دکتر زالی درگذشت استاد علی بهرمان را تسلیت گفت
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درگذشت استاد پروفسور علی بهرمان از اساتید و پایهگذاران دانشکده دندانپزشکی را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در متن پیام دکتر زالی آمده است:
"انالله و انا الیه راجعون
خبر تاسفبار درگذشت استاد ارجمند پروفسور علی بهرمان از پایهگذران دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و بنیانگذار رشته ارتودنسی در ایران بسیار موجب تاسف شد.
صدای گامهای استوار ایشان تا ابد در جایجای دانشکده دندانپزشکی طنین انداز و خدمات برجسته وی برای اعتلای جایگاه علمی دانشگاه به ویژه در حوزه ارتودنسی در یادها جاودانه خواهد ماند.
منش و شخصیت استاد بهرمان که او را به درستی به عنوان پدر علم ارتودنسی نوین ایران نامیدهاند، برای نسل جوان الگویی اثرگذار و بی بدیل بود.
فقدان این استاد فرهیخته و پر افتخار را به خانواده محترم ایشان، جامعه دانشگاهی، خانواده بزرگ دانشکده دندانپزشکی و دانشجویان تسلیت گفته و از درگاه پروردگار متعال برای آن زندهیاد، رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان، شکیبایی مسئلت مینماییم.
روحشان شاد و قرین رحمت الهی
دکتر علیرضا زالی
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی"
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید ببهشتی دکتر علی اکبر بهرمان در سال 1311 در بیرجند متولد شد و پس از طی دوران تحصیلی دانشگاهی در سال 1340 با اخذ مدال درجه یک علمی از دانشکده دندانپزشکی تهران فارغ التحصیل شد.
وی در سال 1964 دوره فلوشیپ دندانپزشکی اطفال و در سال 1967 دوره تخصصی ارتودنسی را در دانشگاه Rochester طی کرده و به اخذ درجه MS نایل آمد.
دکتر بهرمان خدمت خود در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ( ملی سابق ) را در سال 1346 با چهار سمت همزمان بنیانگذاری و رییس بخشهای ارتودنسی و کودکان، معاونت آموزشی و اولین مدیر مسئول مجله دندانپزشکی آغاز کرد.
وی در طول دوران خدمات دانشگاهی موفق به اخذ چندین مدال و جایزه علمی شد. دکتر علی اکبر بهرمان از سال 1999 استاد دانشگاه Rochester نیویورک (Eastman Dental Center) و در سال2010موفق به اخذ جایزه آموزش از این دانشگاه شد.
انتهای پیام/
کدخبرنگار:7701س.ق