تقدیر از افتخارآفرینان دانشگاه در شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور
در مراسمی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افتخارآفرینان دانشگاه در شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور که با کسب مدالهای رنگارنگ رتبه اول کشوری را از آن دانشگاه کردند تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در نشست تقدیر از دانشجویان افتخارآفرین دانشگاه در شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور که امروز دوشنبه در تالار شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد، کشف استعدادهای دانشجویان را وظیفه ذاتی و فرآیندی مهم در دانشگاه عنوان کرد و گفت: باید زمینه استعدیابی دانشجویان فراهم شود.
وی کسب دستاوردهای درخشان در رقابتی فشرده علمی توسط دانشجویان دانشگاه را تبریک گفت و افزود: مجموعه دستاورهای علمی دانشجویان دانشگاه، ترجمانی از ممارست، تلاش متراکم، روزافزون و برنامهریزی شده و همچنین نگاهی منطقی است.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، نتیجهای که دانشجویان مدالآور کسب کردهاند، حاصل مدیریت صحیح فرآیندی و برنامهریزی است.
دکتر زالی دانشجویان دانشگاه را کنشگران اصلی رقابتهای علمی دانست و تلاشهای معاونت آموزشی برای کسب رتبههای ممتاز را ستودنی دانست.
وی نتیجه المپیاد دانشجویی این دوره را در مقایسه با ادوار گذشته بیسابقه عنوان کرد و خطاب به دانشجویان افزود: شما در قله علمی خوش درخشیدید؛ آمارها نشانگر تلاش شبانهروزی شماست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه موفقیت بدون برنامهریزی محقق نمیشود اضافه کرد: اگر امروز این موفقیت را جشن گرفتهایم بدون شک با تدبیر مدیریتی و خردورزانه ایجاد شده است.
دکتر زالی با تاکید بر اینکه المپیاد دانشجویی یکی از مصادیق مهم آموزشی تلقی میشود اضافه کرد: اغلب دانشجویانی که در زمینههای علمی و آموزشی ممارست دارند، درزمینههای مدیریت سلامت و آموزش پزشکی، کارآفرینی، استدلال بالینی نیز دارای ظرفیت هستند، در واقع این افراد ویژگیهای متفاوتی را پرورش دادهاند.
وی خاطرنشان کرد: مسئلهای که امروز نظام سلامت کشور بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد وجود دانشجویانی با ویژگیهای چندوجهی است.
رییس دانشگاه تاکید کرد: ایجاد استراتژی مبنی بر تربیت دانشجویان در حوزههای مختلف مدیریتی نیاز اصلی نظام سلامت کشور محسوب میشود؛ بنابراین نهادینه کردن این فرهنگ و تفکر در حوزه سلامت ضرورت دارد.
دکتر زالی اشتراکگذاشتن تجربیات موفق را راهبرد متعالی مدیریتی عنوان و توصیه کرد: بدون شک اشتراکگذاری این تجارب موفق از سوی دانشجویان مدالآور، وضعیت علمی دانشگاه را ارتقا خواهد داد.
کشف استعدادهای درخشان وظیفه ذاتی دانشگاههاست
وی کشف استعدادهای متنوع در دانشگاه را راهبردی مترقی در کسب مدالهای درخشان عنوان کرد و افزود: در سال جاری نیز باید زمینه استعدیابی دانشجویان فراهم شود.
رییس دانشگاه کشف استعدادهای درخشان را وظیفه ذاتی دانشگاهها دانست و گفت: استعدادیابی فرآیندی مهم است.
دکتر زالی با اشاره به اینکه بیشترین کارکرد همتاپروری مربوط به رشتههای علوم پزشکی است، افزود: در پزشکی و آموزشهای سلامت، همتاپروری باید در زمره برنامههای دانشگاهی باشد.
وی بهبود زیرساختها، ارتقای سازمانی و افزایش جذب نیروی انسانی حوزه استعدادهای درخشان دانشگاه را خواستار شد.
رییس دانشگاه همت بلند دانشجویان، اساتید و مجموعه معاونت آموزشی دانشگاه برای کسب مدالهای درخشان در دانشگاه را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بدون شک حفظ و تثبیت جایگاه به مراتب سختتر است.
وی تبدیل المپیادها به جریانی سیستماتیک، نهادسازی و برنامه تشکیلاتی را راهبرد جامعی برای شناسایی استعدادهای دانشجویان دانست و اظهار امیدواری کرد که درسالهای آتی نیز برنامههای مبتنی بر آموزش برای ارتقای سطح علمی دانشگاه طراحی و اجرا شود.
دکتر محمد رحمتی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور با کسب پنج مدال طلا، شش مدال نقره و 14 مدال برنز رتبه اول کشوری را از آن خود کرد.
وی ضمن تاکید بر اهمیت المپیاد علمی در ارزشیابی دانشجویان توضیح داد: معاونت آموزشی دانشگاه با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و برنامهریزیهای ویژه در این زمینه راهکارهای متعددی را برای المپیاد علمی دانشجویان احصا کرد و خوشبختانه این برنامهریزیها به ثمر نشست.
معاون آموزشی دانشگاه یادآور شد: اگرچه کسب رتبه اول سخت است، اما مهمتر و سختتر از کسب آن، حفظ این رتبه است که در این زمینه نیز معاونت آموزشی دانشگاه با برگزاری جلسات متعدد برنامهریزیهای ویژهای انجام داده است تا در سالهای آینده نیز موفق به کسب این رتبه شویم.
وی در ادامه به ارایه گزارشی از جزئیات شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در سال 1403 پرداخت و گفت: در این المپیاد تعداد شش هزار دانشجوی علوم پزشکی کشور از 64 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی با یکدیگر در مراحل گروهی و انفرادی به رقابت پرداختند.
