جدیدترین اخبار شبکه بهداشت شمیرانات/ از پایش عملکرد تا نشست گروه آمار
نشست بررسی پایش شبکه بهداشت و درمان شمیرانات باحضوردکتر عرشی معاون بهداشتی، دکتر محمدی نیا، دکتر شاهزاده فاضلی، دکتر ناصری نیا، معاون بهداشتی شبکه، کارشناس مسئولان ستاد معاونت و شبکه شمیرانات،21 تیرماه در این شبکه برگزار شد.
نشست بررسی پایش شبکه بهداشت و درمان شمیرانات باحضوردکتر عرشی معاون بهداشتی، دکتر محمدی نیا، دکتر شاهزاده فاضلی، دکتر ناصری نیا، معاون بهداشتی شبکه، کارشناس مسئولان ستاد معاونت و شبکه شمیرانات،21 تیرماه در این شبکه برگزار شد.
دکتر عرشی معاون بهداشتی دانشگاه درسخنانی اظهار داشت: وقتی درختی کاشته می شود احتیاج به مراقبت و صبر و حوصله دارد تا به بار بنشیند، شروع کارهای جدید در حوزه بهداشت نیز به همین شکل است. نباید از ابتدا توقع داشت که هرکاری سریع به نتیجه برسد؛ بلکه باید روند پیشرفت را بررسی کرد؛ اگر روند پیشرفت کارها رو به رشد باشد قابل قبول است. درست نیست که خارج از توان سیستم به پرسنل فشاری وارد آید چرا که نیروی انسانی مهمترین و با ارزش ترین منابع ما هستند.
وی افزود: اهداف درحوزه بهداشتی تعریف شده و قابل دسترسی می باشند و پروتکل ها نیز مشخص است؛ اما پروتکل یک راه رسیدن به هدف است. اگر کاری انجام دهیم که بر مبنای پروتکل نباشد اما به هدف برسد کار درستی را انجام داده ایم. دکتر عرشی همچنین به نقش مهم سامانه سیب در ثبت اطلاعات تاکید کرد.
درادامه نشست کارشناس مسئولان واحدهای ستادی معاونت نیز به ارائه گزارش خود پرداختند که درهر مورد دکتر عرشی نظرات ارشادی خویش را بیان کرد. دکتر ناصری نیا سرپرست شبکه نیزدربخشی از این نشست از حسن نظر معاون بهداشتی دانشگاه و کارشناس مسئولان حوزه معاونت تشکر و قدردانی نمود.
آموزش نقش ریزمغذی ها در سلامت انسان /تاکید بر بسته خدمتی تغذیه درطرح تحول سلامت
باتوجه به اهمیت آموزش تغذیه در پیشگیری از بیماری ها و ارتقای آگاهی و دانش تغذیه ای، جلسه آموزشی باعنوان "نقش ریزمغذی ها در سلامت انسان"جهت کلیه مراقبین سلامت و کارشناسان تغذیه؛ 19تیرماه در سالن اجتماعات شبکه بهداشت شمیرانات برگزار شد.
در این جلسه "ادب" کارشناس تغذیه ستاد با توجه به اهمیت عوامل خطرزای تغذیه ای مرتبط با بیماری های غیرواگیر و میزان مرگ های منتسب و شیوع سو تغذیه در کودکان و اهمیت نقش ریزمغذی ها در حفظ و ارتقای سلامت جسمی روانی انسان، مطالبی را ارائه کرد. در ادامه مدرسان براساس سرفصل های معین؛ لزوم اجرای برنامه مکمل یاری در گروه های سنی مختلف، وضعیت کنونی ریزمغذی ها در ایران، اهمیت مصرف ویتامین ها، املاح و مواد معدنی و راههای پیشگیری و کنترل کمبود آنها را آموزش دادند. در پایان نیز بر لزوم همکاری تمامی واحدهای مرکز جهت ارجاع به موقع به کارشناس تغذیه براساس بسته خدمتی تغذیه در طرح تحول سلامت، تاکید شد.
نشست گروه آمار، برنامه ریزی و تحلیل عملکرد شبکه
نشست گروه آمار، برنامه ریزی وتحلیل عملکرد شبکه بهداشت شمیرانات باحضور رئیس گروه آمار، عملکرد و برنامه ریزی، کارشناس آمار ستاد معاونت وکارشناس مسئولان آمار مراکز و شبکه ها در ستاد شبکه بهداشت و درمان شمیرانات تشکیل شد.
در این جلسه محمودی کارشناس آمار معاونت بهداشتی فایل پانل نهائی واحدهای ارائه خدمت اعم از مراقب سلامت، مسئول پایگاه، خانه بهداشت، مرکز خدمات جامع سلامت شهری، روستائی و شهری/ روستائی و دستورالعمل ها و الگوهای مرتبط با آن را که از وزارت بهداشت ارسال شده بود را ارائه و در مورد لزوم اجرای آن با همکاری و هماهنگی روسای مراکز و شبکه ها تاکید کرد.