راه اندازی واحد پیگیری درمان بیماران در بیمارستان مهدیه
واحد پیگیری امور درمان بیماران پس از ترخیص در بیمارستان مهدیه راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان مهدیه، این واحد با هدف کمک به ارتقای سلامت بیماران پس از ترخیص از بیمارستان، آموزش و افزایش آگاهی درخصوص مراقبتهای لازم، کاهش اضطراب و مراجعات غیرضروری و کاهش هزینههای درمان راه اندازی شده است.
این واحد پیگیری درمان با حضور دو تن از پرستاران بسیار مجرب، دلسوز و متعهد بیمارستان ( پرستار پیگیر بیماران و مادران باردار دیابتی و پرستار پیگیر نوزدان) در حال فعالیت است.
در این فرایند پرستار پیگیر درمان، سه تا پنج روز پس از ترخیص بیمار یا نوزاد با تماس تلفنی وضعیت سلامتی وی را جویا می شود. وی ضمن معرفی خود با پرسشهایی وضعیت سلامت فرد مرخص شده از بیمارستان را ارزیابی کرده و به ارایه آموزشهای لازم درخصوص مراقبتهای پس از ترخیص، علایم هشدار و خطر بیماری، زمان مراجعات بعدی و... می پردازد .
براساس این گزارش پرستار پیگیر با توجه به شرایط و وضعیت سلامت بیمار یا نوزاد ترخیص شده، زمان تماس و پیگیری های بعدی را برنامه ریزی میکند.
انتهای پیام/
کدخبرنگار: 7700 س.ع