اخبار

  • تاریخ انتشار : 1396/04/03 - 15:53
  • بازدید : 1364
  • تعداد بازدید : 102
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

میزبانی هنرمندان در ترویج اهدای عضو/ هنرمندان سفیر سلامت می شوند

واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری طی برنامه ای جهت ترویج فرهنگ اهدای عضو با میزبانی از جمعی از هنرمندان، روز دوشنبه 29 خرداد ماه در سالن همایش امیرکبیر این مرکز از این عزیزان پذیرایی کرد.

واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری طی برنامه ای جهت ترویج فرهنگ اهدای عضو با میزبانی از جمعی از هنرمندان، روز دوشنبه 29 خرداد ماه در سالن همایش امیرکبیر این مرکز از این عزیزان پذیرایی کرد.
دکتر "فرحناز صادق بیگی" رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی آماری از لیست انتظار پیوند و مرگ روزانه در اثر عدم پیوند را بیان کرد و اظهار کرد: بیمارستان دکتر مسیح دانشوری رتبه اول کشوری در پیوند ریه، رتبه سوم در پیوند قلب کشوری را دارد.
دکتر صادق بیگی همچنین آماری از پیوند های کلیه، کبد، قلب، ریه، پانکراس و نسج و تعداد و درصد اعضای پیوندی در یک سال گذشته، علل مرگ مغزی، سن اهدا، رضایت گیری، تعداد ارگان اهدایی و افزایش آمار اهدا را عنوان داشت.
وی درباره فعالیت های واحد فراهم آوری اعضای پیوندی گفت: در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو، کارگاه های آموزشی و علمی، انعقاد تفاهم نامه با پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان های دیگر، پیوند کارت آنی، فعالیت هنرمندان، ورزشکاران و وزارت ارشاد صورت گرفته است. دکتر صادق بیگی در ادامه به معرفی سایت، شبکه های مجازی و شبکه تلویزیونی اینترنتی فعالیت های سفیران پرداخت و درباره برنامه های آتی سخنرانی کرد.
در ادامه دکتر مظاهری جایگاه هنرمندان در عرصه ترویج فرهنگ اهدای عضو را یادآور شد وگفت: این امر مستلزم همبستگی و اتحاد هموطنان به ویژه هنرمندان است. وی اظهار داشت: اهدای عضو بیمارستان دکترمسیح دانشوری، برترین اهدای عضو در آسیا می باشد. در خاتمه این مراسم هنرمندان شرکت کننده پیشنهاداتی درجهت گسترش فرهنگ اهدای عضو ارایه دادند و ترویج این فرهنگ بخشندگی را تبریک گفتند.
 
  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • کد خبر : 48075
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.