انتخاب دکتر زالی به عنوان سخنران برگزیده در چهل و چهارمین کنگره جهانی بیمارستان + ویدئو
در چهل و چهارمین کنگره جهانی بیمارستان، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با معرفی سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی به عنوان سخنران برگزیده انتخاب شد.
در چهل و چهارمین کنگره جهانی بیمارستان، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با معرفی سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی به عنوان سخنران برگزیده انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در چهل و چهارمین کنگره جهانی بیمارستان که 18 تا 20 آبان ماه در بارسلون اسپانیا توسط فدراسیون جهانی بیمارستان برگزار شد، دکتر زالی سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی را به عنوان یک دستاورد و تجربه برجسته در استفاده از فناوری به منظور افزایش بهرهوری و بیماریمحوری خدمات سلامت معرفی کرد.
دکتر زالی در این سخنرانی که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه فراهم آوردن خدمات سلامت باکیفیت مطلوب وابستگی زیادی به تصمیمات مدیران دارد، گفت: دسترسی به اطلاعات صحیح و به موقع، مبنای تصمیمات بهینه مدیران شناخته میشود و تنها در صورت وجود اطلاعات سنجیده میتوان متناسب با شرایط، تصمیماتی را اتخاذ کردکه علاوه بر جلب رضایت گیرندگان خدمت، از منابع محدود به نحوی کارآمد و اثربخش بهرهبرداری شود.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال 1396 با تکیه بر توان کارشناسی، رویکرد علمی و تشکیل کارگروههای تخصصی با همکاری تمامی سطوح دانشگاه، توسعه سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی را آغاز نمود و از نیمه دوم سال 1397 این سامانه را به بهرهبرداری رسانده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی توسط مدیران ارشد و میانی تمامی بیمارستانهای دانشگاه به عنوان یک سیستم اطلاعاتی و تصمیمیار مدیریتی مورد استفاده قرار میگیرد و توسعه و عمقبخشی به آن به طور مداوم توسط کمیتههای تخصصی با مشارکت مدیران دانشگاه و بیمارستانها در سطوح مختلف دنبال میشود.
دکتر زالی درباره این سامانه توضیح داد: سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی یک سیستم جامع و یکپارچه تصمیمیار مدیریتی و هوش تجاری است. در این سامانه اطلاعات عملکردی بیمارستانها از پایگاههای دادهای متنوع یکپارچهسازی و استاندارد شده و در قالب گزارشهای عملکردی و داشبوردهای تخصصی در اختیار مدیران قرار میگیرد. جامعیت، صحت، دقت و به هنگام بودن اطلاعات ویژگی منحصر به فرد این سامانه است که امکان برنامهریزی و نظارت هدفمند بر توزیع و مصرف منابع، ارتقای بهرهوری و بهبود کیفیت خدمات درمانی را فراهم آورده است.وی همچنین ارتقای بهره وری، مدیریت هزینه ها، بهبود کیفیت خدمات، افزایش رضایت مندی بیماران و خدمت گیرندگان و ارتقای کیفیت آموزش بالینی را از اهداف کلان برنامه مدیریت بهرهوری دانشگاه عنوان کرد.
دکتر زالی همچنین نحوه شکلگیری سامانه HIM، کابردهای سامانه HIM و داشبوردهای تخصصی و کاربردی را تشریح کرد.

وی در ادامه با اشاره به ماژول مدیریت بیماری کرونا در این سامانه، گفت: دسترسی به دادهها و اطلاعات معتبر در زمینه میزان بروز و شیوع بیماریها در زمان بحرانها و ایپدمیها اهمیت زیادی دارد.
دکتر زالی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا در اسفند 1398، سامانه مدیریت اطلاعات بیماری کرونا را سطح دانشگاه ایجاد کرد و در این سامانه دسترسی به اطلاعات ایپدمیولوژیکی مربوط به میزان ابتلا، موارد مشکوک به ابتلا، موارد بستری، موارد فوتی و تعداد بهبود یافتهها به صورت زنده در دسترس قرار دارد. این سامانه امکان پایش و مدیریت بیماری کرونا در استان تهران را فراهم آورده است.

گواهینامه سخنرانی دکتر زالی در کنگره به عنوان سخنران برگزیده
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کنگره جهانی بیمارستان عالیترین رویداد تخصصی و جهانی در حوزه بیمارستان است که مدیران بیمارستانها و سازمانهای نظام سلامت را گرد هم میآورد تا برنامهها، دستاوردها و تجارب ملی و فراملی در حوزه مدیریت بیمارستان و خدمات و مراقبتهای سلامت را با هم به اشتراک گذارند.

انتهای پیام/
کدخبرنگار: 7703م.ر