نظارت فعال گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی در روز عید قربان
مهندس مجید تاجیک رئیس گروه سلامت کار معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تبریک عید قربان و تاکید بر اهمیت حفظ و ارتقاء سطح سلامت هموطنان، تامین بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مشترک بین انسان و دام در این روز، بیان داشت: واحد سلامت محیط مراکز و شبکههای تحت پوشش، ضمن برگزاری جلسات هماهنگی با فرمانداریها و ادارات متولی شهرستان، اقدام به برگزاری گشتهای مشترک بازدید از جایگاه عرضه و ذبح دام و قصابیها با نمایندگان ادارات دامپزشکی، شهرداری و اتاق اصناف کردند.
مهندس مجید تاجیک رئیس گروه سلامت کار معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تبریک عید قربان و تاکید بر اهمیت حفظ و ارتقاء سطح سلامت هموطنان، تامین بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مشترک بین انسان و دام در این روز، بیان داشت: واحد سلامت محیط مراکز و شبکههای تحت پوشش، ضمن برگزاری جلسات هماهنگی با فرمانداریها و ادارات متولی شهرستان، اقدام به برگزاری گشتهای مشترک بازدید از جایگاه عرضه و ذبح دام و قصابیها با نمایندگان ادارات دامپزشکی، شهرداری و اتاق اصناف کردند.
رئیس گروه سلامت کار معاونت امور بهداشتی ادامه داد: در همین راستا در روز عید قربان کارشناسان بهداشت محیط در مراکز و جایگاه های عرضه دام و قربانگاهها حضور یافته و بر وضعیت بهداشت فردی، بهداشت تجهیزات قصابان، بهداشت آب و نحوه جمعآوری و دفع پسماند نظارت فعال داشتند.
مهندس تاجیک با تاکید بر نقش آموزش در پیشگیری و کنترل بیماری ها، گفت: با توجه به ضرورت آموزش و اطلاع رسانی بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو، کارشناسان بهداشت محیط اقدام به برگزاری جلسات آموزشی جهت بهورزان، رابطین بهداشتی و مراجعین مراکز نمودند.
وی افزود: همچنین تراکت آموزشی با موضوع راههای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تهیه و در قصابی ها، جایگاههای عرضه دام و قربانگاه ها توزیع و نصب شد.