اخبار

  • تاریخ انتشار : 1395/10/13 - 12:40
  • بازدید : 1307
  • تعداد بازدید : 109
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تفاهمنامه خدمات بهداشتی به شهروندان امضا شد/ انسجام بیشتر در ارتقاء سلامت عمومی

به منظور دستیابی به بهره‌وری حداکثری در ارتقا سلامت عمومی تفاهم نامه‌ همکاری بین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ستاد هماهنگی شورایاری‌های شورای اسلامی شهر تهران امضا شد.

به منظور دستیابی به بهره‌وری حداکثری در ارتقا سلامت عمومی تفاهم نامه‌ همکاری بین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ستاد هماهنگی شورایاری‌های شورای اسلامی شهر تهران امضا شد.
این تفاهم نامه به منظور دستیابی به بهره‌وری حداکثری در ارتقا سلامت عمومی و حفاظت از سرمایه‌های ملی و انسانی، افزایش همگرایی فی مابین، و همچنین تقویت و توسعه فعالیت‌های خدمات سلامت در سطح محلات شهر تهران و اجرایی شدن رویکرد اجتماعی برنامه ملی خود مراقبتی، با حضور معاونین بهداشتی سه دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران، نمایندگان آنها و سردار طلائی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری شهر تهران و 354 نفر از روسای شورایاری مناطق شهر تهران منعقد شد.
در راستای سیاست‌های تحولی برنامه‌های پنجم و ششم توسعه، با پیگیری گروه آموزش و ارتقای سلامت و همچنین مأموریت های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی روند همکاری متمرکز در مناطق مختلف شهر تهران در قالب این تفاهمنامه به شکل منسجم تری دنبال می شود.
در این تفاهمنامه مواردی از قبیل همکاری و برنامه ریزی مشترک به منظور ارتقای فرهنگ سلامت، خودمراقبتی و ترویج شیوه زندگی سالم، همکاری در اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان در راستای اجرای برنامه ملی ارتقای سلامت و توانمندسازی مردم برای خودمراقبتی و رعایت سبک زندگی سالم، همکاری در جلب حمایت خیرین و شهروندان برای حمایت از برنامه های ارتقای سلامت، آموزش و همکاری و نظارت بر فعالیت های اعضای شورای ارتقای سلامت محلات و پشتیبانی فعالیت ها از نظر تامین محتواهای آموزش و مشاوره و کارشناسی بهداشتی بر حسب نیاز و با هماهنگی لازم به ویژه در راستای تامین اهداف سند ملی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و سند تغذیه و امنیت غذایی ذکر شده است. 
 همکاری و برنامه ریزی مشترک در زمینه اطلاع رسانی به مردم و ارجاع جهت استفاده از بسته‌ خدمات سطح یک سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های سلامت، جلب حمایت و همکاری سازمان های غیردولتی و خیرین در زمینه ارتقای سلامت محلات، برنامه ریزی و همکاری مشترک در زمینه ارتقای بهداشت محیط و مدیریت دفع پسماند در محلات به ویژه در مورد پسماندهای بهداشتی و درمانی از دیگر مفاد این تفاهمنامه می باشد. 
لازم به ذکر است این تفاهمنامه به دنبال جلسات هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در خصوص انجام برنامه های هماهنگ در سطح شهر به ثمر رسید.
 
 
  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • کد خبر : 40892
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.