اجرای برنامه سلامت مادران و اهمیت مراقبت های پیش از بارداری
اولین جلسه بررسی علل مرگ مادران با حضور دکتر محمدینیا معاون فنی، دکتر اهدایی وند مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده و تغذیه، امامی رئیس گروه سلامت باروری و خانواده معاونت بهداشت، روسا، معاونین وکارشناسان مسئول سلامت خانواده و گسترش شبکه های بهداشت و درمان ورامین و پاکدشت، در سالن جلسات گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.
اولین جلسه بررسی علل مرگ مادران با حضور دکتر محمدینیا معاون فنی، دکتر اهدایی وند مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده و تغذیه، امامی رئیس گروه سلامت باروری و خانواده معاونت بهداشت، روسا، معاونین وکارشناسان مسئول سلامت خانواده و گسترش شبکه های بهداشت و درمان ورامین و پاکدشت، در سالن جلسات گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر محمدی نیا معاون فنی معاونت بهداشت بر اهمیت پیشگیری از مرگ مادران و پیگیری مادران پرخطر تحت پوشش تاکید کرد.
سپس دکتر اهدائی وند مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده و تغذیه معاونت امور بهداشتی ضمن بیان اهداف جلسه، درخصوص لزوم ارایه دقیق و کامل مراقبت های پیش از بارداری، بارداری و پس از زایمان تاکید کرد. همچنین انتظارات گروه سلامت خانواده معاونت بهداشت را در این خصوص برای سسال جاری عنوان کرد.
امامی رئیس گروه سلامت باروری و خانواده معاونت بهداشت نیز گزارشی از موارد مرگ مادری سال95 و ابتدای سال96 برای حاضران ارائه کرد. در پایان درخصوص برنامه های پیشگیرانه لازم برای کاهش موارد مرگ مادر در سال جاری، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
گفتنی است برنامه سلامت مادران در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای سلامت تحت پوشش دانشگاه در حال اجرا می باشد. در این برنامه مراقبتهای پیش از بارداری، بارداری و پس از زایمان، پیگیری مادران پرخطر و ارجاع آنها به بیمارستان های سطح 3 دانشگاه، جهت پیشگیری از موارد مرگ مادر صورت می پذیرد.