دکتر زالی مطرح کرد
مدیریت پشتیبانی؛ چرخ سازندگی دانشگاه
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه هیچ فرآیندی بدون نقشآفرینی مدیریت پشتیبانی نتیجه نخواهد داد، گفت: چرخ سازندگی و توسعه دانشگاه بر دوش مدیریت پرتلاش پشتیبانی استوار است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در نشست پایان سال با پرسنل اداره امور پشتیبانی دانشگاه ضمن تقدیر از زحمات کارکنان این بخش، عنوان کرد: این واحد هرسال خوش میدرخشد و همه پرسنل این واحد در بخشهای ستادی و محیطی بیمارستانی، سختکوش و پرتلاش هستند.
وی ادامه داد: این مدیریت از جنس یک اداره صرف نیست، بلکه پشتیبان همه جریانهای دانشگاه است و هیچ فرآیندی بدون نقشآفرینی مدیریت پشتیبانی نتیجه نخواهد داد. چرخ سازندگی و توسعه دانشگاه بر دوش مدیریت پرتلاش پشتیبانی استوار است.
رییس دانشگاه با اشاره به اینکه بازگویی دستاوردها نیز به اندازه تاثیر آنها، ارزشمند است، افزود: سال گذشته بالغ بر 165 همایش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد که فرآیندی پیچیده و پراسترس است.
دکتر زالی از ورود بیش از صد هزار نامه و صدور بیش از صد هزار نامه به دبیرخانه دانشگاه طی یک سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این آمار، بالغ بر 250 هزار مکاتبه داخلی انجام شده که در مجموع نزدیک به نیم میلیون مکاتبه درگزارش سالانه دبیرخانه دانشگاه به ثبت رسیده است.
وی همچنین با اشاره به حجم غالب فعالیت نیروهای پشتیبانی در بخش گزینش، حراست، معاونت امور بین الملل و مدیریت امور حقوقی عنوان کرد: این به معنی نقش پررنگ نیروهای پشتیبانی در بخشهای ستادی است، البته کارکنان این اداره در همه فرآیندها نقش آفرینی میکنند.
دکتر زالی از صرفهجویی منابع با مدیریت درست امور پشتیبانی دانشگاه نیز خبر داد و گفت: 24 درصد اجناس پرمصرف در انبار مرکزی تعدیل شد که رقم بزرگی است. چندین هزار قلم تجهیزات نیز وارد مدار ارایه خدمت شد.
رییس دانشگاه در خصوص نقش پرسنل پشتیبانی در مدیریت مصرف انرژی نیز اظهار کرد: مصرف آب و برق در دانشگاه کاهش پیدا کرد. از طرفی شاهد کاهش مصرف برق در بیمارستانهای تابعه در سال گذشته نیز بودیم. مدیریت انرژی در دانشگاه میتواند به عنوان الگو، مدلسازی شود.
دکتر زالی در پایان با تاکید بر اینکه در کنار تمام این دستاوردها نمیتوان از اقدامات و برنامهریزیهای خلاقانه و نوآورانه این مدیریت غافل شد، گفت: راهاندازی سامانههای مختلف از جمله سامانه امور قراردادها ابتکاری مهم در جهت تسهیل امور است.
دکتر محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در این دیدار یکی از اصلیترین دغدغههای رییس دانشگاه را تقویت سرمایه انسانی و پشتیبانی دانست و گفت: نگاه متفاوت رییس دانشگاه نشان از نقش مهم مدیریت امور پشتیبانی دارد. فعالیت این حوزه به امور روزمره خلاصه نمیشود و هرسال برنامههای نوین و متنوعی را ارایه میدهد تا در نهایت به تسهیل امور، افزایش سرعت عمل، ساماندهی و ارتقای دقت در نظارت منجر شود.
خلاصهای از عملکرد اداره امور پشتیبانی
محمد هادی پیش یار اخوان مدیر امور پشتیبانی دانشگاه در این دیدار ضمن ارایه خلاصهای از گزارش عملکرد این مدیریت عنوان کرد: سطح فعالیت نیروهای پشتیبانی دانشگاه بسیار گسترده است.
وی در خصوص عملکرد این مدیریت در11 ماه گذشته به فعالیتهای عمرانی از جمله بازسازی و نوسازی بخشهای ستادی، واحدهای بهداشتی، واحدهای رفاهی و خدماتی، واحدهای زیرمجموعه بیمارستانها و احداث تجهیزات در پارک علم و فناوری اشاره کرد.
اخوان همچنین تصریح کرد:طی یکسال گذشته 165 مورد مراسم، جشنواره، همایش و سمینار برگزار شد. همچنین برگزاری آزمون ارتقا و چندین کنگره بینالمللی نیز بر عهده دانشگاه بود.
مدیر امور پشتیبانی به برنامهریزی برای مدیریت منابع امور اداری و اصلاح فرآیندهای تعیین نحوه نظارت بر مصرف کالاها در مجتمعهای رفاهی و عملکرد اداره مالی، ناوگان ترابری و نقلیه و اداره تدارکات نیز اشاره کرد.
وی از راه اندازی سامانه بام برای وصول مطالبات و پرداختی شرکتیها به صورت آنلاین و ثبت قریب به 5 هزار سند و راه اندازی سامانه تدارکات الکترونیک دولت و بارگذاری نزدیک به 200 مورد پرونده به دبیرخانه مناقصه و مزایده خبر داد.
اخوان تصریح کرد: با حمایت معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، ناوگان ترابری بروزرسانی شد و چند ده دستگاه وسیله نقلیه اسقاط و چندین دستگاه خودروی عملیاتی و سواری به مجموعه اضافه شد. همچنین تعدادی موتورسیکلت برای مجموعههای تحت پوشش و یک خودروی حمل واکسن برای یک واحد بهداشتی تهیه شد. ناوگان ایاب و ذهاب دانشگاه نیز تجهیز شده است.
مدیر امور پشتیبانی دانشگاه از آموزش 70 نفر از نیروهای تدارکات دانشگاه برای بهرهگیری از سامانه ستادی ایران خبر داد.
اخوان همچنین گفت: صرفهجویی 24 درصدی اقلام پرمصرف در انبار مرکزی نیز در طول 11 ماه گذشته محقق شده است.
وی عنوان کرد: نرم افزار جامع امور قراردادها به زودی راه اندازی میشود و برنامهریزیها برای طراحی نرم افزار شناسایی خودرو نیز در حال انجام است.
مدیر امور پشتیبانی در پایان به فعالیتهای واحد نظارت بر خدمات اداری و مدیریت فضای سبز نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تکلیفی که از سوی معاون اول ریاست جمهوری برای دانشگاه تعیین شد، مدیریت پشتیبانی اقداماتی را در زمینه مدیریت انرژی انجام داده است که در جهت صرفهجویی از مصرف انرژی اثربخش بوده است.
این جلسه با حضور دکتر حسن پیری مشاور اجرایی و سرپرست حوزه ریاست، مژگان کریمی مدیر روابط عمومی و کارکنان اداره پشتیبانی دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام/
کد خبرنگار: 7704م.ش