اخبار

  • تاریخ انتشار : 1396/06/14 - 17:57
  • بازدید : 1455
  • تعداد بازدید : 148
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نظارت فعال گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی در روز عید قربان

مهندس مجید تاجیک رئیس گروه سلامت کار معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تبریک عید قربان و تاکید بر اهمیت حفظ و ارتقاء سطح سلامت هموطنان، تامین بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این روز، بیان داشت: واحد سلامت محیط مراکز و شبکه‌های تحت پوشش، ضمن برگزاری جلسات هماهنگی با فرمانداری‌ها و ادارات متولی شهرستان‌، اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک بازدید از جایگاه عرضه و ذبح دام و قصابی‌ها با نمایندگان ادارات دامپزشکی، شهرداری و اتاق اصناف کردند.

مهندس مجید تاجیک رئیس گروه سلامت کار معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تبریک عید قربان و تاکید بر اهمیت حفظ و ارتقاء سطح سلامت هموطنان، تامین بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این روز، بیان داشت: واحد سلامت محیط مراکز و شبکه‌های تحت پوشش، ضمن برگزاری جلسات هماهنگی با فرمانداری‌ها و ادارات متولی شهرستان‌، اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک بازدید از جایگاه عرضه و ذبح دام و قصابی‌ها با نمایندگان ادارات دامپزشکی، شهرداری و اتاق اصناف کردند. 
رئیس گروه سلامت کار معاونت امور بهداشتی ادامه داد: در همین راستا در روز عید قربان کارشناسان بهداشت محیط در مراکز و جایگاه های عرضه دام و قربانگاه‌ها حضور یافته و بر وضعیت بهداشت فردی، بهداشت تجهیزات قصابان، بهداشت آب و نحوه جمع‌آوری و دفع پسماند نظارت فعال داشتند.
مهندس تاجیک با تاکید بر نقش آموزش در پیشگیری و کنترل بیماری ها، گفت: با توجه به ضرورت آموزش و اطلاع رسانی بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو، کارشناسان بهداشت محیط اقدام به برگزاری جلسات آموزشی جهت بهورزان، رابطین بهداشتی و مراجعین مراکز نمودند. 
وی افزود: همچنین تراکت آموزشی با موضوع راه‎های پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تهیه و در قصابی ها، جایگاه‌های عرضه دام و قربانگاه ها توزیع و نصب شد.
 
 
  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • کد خبر : 51146
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.