بورد/ ضرورت سنجش مهارتهای عملی دانش آموختگان در آزمونهای بورد
دبیر هیئت ممتحنه بورد تخصصی گوش حلق و بینی و جراح سروگردن ضروت تمرکز بیشتر بر مهارتهای عملی دانشآموختگان را مورد تاکید قرار دادو گفت: در آزمونهای بورد سطح علمی و مهارتهای متقاضیان ارزیابی میشود تا علاوه بر درمان، آموزش دانشجویان علوم پزشکی کشور را عهدهدار شوند.
دبیر هیئت ممتحنه بورد تخصصی گوش حلق و بینی و جراح سروگردن ضروت تمرکز بیشتر بر مهارتهای عملی دانشآموختگان را مورد تاکید قرار دادو گفت: در آزمونهای بورد سطح علمی و مهارتهای متقاضیان ارزیابی میشود تا علاوه بر درمان، آموزش دانشجویان علوم پزشکی کشور را عهدهدار شوند.
دکتر سید بصیرهاشمی در گفتوگو با خبرنگار دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ضمن مقایسه آزمونهای بورد 1401 با سالهای گذشته اظهار کرد: این امکان که آزمونهای بورد به صورت متمرکز برگزار میشود باعث شده تا شرایط مساعدتری برای طراحی سوالات ایجاد شود.
وی آزمونهای بورد را عالیترین سطح ارزیابی علمی دانش آموختگان کشور عنوان کرد و افزود: افرادیکه از قابلیت علمی قابل قبولی برخورداند دراین آزمونها پذیرفته میشوند.
وی درباره منابع علمی که در اختیار دستیاران قرار میگیرد توضیحاتی داد و تاکید کرد: با توجه به شرایط بومی، بیماریهای منطقهای و بنا بر آموزشهایی که داده میشود سوالات طراحی میشود.
وی با بیان این که در طراحی سوالات آزمونهای بورد از روشهای استاندارد بینالمللی و ملی استفاده میشود خاطرنشان کرد: برگزاری دورههای این آزمونها و کسب تجربه بیشتر اساتید، به ارتقای سطح علمی و طراحی سوالات کمک قابل توجهی خواهد کرد.
دبیر هیئت ممتحنه بورد تخصصی گوش حلق و بینی و جراح سروگردن از برگزاری آزمونهای بورد در دو سطح کتبی و شفاهی خبرداد و توضیح داد: در آزمونهای شفاهی یا اسکی توانایی عملی دستیاران مورد ارزیابی قرار می گیرد. این ارزیابی روی ماکت یا مولاژ و یا در برخی تخصصها در اتاق عمل انجام میشود چرا که افزایش مهارتهای عملی به میزان قابل توجهی در تشخیص و درمان بیماریها کمک کننده است.
انتهای پیام/
کدخبرنگار:7701س.ق