دکتر رحمتی همگرایی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت، آموزش پزشکی، کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه، استدلال بالینی، هنر و سلامت را شش حیطه این المپیاد برشمرد.
معاون آموزشی دانشگاه همچنین از برنامهریزی این معاونت برای شرکت در هفدهمین المپیاد علمی خبر داد و گفت: امیدواریم با همت دانشجویان و اساتید و حمایتهای دانشگاه و بهرهگیری از تجارب گذشته در المپیاد بعدی نیز دانشگاه نتایج درخشانی کسب کند.
وی درباره مدالهای کسب شده در شانزدهمین المپیاد علمی توسط تیم دانشگاه توضیح داد: در این المپیاد توسط دانشجویان سه مدال طلا در حیطههای کارآفرینی، همگرایی در علوم پایه و مدیریت نظام سلامت، دو مدال طلای گروهی در حیطههای استدلال بالینی، کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه، پنج مدال نقره انفرادی در حیطههای آموزش پزشکی، استدلال بالینی و همگرایی در علوم پایه، یک مدال نقره گروهی در حیطه کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه، 7 مدال برنز انفرادی در حیطههای آموزش پزشکی، همگرایی در علوم پایه و مدیریت نظام سلامت و 7 مدال برنز گروهی در حیطه کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه کسب شد.
مدیر دفتر استعدادهای درخشان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با بیان اینکه برنامهریزی برای المپیاد شانزدهم از مهر 1402 آغاز شد، دعوت از منتورهای المپیادهای سالهای قبل و تشکیل کارگروه اتاق فکر المپیاد، استفاده از مدالآوران سایر دانشگاهها و انتخاب سرگروه برای هر حیطه و برگزاری بیش از 30 جلسه برای تمامی حیطهها را از جمله این برنامهها عنوان کرد.
وی همچنین برگزاری 18کارگاه معرفی المپیاد در 16دانشکده و 11 کارگاه مجازی و برگزاری آزمونهای درون دانشگاهی را با حضور 860 نفر از دانشجویان در شش حیطه المپیاد، از دیگر اقدامات این معاونت برای آمادگی دانشجویان جهت شرکت در المپیاد عنوان کرد.
مدیر دفتر استعدادهای درخشان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سال 1402، تعداد 235 دانشجوی استعداد درخشان شناسایی و تایید شدند، گفت: در سال 1403 این تعداد به 820 دانشجو افزایش یافت.
وی ضمن اشاره به مراحل اجرای المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور به تشریح مراحل دانشگاهی این المپیاد پرداخت و گفت: 800 نفر از دانشجویان دانشگاه در مرحله اول آزمون انفرادی کشوری شرکت کردند و 55 نفر از آنان به مرحله دوم و از این تعداد 33 نفر به مرحله سوم راه یافتند و 33 نفر از دانشجویان دانشگاه در مرحله سوم آزمون گروهی کشوری شرکت کردند که در نهایت با کسب 15 مدال در بخش انفرادی، 10 مدال در بخش گروهی و 8 دیپلم افتخار رتبه اول کشوری در بین دانشگاههای سراسر کشور کسب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این مراسم که امروز دوشنبه 10 دی ماه با حضور رییس و اعضای هیئت رییسه دانشگاه و همچنین دکتر سعید کریما رییس بنیاد نخبگان استان تهران و جمعی از اساتید دانشگاه در تالار شهید بهشتی برگزار شد، از دانشجویان افتخارآفرین دانشگاه تقدیر شد.
اسامی افتخارآفرینان دانشگاه در شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور به شرح زیر است:
مدال طلای انفرادی: طلا تبریزی حیطه آموزش پزشکی، مهدی عزیزی حیطه همگرایی در علوم پایه و محمد حسن اطیابی حیطه مدیریت نظام سلاکت
مدال نقره انفرادی: امیرسجاد باقریان حیطه آموزش پزشکی، فرنوش فرشچیان حیطه آموزش پزشکی، محمد امین تقویان حیطه آموزش پزشکی، هادی گلمرادی استدلال بالینی، غزل ایزدی جورشری حیطه همگرایی در علوم پایه
مدال برنز انفرادی: فاطمه سادات قنادزاده حیطه آموزش پزشکی، امیرمحمد کاملی حیطه آموزش پزشکی، سیدفراز بایرامی حیطه همگرایی در علوم پایه، محمدرضا علینژادفرد حیطه همگرایی در علوم پایه، مهرا فکری حیطه مدیریت نظام سلامت، شایان بستامی حیطه مدیریت نظام سلامت
مدال طلای گروهی: کیمیا زوج حسینی حیطه کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه، هادی گلمرادی حیطه استدلال بالینی
مدال برنز گروهی: فاطمه سادات حسینی، مریم شریفی زارچی، فاطمه صابر، امیرحسین امیری، ارشیا دارا، مهمدمهدی سالار عابدی و علی نیکوبر در حیطه کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه
افتخارآفرینان دیپلم افتخار انفرادی: مهرنوش لک حیطه استدلال بالینی، آیدا مهربان حیطه آموزش پزشکی، سنا محمدسلطانی حیطه آموزش پزشکی، علیرضا انتظاری هروی حیطه آموزش پزشکی، امیررضا نورا حیطه همگرایی در علوم پایه، مجتبی سیفی حیطه همگرایی در علوم پایه، سارا حاتمی حیطه مدیریت نظام سلامت، علی سهرابی حیطه مدیریت نظام سلامت
انتهای پیام/
کدخبرنگار: 7701س.ق