اخبار

  • تاریخ انتشار : 1396/04/12 - 17:38
  • بازدید : 653
  • تعداد بازدید : 110
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

توسعه همکاری های معاونت امور بهداشتی با پژوهشکده های حوزه سلامت

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور توسعه همکاری های علمی در راستای ارتقاء سلامت عمومی جامعه، با حضور در پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم پیشرفت طرح مطالعه قند و لیپید تهران را ارزیابی کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور توسعه همکاری های علمی در راستای ارتقاء سلامت عمومی جامعه، با حضور در پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم پیشرفت طرح مطالعه قند و لیپید تهران را ارزیابی کرد.
دکتر عرشی معاون امور بهداشتی به همراه دکتر فریدونفر رییس مرکز بهداشت شرق، دکتر فربخش رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر معاونت امور بهداشتی، دکتر پورحیدری کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماریهای مرکز شرق، روز شنبه دهم تیرماه از واحد بررسی قند و چربی های خون تهران وابسته به پژوهشکده علوم غدد درن ریز و متابولیسم دانشگاه بازدید کرد. 
در این بازدید دکتر مومنان، مدیر مطالعه قند و لیپید تهران، درخصوص سابقه فعالیت ها و نحوه گردش کار در واحد مذکور توضیحاتی ارائه داده و به سوالات بازدید کنندگان پاسخ داد. در ادامه جلسه ای با حضور دکتر عزیزی رییس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم و معاونین و مسئولین مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده تشکیل شد، ابتدا دکتر عزیزی درخصوص کلیات مطالعه کوهورت قند و لیپید تهران و نتایج حاصله توضیحاتی ارایه و انتظارات خود را از معاونت بهداشت دانشگاه دررابطه با تعامل هر چه بهتر مطرح کرد. 
در ادامه دکترعرشی با اشاره به اینکه از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیش از 5 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش انتظاری بیش از انجام امورمحوله وزارتی و دستورالعمل های جاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: این مهم جز در سایه همکاری پژوهشکده های زیر مجموعه دانشگاه با معاونت بهداشت فراهم نمی شود.
 وی با تاکید بر اینکه پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر و عوامل خطر آن جزو اولویت های مهم معاونت بهداشتی می باشد، موافقت خود را با تعامل نزدیک با پژوهشکده غدد درون‌ريز و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي اعلام و خواستار برگزاری جلسات هماهنگی دوره ای و منظم جهت پیشبرد اهداف سند دانشگاهی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر شد.
 سپس دکتر فرزاد حدائق رئيس مرکز تحقيقات و پيشگيري از بيماري‌هاي متابوليک پژوهشکده درخصوص امکان استفاده از فیلد شبکه های بهداشتی و درمانی تحت پوشش معاونت بهداشتی جهت اجرای پروژه های مداخلاتی پیشگیری و کنترل بیماریهای 
غیر واگیر پیشنهاداتی ارایه کرد.
گفتنی است مطالعه قند و ليپيد تهران يك مطالعه گسترده درحوزه بهداشتي است كه براي نخستين بار دركشور توسط پژوهشکده غدد درون‌ريز و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از سال 1376 به بررسي عوامل خطرساز بيماري‌هاي غيرواگير در شهروندان ساكن شرق كلان شهر تهران (منطقه 13 شهرداری) پرداخته و درحال حاضر مرحله ششم آن آغاز گشته است. واحد بررسی قند و چربی های خون وظيفه جمع آوري دوره اي داده هاي دموگرافيک، باليني، آزمايشگاهي، تن سنجي و تغذيه اي 
نمونه هاي تحت پوشش اين مطالعه و همچنين ارایه مداخلات آن را عهده دار می باشد.
 
  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • کد خبر : 48339
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.