اخبار

  • تاریخ انتشار : 1396/02/13 - 14:57
  • بازدید : 1001
  • تعداد بازدید : 133
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای برنامه سلامت مادران و اهمیت مراقبت های پیش از بارداری

اولین جلسه بررسی علل مرگ مادران با حضور دکتر محمدی‌نیا معاون فنی، دکتر اهدایی وند مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده و تغذیه، امامی رئیس گروه سلامت باروری و خانواده معاونت بهداشت، روسا، معاونین وکارشناسان مسئول سلامت خانواده و گسترش شبکه های بهداشت و درمان ورامین و پاکدشت، در سالن جلسات گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

اولین جلسه بررسی علل مرگ مادران با حضور دکتر محمدی‌نیا معاون فنی، دکتر اهدایی وند مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده و تغذیه، امامی رئیس گروه سلامت باروری و خانواده معاونت بهداشت، روسا، معاونین وکارشناسان مسئول سلامت خانواده و گسترش شبکه های بهداشت و درمان ورامین و پاکدشت، در سالن جلسات گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد. 
در ابتدای جلسه دکتر محمدی نیا معاون فنی معاونت بهداشت بر اهمیت پیشگیری از مرگ مادران و پیگیری مادران پرخطر تحت پوشش تاکید کرد. 
سپس دکتر اهدائی وند مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده و تغذیه معاونت امور بهداشتی ضمن بیان اهداف جلسه، درخصوص لزوم ارایه دقیق و کامل مراقبت های پیش از بارداری، بارداری و پس از زایمان تاکید کرد. همچنین انتظارات گروه سلامت خانواده معاونت بهداشت را در این خصوص برای سسال جاری عنوان کرد.  
امامی رئیس گروه سلامت باروری و خانواده معاونت بهداشت نیز گزارشی از موارد مرگ مادری سال95 و ابتدای سال96 برای حاضران ارائه کرد. در پایان درخصوص برنامه های پیشگیرانه لازم برای کاهش موارد مرگ مادر در سال جاری، بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 
گفتنی است برنامه سلامت مادران در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت تحت پوشش دانشگاه در حال اجرا می باشد. در این برنامه مراقبت‌های پیش از بارداری، بارداری و پس از زایمان، پیگیری مادران پرخطر و ارجاع آنها به بیمارستان های سطح 3 دانشگاه، جهت پیشگیری از موارد مرگ مادر صورت می پذیرد. 
 
  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • کد خبر : 45768
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.