حمایت معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری از تجهیز و راه اندازی این مرکز رشد گفت: به شرکت‌های مستقر در این مرکز رشد، کمک می‌شود تا سریعتر دانش‌بنیان نوپا شوند و در مرحله بعد وارد زیست بوم دانش‌بنیان شوند.

 

وی افزود: این شرکت‌ها می‌توانند از بیش از 101 خدمت (از خدمت نظام وظیفه تا تسهیلات وام، نمونه سازی، حمایت‌های پژوهانه، اعتبار مالیاتی و...) بهره‌مند شوند که این یک بسته بزرگ حمایتی است که شروع آن با عضویت شرکت‌ها در باشگاه دانش بنیان آغاز می‌شود.

 

به گفته وی این حمایت توسط سازمان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری صورت می‌گیرد تا سریعتر به نتیجه برسند.

 

دکتر دهقانی فیروزآبادی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را باعث جلوگیری خروج ارز از کشور برشمرد و گفت: براساس آمار گمرک در سال 1399 میزان صادرات دانش بنیان‌ها 296 میلیون دلار بوده است در حالی که این  آمار در پایان سال 1402 به 2520 میلیون دلار بوده است و نشان دهنده رشد پنج و هشت دهم برابری صادرات دانش بنیان‌ها در طول این سه سال است.

 

به گفته وی در این مدت نزدیک 18 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی توسط دانش‌بنیان‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو، مواد اولیه پتروشمی، کاتالیزورها و سایر محصولات صورت گرفته است.

 

دکتر دهقانی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدورای کرد که در آینده شاهد موفقیت‌های چشمگیری در زمینه اقتصاد دانش بنیان باشیم.

 

براساس این گزارش دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و دکتر محمدرضا زالی رییس پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه و جمعی از مسئولان پژوهشکده نیز در این بازدید حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 144801
کلمات کلیدی