اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/04/12 - 13:04
  • بازدید : 555
  • تعداد بازدیدکننده : 518
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
دکتر زالی مطرح کرد؛

تاثیر دوره‌های آموزش پزشکی در توانمندسازی اعضای هیئت علمی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کارنامه درخشان دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت به ویژه در زمان همه گیری کرونا، عملکرد این دانشکده را در زمینه توانمندسازی اعضای هیئت علمی تحسین کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در حاشیه جلسه هیئت رییسه دانشگاه که صبح امروز در دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت برگزار شد، با اشاره به کارنامه درخشان این دانشکده به ویژه در زمان همه گیری کرونا و تدوین و اجرای برنامه‌های آینده‌نگارانه، عنوان کرد: تمامی اقدامات در راستای ارتقا و تعالی دانشکده با برنامه‌ریزی خوب و چالاکی اجرایی صورت گرفت و در دوران پاندمی با سرعت وصف ناپذیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در جایگاه‌های برتر کشوری از نظر آموزش مجازی قرار داد.

 

 

وی در ادامه با توجه به کنترل پاندمی، بر ضرورت توجه به آموزش حضوری و مجازی در کنار هم تاکید کرد.

 

 

رییس دانشگاه تصریح کرد: دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت باید در راستای بین‌المللی سازی برنامه‌ریزی کند و در همین راستا برگزاری نشست عملیاتی در زمینه‌های مختلف نظیر برپایی مدرسه تابستانه یا واقعیت مجازی (Virtual Reality) کمک کننده خواهد بود.

 

 

دکتر زالی با بیان اینکه گروه‌های آموزشی دانشکده به حد مطلوبی توسعه یافته‌اند، عنوان کرد: به نظر می‌رسد زمان آن رسیده گروه‌های آموزشی تکنیکی یا برپایه دانش در دانشکده تعریف شود.

 

 

وی ضمن تحسین عملکرد دانشکده مجازی در توانمندسازی اعضای هیئت علمی، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های توانمندسازی تاثیر شگرفی در تغییر نگرش اعضای هیئت علمی جوان داشته است. در این زمینه میزبان سایر دانشگاه‌ها نیز هستیم.

 

 

دکتر زالی فارغ‌التحصیلان آموزش پزشکی را سفرای دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی در سراسر کشور خواند و ادامه داد: از رییس، مدیران و مسئولان این دانشکده درخواست دارم ساماندهی جذب دانشجویان استعداد درخشان، تحول و نوآوری در تکنولوژی‌های نوین آموزشی، برنامه‌ریزی برای ارایه آموزش آزاد دانشگاهی با در نظر گرفتن تمامی چارچوب‌ها و قوانین و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه آموزش پزشکی را در برنامه‌های خود جای دهند.

 

 

رییس دانشگاه از آمادگی جذب هیئت علمی در این دانشکده خبر داد و در پایان به اهمیت توجه به جایگاه قابل دفاع این دانشکده در اعتباربخشی آموزش پزشکی، حضور فعال‌تر در پلتفرم‌های مجازی بین‌المللی و پیگیری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه برای ثبت اقدامات درخشان فرهنگی این دانشکده اشاره کرد.

 

 

دکتر محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه در ادامه این جلسه فعالیت دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت را در بحران کرونا قابل تقدیر خواند و گفت: علی‌رغم کنترل پاندمی، همچنان در برخی دروس نیاز 30 تا 50 درصدی حتی در برخی دیگر نیاز صد درصدی به ارایه آموزش‌های مجازی حس می‌شود.

 

 

توسعه آموزش مجازی و تحول دیجیتال؛ اولویت دانشکده مجازی

دکتر سلیمان احمدی رییس دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت  در این جلسه توضیحاتی در خصوص ساختار آموزشی و تشکیلاتی، تعداد اعضای هیئت علمی، دانشجویان در حال تحصیل و فارغ‌التحصیلان دانشکده ارایه داد و گفت: سرلوحه برنامه‌ریزی و فعالیت در دانشکده برنامه تحول دانشگاه بود و با همین رویکرد برنامه راهبردی سال 1401 تا 1404 تدوین شد.

 

 

وی ادامه داد: توسعه آموزش مجازی و تحول دیجیتال اولویت دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت است.

 

 

دکتر احمدی از توسعه زیرساخت‌ها نظیر نوسازی و بهسازی سالن‌ها، کلاس‌ها، کتابخانه و محل استقرار دانشجویان دکترا، ایجاد و تجهیز بخش یادگیری هوشمند، توسعه امکانات رفاهی، تجهیز استودیو تولید محتوای آموزشی و توسعه زیرساخت‌های تولید محتوای تعاملی نیز خبر داد.

 

 

وی در ادامه توضیحاتی در خصوص اقدامات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشکده ارایه داد و گفت: دانشکده گسترش همکاری‌های بین‌المللی و ملی، کسب افتخارات علمی و فرهنگی در همایش‌ها و المپیادها، برگزاری رویدادهای علمی و نشست‌های تخصصی، انعقاد تفاهم‌نامه‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه و تدوین کریکولوم‌های ملی را در کارنامه خود دارد.

 

 

رییس دانشکده با اشاره به راه اندازی سه رشته یادگیری الکترونیک در علوم پزشکی در مقطع دکترای تخصصی، اقتصاد بهداشت در مقطع کارشناسی ارشد و مدیریت آموزش عالی در مقطع کارشناسی ارشد طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه و عضویت دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت در شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد از میان دانشجویان استعدادهای درخشان از دیگر دستاوردهای دانشکده محسوب می‌شود.

 

 

دکتر احمدی به برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیز اشاره کرد و گفت: دوره‌های پودمانی و کوتاه مدت کشوری که فلوشیپ آموزش پژوهش و فناوری از نمونه‌های موفق آن بود، اولین دوره تربیت مدرس الکترونیک، دوره پودمانی آنکولوژی زنان، تشخیص و درمان بیماری‌های گوارش و کبد و توانمندسازی دانشجویان شرکت کننده در المپیادهای علمی کشور نیز توسط دانشکده برگزار شد.

 

 

رییس دانشکده ضمن اشاره به راه اندازی سامانه آموزش مجازی بهشتی LMS، از توسعه ماژول الکترونیک این سامانه خبر داد.

 

 

به گفته وی، فعالسازی و بهینه سازی مجله آموزش پزشکی، طراحی بولتن الکترونیک، برگزاری 2 کنفرانس بین المللی آموزش پزشکی، توسعه زیرساخت‌های دفاع از پروپوزال و پایان‌نامه به شیوه مجازی و حضوری، توسعه طراحی و اجرای پایان‌نامه‌های محصول محور و طراحی، اجرا و ارزشیابی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و فناورانه دانشجویان دکترای تخصصی از دیگر اقدامات این دانشکده به شمار می‌رود.

 

 

دکتر احمدی کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های آموزش پزشکی، رشد طرح‌ها و مقالات پژوهشی، برگزاری نشست‌های تخصصی نوآورانه، بازدید دانشجویان از مراکز رشد و نوآوری، کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های فرهنگی، انتشار کتاب آموزش پزشکی و فناوری‌های یادگیری و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی واحد ترجمان دانش را از دیگر دستاوردهای دانشکده دانست.

 

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7702 ی.ق

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 128613

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.