اخبار

  • تاریخ انتشار : 1395/12/16 - 13:03
  • بازدید : 1163
  • تعداد بازدید : 109
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

احیاء جایگاه زبان فارسی در نگارش‌های علمی بررسی شد

در جلسه سردبیران نشریات علوم پزشکی که به میزبانی پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد بر احیای جایگاه زبان فارسی در نگارش‌های علمی تأکید شد.

در جلسه سردبیران نشریات علوم پزشکی که به میزبانی پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد بر احیای جایگاه زبان فارسی در نگارش‌های علمی تأکید شد.

اولین جلسه پنجمین دوره هیات مدیره انجمن سردبیران نشریات علوم پزشکی ایران، چهارم اسفندماه در پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه انتخابات داخلی هیات مدیره انجام شد و براساس آرای ماخوذه دکتر فریدون عزیزی به عنوان رئیس، دکتر محمد حسن نیکنام به عنوان نایب رئیس و دکتر موید علویان به عنوان خزانه‌دار این دوره به مدت سه سال انتخاب شدند.

در ادامه مباحث این جلسه، موضوع احیای جایگاه زبان فارسی در نگارش‌های علمی و قوانین محدود کننده رایج مورد بحث قرار گرفت و دراین راستا مقررشد پروژه‌های برون سپاری به سرپرستی دکتر فروزان کریمی برای ایجاد یک ایندکس مدیکوس فارسی و دکتر نیکنام با موضوع مسائل مربوط به هیات ممیزه‌ها هدایت و برای جلسه بعدی ارایه شود تا گردهمایی بعدی انجمن بر این مبنا برنامه‌ریزی شود. 

  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • کد خبر : 43690
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.