بورد/ مهارت دانشآموختگان در قالب آزمونهای اسکی زیر ذره بین اساتید دانشگاهی
مشاور دبیرشورای بورد آموزش پزشکی با بیان اینکه آزمونهای کتبی صرفا سطح دانش افراد را مورد سنجش قرار میدهند گفت: این درحالی استکه آزمونهای اسکی مهارت افراد را ارزیابی میکند، این تکنیک، روش مناسبتری برای ارزیابی توانایی واقعی افراد در درمان بیماران است.
مشاور دبیرشورای بورد آموزش پزشکی با بیان اینکه آزمونهای کتبی صرفا سطح دانش افراد را مورد سنجش قرار میدهند گفت: این درحالی استکه آزمونهای اسکی مهارت افراد را ارزیابی میکند، این تکنیک، روش مناسبتری برای ارزیابی توانایی واقعی افراد در درمان بیماران است.
دکتر محسن عباسی در گفتو گو با خبرنگار دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره اینکه آزمونهای کتبی و تئوری صرفا سطح دانش، دانشآموختگان را مورد بررسی قرار میدهند اظهار کرد: برای بررسی سطوح عالیتر دانش و مهارت ونحوه تصمیمگیری صحیح متخصصان و فوقتخصصان، ارزشیابیهای تکمیلیتر ضرورت دارد.
وی با بیان این که آزمونهای تکمیلی در قالب استدلالهای بالینی ومنطقی، مهارت عینی دانش آموختگان مورد بررسی قرار خواهند داد، تاکید کرد: به لحاظ نامگذاری روش های شناخته شدهای در سطح آموزش پزشکی بین المللی وجود دارد که از جمله آن میتوان به آزمون اسکی، بهعنوان روشی برای سنجش مهارتها در علوم پزشکی اشاره کرد.
به گفته دکتر عباسی در آزمون استدلال بالینی از روش های مختلف استفاده می شود، این روشها ارزیابی سطوح عالیتر دانش و مهارت دانش آموختگان را ارزیابی می کنند.
مشاور دبیرشورای بورد آموزش پزشکی به روشهای مختلف بررسی دانش و مهارت دانش آموختگان در قالب آزمونهای تکمیلی و شفاهی اشاره کرد و گفت: آزمونهای اسکی معمولا به شکل ایستگاهی یا چرخشی در حوزههای مشخص انجام می شود و در روشهای بررسی استدلال بالینی از بسترهای نرم افزاری، ویژه طراحی سوال استفاده میشود. وی افزود: این سیستم به داوطلب این امکان را میدهد که در زمان مشخص، پاسخ نهایی را به صورت سیستمی وارد کند.
دکتر عباسی با یادآوری اینکه آزمونهای کتبی صرفا سطح دانش افراد را مورد سنجش قرار میدهند تاکید کرد: این درحالی است که آزمون های اسکی مهارت افراد را ارزیابی می کند، در واقع این تکنیک، روشی مشخص برای ارزیابی توانایی واقعی افراد در درمان بیماران است.
وی با بیان این که یکی از مهمترین موضوعات که در تربیت دستیاران اهمیت دارد، بررسی مهارتهای دانشآموختگان است افزود: ارزیابی دایمی و مستمر این افراد ملاک است با کمک این روش، استانداردهای آزمون و بررسی نحوه آموزشها به میزان قابل توجهی محقق خواهد شد.
مشاور دبیرشورای بورد آموزش پزشکی از برگزاری دوره های توانمندسازی اعضای هیئت علمی در دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد و گفت: طی این دورهها اساتید و اعضای هیئت ممتحنه بورد با آخرین روشهای استاندارد روز دنیا برای سنجش مهارت علمی دانشآموختگان آشنا میشوند.
آزمونهای شفاهی در اکثر رشتهها دربازه زمانی 21 تا 23 شهریورماه برگزار خواهد شد
وی با بیان این که آزمونهای بورد تخصصی و فوق تخصصی از نظر حساسیت و دقت از بالاترین سطح استاندارد در سطح کشور و منطقه برخوردار است عنوان کرد: این آزمونها قابل مقایسه با سایر آزمونها در سطح جهانی است.
دکتر عباسی با بیاناین که آزمونهای شفاهی در اکثر رشتهها دربازه زمانی 21 تا 23 شهریورماه برگزار خواهد شد ادامه داد: آزمون های کامپیوتری در مرکز کامپیوتری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مرکز طبی کودکان برگزار و امتحانات آسکی نیز در چندین مرکز بیمارستانی و مهارتی(بسته به نوع رشته) برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
کدخبرنگار:7701س.ق