معاون آموزشی دانشگاه خبر داد
کسب بیشترین میزان اعتباربخشی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کسب بیشترین میزان اعتبار توسط دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در دومین دور اعتباربخشی موسسهای دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر محمد رحمتی ضمن اعلام این خبر گفت: ارزیابی بیرونی این دوره با حضور معاونان و مدیران دانشگاههای علوم پزشکی کلان منطقه ۲ و با نظارت وزارت بهداشت آذرماه سال ۱۴۰۲ انجام شده است و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این ارزیابی(دور دوم اعتباربخشی موسسهای دانشگاههای علوم پزشکی) موفق به کسب بیشترین میزان اعتبار برای چهار سال آینده شد.
به گفته معاون آموزشی دانشگاه در این دوره ارزیابی، ۷۵ استاندارد ضروری و ۱۷ استاندارد ترجیحی در چهار حوزه آموزش، پژوهش، دانشجویی و فرهنگی و توسعه مدیریت و منابع مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و بیش از ۴۰۰۰ نفرساعت کار مفید در این راستا در تمام سطوح سازمان انجام شد.
دکتر رحمتی از اقدامات مهم صورت گرفته در این زمینه به سیاستگذاری و تعیین خط مشی دانشگاه در اعتبارسنجی توسط ریاست دانشگاه، تشکیل کارگروه اعتباربخشی موسسهای با نظارت معاونت آموزشی دانشگاه، برگزاری جلسات مستمر هماهنگی، ارایه گزارشهای مستمر به هیئت رییسه دانشگاه اشاره کرد.
به گفته وی ابلاغ استانداردها و پیگیری و نظارت بر استقرار آنها در کلیه سطوح معاونتهای ستادی دانشگاه و دانشکدههای تابعه، تکمیل فرمهای خودارزیابی و مستندات مربوطه در سطح معاونتهای ستادی، گردآوری اطلاعات (از دانشکدهها پژوهشکدهها و مراکز تحقیقاتی) و یکپارچه سازی آنها در قالب فرمهای خودارزیابی، بارگذاری اطلاعات و مستندات مرتبط در سامانه وزارت از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بود.
دکتر محمد رحمتی موفقیت دانشگاه در این دوره از اعتباربخشی را به عوامل متعددی وابسته دانست.
وی مدیریت مؤثر را یکی از این عوامل برشمرد و خاطرنشان کرد: یک مدیریت قوی و هدفمند که به بهبود و ارتقای نظام آموزشی توجه دارد، در موفقیت اعتباربخشی نقشی اساسی ایفا میکند.
به گفته دکتر رحمتی، مدیریت ارشد دانشگاه با ایجاد زیرساختهای لازم و حمایت از برنامههای آموزشی، کیفیت خدمات را افزایش داده است.
وی کادر آموزشی متخصص و توانمند را از دیگر عوامل موثر در این زمینه عنوان کرد و افزود: اعضای هیئت علمی با تجربه و متخصص دانشگاه که به امر آموزش و پژوهش مشغول هستند از عوامل مهم در این زمینه به شمار میروند و دانشگاه با حضور ۱۴۹۸ عضو هیئت علمی توانسته است سطح علمی خود را ارتقا دهد.
به گفته دکتر محمد رحمتی برنامههای آموزشی به روز و متنوع از دیگر عوامل موثر در این زمینه هستند و دانشگاه با ارایه برنامههای متعدد و متنوع آموزشی توانسته است استانداردهای بالایی را در زمینه آموزش و خدمات آموزشی برقرار کند.
معاون آموزشی دانشگاه توسعه زیرساختها را نیز از جمله عوامل موثر در اعتباربخشی برشمرد و گفت: افزایش ظرفیت بیمارستانها و تأسیس مراکز درمانی جدید، بهبود خدمات درمانی و افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی از دیگر عوامل مؤثر در اعتباربخشی هستند و این اقدامات نشان دهنده تعهد دانشگاه نسبت به ارتقای کیفیت خدمات درمانی است.
وی توسعه همکاریهای بینالمللی را از دیگر عوامل مهم برشمرد و یادآور شد: دانشگاه با شناسایی مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی و همکاری در پروژههای بینالمللی توانسته است جایگاه خود را در سطح جهانی تقویت کند.
دکتر رحمتی فراهم کردن فضای مناسب برای یادگیری را عامل مهم دیگری دانست و خاطرنشان کرد که ایجاد فضای آموزشی مناسب و استفاده از فناوریهای نوین در فرآیند یاددهی یادگیری به ارتقای کیفیت آموزش کمک کرده است.
وی اعتقاد راسخ تیم ریاست دانشگاه و معاونت آموزشی به ارتقای مستمر کیفیت، تعیین مشاوران ارشد راهبردی دانشگاه برای فرایند اعتبارسنجی، همدلی و همسویی همه معاونتها در فرآیند، وجود نمایندگان توانمند، کارا و مقتدر در کارگروه که باعث اجرای تصمیمات کمیته در سطح صف میشد، دلسوزی، همکاری و همراهی روسا، معاونان، نمایندگان خودارزیابی و همه همکاران ستادی و دانشکدهها با این برنامه را از دیگر دلایل کسب این موفقیت ارزشمند برشمرد.
به گفته دکتر محمد رحمتی، معاونت آموزشی دانشگاه برنامه اعتباربخشی را به عنوان فرصتی بیبدیل برای ارتقا و تعالی کیفی خدمات خود تلقی کرده و وزارت بهداشت نیز با پیگیری مستمر در این زمینه، تعهد خود را به کیفیت و اعتباربخشی نشان داده است.
معاون آموزشی دانشگاه درخاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: به جرات می توان اعلام کرد ارزیابیهای درون دانشگاهی نه تنها به ترسیم نقشه راهی برای اعتبار سنجی بیرونی کمک کرده است بلکه نشان دهنده میزان توفیق خدمات ارایه شده نیز هست.
انتهای پیام/
کدخبرنگار: 7700 س.ع