بررسی فرایند راه اندازی نظام ارجاع الکترونیک در بیمارستان سوم شعبان دماوند
در نشستی با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند و رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند و جمعی از مسوولان، فرایند راه اندازی نظام ارجاع الکترونیک در بیمارستان سوم شعبان دماوندمورد بررسی قرار گرفت.
در نشستی با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند و رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند و جمعی از مسوولان، فرایند راه اندازی نظام ارجاع الکترونیک در بیمارستان سوم شعبان دماوندمورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان سوم شعبان دماوند، جلسه ای با حضور دکتر خیر خواه مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند و دکتر مسلمی فرد رئیس بیمارستان سوم شعبان، معاونان و مدیران شبکه و بیمارستان و نمایندگان معاونت درمان دانشگاه 24 تیرماه در این مرکز برگزار شد.
دکتر خیرخواه مدیر شبکه بهداشت دماوند در این نشست اظهار داشت: در برنامه نظام ارجاع سلامت افراد و خانوارهای زیر پوشش توسط پزشک خانواده و تیم سلامت مدیریت می شود و پس از ارجاع فرد به سطوح تخصصی، مسوولیت پیگیری اقدامات توصیه شده را نیز به عهده دارند.
وی با اشاره به این مطلب که بیمارستان سوم شعبان دماوند، اولین بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که به عنوان پایلوت این برنامه انتخاب شد تا مراجعان از خدمات تخصصی برخوردار شودگفت: در حال حاضر سه سطح در نظام ارجاع در نظر گرفته شده است.
دکتر خیرخواه خاطرنشان کرد: خدمات سطح یک در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری ارایه می شود. خدمات سطح 2 نیز که شامل خدمات تخصصی است در واحدهای سرپایی و بستری در کلینیک های تخصصی و بیمارستان ها ارایه می شود و در سطح سوم نیز خدمات فوق تخصصی ارایه می شود.
دکتر مسلمی فرد رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند نیز در این نشست اظهار داشت: برنامه نظام ارجاع الکترونیک در بستر پرونده الکترونیک بیماران، تحول بزرگی در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به شمار می رود که اجرای آن باعث مدیریت هزینه بیماران، جلوگیری از انجام خدمات اضافی و هدر رفتن منابع، استمرار خدمات و در نهایت تکمیل پرونده الکترونیک سلامت می شود که نوید دهنده استقرار پزشکی خانواده به صورت واقعی و اجرایی در کشور است.
در ادامه جلسه فرآیند ارجاع الکترونیک از سطح 1 به سطح 2 مورد بررسی قرار گرفت و درخصوص مشکلات ایجاد شده توضیحاتی ارایه شد.
سپس نمایندگان معاونت درمان دانشگاه به تشریح نحوه پذیرش بیمار در مرکز بهداشت، ارتباط نرم افزار سیب با سامانه HISو میان افزار وزارت بهداشت، نحوه ارسال نتیجه معاینه پزشک به وزارتخانه، فرایند اجرای طرح بصورت عملیاتی و پیش بینی مشکلات موجوع و احتمالی پرداختند.
انتهای پیام/