دکتر پیوندی: روحیه پیگیری و شور و شوق در جهت ارتقای سطح سلامت مردم را حفظ کنید
نشست هماهنگی روسای مراکز و مدیران شبکه ها، با حضور دکتر پیوندی رئیس دانشگاه، دکتر فتحی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر عرشی معاون امور بهداشتی و کلیه روسای مراکز و مدیران شبکه های بهداشت و درمان تحت پوشش، 28 دی ماه در سالن شهید بهشتی دانشگاه تشکیل شد.
نشست هماهنگی روسای مراکز و مدیران شبکه ها، با حضور دکتر پیوندی رئیس دانشگاه، دکتر فتحی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر عرشی معاون امور بهداشتی و معاونان فنی و اجرایی این معاونت، دکتر پالش مشاور اجرایی رئیس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه و کلیه روسای مراکز و مدیران شبکه های بهداشت و درمان تحت پوشش، 28 دی ماه در سالن شهید بهشتی دانشگاه تشکیل شد.
دکتر پیوندی در این نشست، روسای مراکز و مدیران شبکه های بهداشت و درمان تحت پوشش را نمایندگان دانشگاه در هر شهرستان بیان کرد و بر لزوم توجه به اهمیت مباحث بهداشتی در جمعیت تحت پوشش تاکید کرد وگفت: گاهی عدم رعایت و دقت کافی درخصوص موضوعی می تواند آثار جبران ناپذیری برای دانشگاه و کل نظام بهداشتی به وجود بیاورد.
رئیس دانشگاه ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت های برجسته تمامی همکاران حوزه بهداشت که با تلاش شبانه روزی علیرغم مشکلات موجود در جهت ارتقای سطح سلامت جمعیت تحت پوشش گام برمی دارند، اظهار داشت: حفظ روحیه پیگیری و شور و شوق در جهت ارتقای سطح سلامت مردم امری بسیار مهم و حیاتی می باشد که این امر به وضوح در حوزه بهداشت دانشگاه به چشم می خورد.
دکتر پیوندی فعالیت های صورت گرفته درجهت راه اندازی سامانه "سیب" را برشمرد و افزود: با زحمات کلیه همکاران حوزه بهداشت؛ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جزو 6 دانشگاه برتر کشور در این زمینه می باشد. وی همچنین خواستار ادامه فعالیت های مربوط به این سامانه با پیگیری و پشتکار بیشتر شد.
ریاست دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود دراین نشست؛ بر پیگیری مسایل مربوط به توسعه زیرساخت های بهداشتی در محدوده تحت پوشش و برقراری ارتباطات موثر بین بخشی، فرابخشی و درون بخشی در حوزه تحت پوشش از قبیل برقراری ارتباط مناسب با فرماندار، امام جمعه، شهردار و دیگر ارگان ها جهت کمک به ارتقای سطح سلامت جمعیت هر منطقه و استفاده از کمک های خیرین و نیکوکاران و تقدیر از زحمات آنان، تاکید کرد. وی همچنین تهیه چارچوبی برای پرداخت کارانه در حوزه بهداشت، لزوم توجه کافی به سامانه "سیب" را ضروری دانست.
نگاه ویژه رئیس دانشگاه به حوزه بهداشت موجب بالندگی این حوزه شده است
دکتر عرشی معاون امور بهداشتی دانشگاه نیز از نگاه ویژه رئیس دانشگاه به حوزه بهداشت که موجب بالندگی این حوزه شده و همچنین فرصتی که در اختیار روسا مراکز و مدیران شبکه ها قرار گرفت تا به بیان مشکلات تحت پوشش بپردازند، تقدیر و تشکر کرد.

بررسی وضعیت ماندگاری پزشکان در مناطق روستایی
دکتر فتحی معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه نیز در ادامه نشست مذکور، درخصوص مباحث مربوط به اعتبارات مطرح شده در این جلسه از قبیل نحوه عقد قرارداد حجمی، نحوه استخدام نیروهای شرکتی بر اساس ضوابط و دستورالعمل های وزارتی، لزوم ایجاد کارگروه و سازوکار جهت پرداخت کارانه شهری و بررسی وضعیت ماندگاری پزشکان مناطق روستایی توضیحاتی را ارایه کرد و درجهت رفع مشکلات موجود قول همکاری داد.
استفاده از پتانسیل خیرین جهت احداث مراکز خدمات جامع سلامت
در ادامه نشست، روسا و مدیران شبکه ها به بیان فعالیت های برجسته و دستاوردهای سال 95 مراکز تابعه دانشگاه پرداختند؛ کسب رتبه بالای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از لحاظ ورود اطلاعات و ثبت ارائه خدمات در سامانه سیب، ایجاد مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت در منطقه هرندی تحت پوشش مرکز بهداشت شرق تهران و خدمت رسانی به بیش از 13000 نفر جمعیت تحت پوشش این منطقه، تشکیل کمیته ایمنی آب در منطقه رودبار قصران و راه اندازی سیستم تصفیه آب مجهز جهت مرتفع کردن مشکلات آب منطقه درکه تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، راه اندازی مرکز تکامل کودک تراب که یکی از 4 مرکز در کل کشور می باشد و طراحی نرم افزار بیماریابی الکترونیکی درمطب های محدوده مرکز بهداشت شمال تهران، ایجاد تسهیلات زایمانی و مراقبت های پس از زایمان رایگان، راه اندازی و استفاده از فیبر نوری در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت تحت پوشش شبکه بهداشت ورامین، تجهیز مراکز خدمات جامع سلامت و تخریب و آغاز بازسازی شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه، استفاده از پتانسیل خیرین جهت احداث مرکز خدمات جامع سلامت خاتون آباد و بهسازی قسمتی از مرکز اشرفی اصفهانی و....، ازجمله مواردی بود که روسا و مدیران شبکه های بهداشت به آنها اشاره کردند. در ادامه مشکلات و چالش های موجود در مراکز و شبکه بهداشت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
تقدیر ریاست دانشگاه از دکتر عرشی به منظور اجرای موفقیت آمیز سامانه «سیب»
لازم به ذکر است دکتر علی اصغر پیوندی با صدور لوح تقدیری از زحمات دکتر عرشی و کلیه همکاران به مناسبت پیاده سازی و اجرای موفقیت آمیز سامانه یکپارچه بهداشتی کشور «سیب» تقدیر کرد. در بخشی از تقدیرنامه دکتر پیوندی خطاب به دکتر عرشی آمده است: "تلاش های ارزشمند جنابعالی و همکارانتان در پیاده سازی و اجرای موفقیت آمیز سامانه یکپارچه بهداشتی کشور (سیب) در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موجب گردید تا این دانشگاه بعنوان یکی از شش دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور در این زمینه از طرف مقام عالی وزارت مورد تقدیر قرار گیرد. انتظار دارم با تلاش بیشتر، شاهد پیشرفت های روزافزون این برنامه در سطح دانشگاه باشیم".